عمومیمجله کسب و کار

اینترنت با دکل مخابراتی

اینترنت رادیویی ( اینترنت وایرلس) چیست و چه مزایایی دارد؟ آیا می‌دانید قیمت خرید اینترنت رادیویی چقدر است؟ آیا می‌دانید برای راه اندازی یک لینک رادیویی با سرعت‌های متفاوت به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ هزینه تجهیزات اینترنت وایرلس چقدر است؟ بهترین اینترنت رادیویی نامحدود را از چه شرکتی باید تهیه کنید؟ بهترین آنتن وایرلس اینترنت کدام است؟

برای خرید یک رادیو وایرلس ارزان یا دست دوم باید چه مواردی را در نظر بگیرید؟ اینترنت رادیویی آسیاتک بهتر است یا اینترنت رادیویی پیشگامان، شاتل و …؟ هزینه نصب و راه‌اندازی ، تهران و یا هر شهر دیگری چقدر است؟ما در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ داده و سعی داریم علاوه بر معرفی اینترنت رادیویی، سرعت و تعرفه آن، انواع مختلف تجهیزات را با توجه به فاصله و محل مشتریان از دکل اصلی ارتباطات رادیویی، نیز معرفی کنیم.

ضمنا معرفی این تجهیزات با درنظر گرفتن مجوز واردات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که متولی این امر است، انجام شده است. یعنی ممکن است تجهیزات دیگر و حتی قوی‌تری برای نصب و راه اندازی اینترنت رادیویی وجود داشته باشد، اما نصب لینک های رادیویی فقط با تجهیزات مورد تایید سازمان تنظیم و مقررات رادیویی امکان‌ پذیر است. به همین علت ما نیز در این مطلب فقط درباره همین تجهیزات صحبت خواهیم کرد. پس همراه ما بمانید.

اجزای یک دکل مخابراتی

با آنکه تیپ ها و قطعات دکل مخابراتی فرق دارد ولی در ساختار تقریبا تمام دکل ها ، اجزای یکسان و مشابهی وجود دارد . شاید برای کسانی که در زمینه دکل های مخابراتی تجربه و فعالیت دارند این اجزای دکل بسیار آشنا باشد ، اما برای افراد تازه کار و مشتاقان صنعت دکل های مخابراتی ممکن است آشنایی یا معرفی این اجزای دکل جالب باشد . بنابراین در این مطلب مروری بر این اجزا خواهیم داشت .

Internet with telecommunications tower

اینترنت رادیویی چیست؟ (Wireless)

اینترنت رادیویی چیست؟ اینترنت رادیویی که به آن اینترنت وایرلس یا اینترنت بی سیم نیز گفته می‌شود، هم اکنون پرسرعت ترین اینترنت در کشور ما است. این نوع از پهنای باند با سرعت ‌های بین 20 تا 100 مگابیت بر ثانیه (اشتراکی) و 50 تا 1000 مگابیت بر ثانیه () توسط شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت وایرلس مانند امنیت پرداز قابل ارائه می‌باشد. در لینک‌های رادیویی انتقال پهنای باند بر روی بستر امواج رادیویی توسط “تجهیزات رادیویی یا وایرلس “صورت می‌گیرد.

یعنی پهنای باند با استفاده از تجهیزات اینترنت رادیویی شامل: آنتن وایرلس یا همان رادیو، کابل و اکسس پوینت از دکل‌های سطح شهر به محل مشترک انتقال می‌یابد. همانطور که گفته شد؛ در لینک‌های رادیویی ارتباط اینترنت توسط امواج رادیویی بین دو عدد رادیو برقرار می‌گردد. یعنی یک رادیو روی پشت بام ساختمان شما و یک رادیو روی دکل شرکت ارائه دهنده اینترنت قرار می‌گیرد. این دکل‌ها (پاپ سایت) نیز مسقیما به زیرساخت اینترنت شهری متصل هستند. اتصال مستقیم شما به زیر ساخت توسط این دکل‌ها یکی از نقاط قوت اینترنت‌های رادیویی محسوب می‌شود، زیرا سبب می‌شود هیچکدام از محدودیت‌های اینترنت‌های دیگر مانند الزام به وجود آنتن موبایل، یا نزدیک بودن مراکز مخابراتی و دکل‌های bts را نداشته باشید.

دکل خود ایستا چهار پایه (دکل چهارپایه نبشی)

دکل خود ایستا چهارپایه (چهارپایه نبشی) یا دکل چهارپایه جزو انواع دکل های مخابراتی می باشد که معمولا در مکان هایی نصب می شود که محدودیت در فضای ساخت و ساز مطرح باشد و یا ارزش ملک بسیار بالا باشد . دکل خود ایستا چهارپایه با توجه به ساختار مربعی شکل و تقسیم بارگذاری بر روی چهار پایه دارای قدرت بارگذاری بالایی می باشد و می توان آنتن های مخابراتی و تجهیزات راداری نظامی متعدد و یا حتی فانوس های دریایی را بر روی آن نصب نمود.

باید توجه داشت بدلیل کاربری گسترده و اهمیت دکل خود ایستا چهارپایه ، می بایست در طرای آن تمامی ملاحظات مکانیکی و قدرت وزش باد در نظر گرفته شود و به همین دلیل طراحی آن دانش مکانیکی را طلب میکند. دکل خود ایستا 4 پایه(چهارپایه نبشی) در ارتفاع های مختلف بنا به نیاز کارفرما طراحی و تولید می گردد که شامل ساختاری بصورت تمام نبشی و یا ترکیبی از لوله و نبشی می باشد. برای اتصال سکشن های دکل چهار پایه تمام نبشی از پیچ و مهره و برای اتصال دکل چهارپایه لوله و نبشی از فلنچ استفاده می شود . در واقع در طراحی دکل خود ایستا چهارپایه لوله نبشی ، از لوله برای ستون های اصلی بهره گرفته میشود و به همین دلیل از فلنچ جهت اتصال سکشن ها می توان استفاده نمود.

از ویژگی های دکل خود ایستا چهارپایه می توان به موارد زیر اشاره نمود : -مقاومت بسیار بالا در برابر بادهای شدید (ضریب کوچک بار باد) -اشغال فضای کم و مناسب برای نصب در مکان های محدود و اغلب گرانقیمت -حمل و نقل و نصب آسان -قابلیت بارگذاری بالا – مجهز به نردبان و استراحتگاه

اینترنت رادیویی برای چه کسانی مناسب است؟

سرویس رادیویی هم برای مشترکین خانگی و هم برای مشترکین سازمانی مناسب است. این سرویس برای ماینر‌ها، تریدر‌ها، استریمر‌ها، برای برج ها ومجتمع‌ها، کارخانجات، کارگاه‌ها، شرکت‌ها و همانطور که گفتیم حتی منازل بهترین گزینه است. اینترنت وایرلس رادیویی در کل کشور است، زیرا پایین‌ترین پینگ تایم و بالاترین سرعت را در میان همه انواع پهنای باند دارد. در کل اینترنت وایرلس رادیویی برای مشترکینی که سرعت بالای دانلود و آپلود نیاز دارند، پایداری برایشان اهمیت دارد و یا در مناطقی زندگی می‌کنند که آنتن دهی موبایل وجود ندارد، طراحی شده است.

بنابراین در جواب این پرسش که «اینترنت رادیویی برای چه کسانی مناسب است؟» می‌توان موارد ذیل را بیان کرد:

  • منازل و به طور کلی تمامی افرادی که تمایل به داشتن یک اینترنت پرسرعت پایدار و بدون قطعی دارند
  • شهرک‌های صنعتی و کارخانجات، سوله‌ها، کارگاه‌های داخل و خارج از شهرها
  • گیمر‌ها و کسانی‌که برای بازی آنلاین دنبال اینترنتی با پایین‌ترین پینگ تایم هستند
  • تریدرها و تمامی افرادی که در بازارهای مالی مانند فارکس، بورس و … فعالیت دارند
  • کسب و کار‌های بزرگ و کوچک مانند شرکت‌ها، سازمان ها، فروشگاه‌ها و …
  • مدارس، آموزشگا‌ه‌های مختلف که برای تدریس آنلاین نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارند.
  • فضاهای خارج از شهر و حتی مناطق کوهستانی مانند ویلا، باغ و تالارها

شرکت های ارائه دهنده اینترنت وایرلس (رادیویی)

تمامی شرکت‌هایی که دارای مجوز fcp از سازمان متولی امور اینترنتی یعنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشند، می‌توانند این اینترنت را ارائه کنند. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از پیشگامان، آسیاتک، شاتل و غیره.مجموعه ما نماینده رسمی کشوری چندین شرکت ارائه دهنده دارای این مجوز است. خوشحالیم که توانسته ایم طی سال‌های پیشین با برقراری انواع لینک‌های رادیویی در سراسر کشور به تعداد زیادی از مشترکین عزیز خدمت رسانی کرده و به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت رادیویی شناخته شده باشیم.

تجهیزات لازم برای اینترنت رادیویی (وایرلس) و قیمت آنها

برای نصب و راه اندازی اینترنت رادیویی یا همان وایرلس به ۳ نوع تجهیز شامل رادیو، کابل و اکسس پوینت نیاز است. در ادامه به طور ساده خواهیم گفت که هر یک چه کاری انجام می‌دهند و برای چه لینک‌هایی مناسب هستند و شما می‌توانید آنها را با چه قیمتی در بازار تهیه کنید.البته در نظر داشته باشید تمامی قیمت‌های اعلام شده مربوط به تاریخ انتشار این مقاله یعنی فروردین ۱۴۰۲ می‌باشد و احتمال تغییر قیمت بدون اطلاع قبلی از سمت شرکت سازنده یا فروشنده وجود دارد.

تعرفه اینترنت رادیویی (وایرلس) امنیت پرداز

تعرفه اینترنت وایرلس رادیویی نسبت به دیگر سرویس‌ها قیمت پایین‌تری دارد. به طوری که قیمت هر گیگ بین ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ هزار تومان می‌‌باشد. هر چه میزان ترافیک بیشتری خریداری کنید، مبلغ هر گیگ به ۱,۲۰۰ تومان نزدیک‌تر می‌شود.

هزینه اینترنت رادیویی (وایرلس) امنیت پرداز

  • هزینه تجهیزات: بین ۵ الی ۴۰ میلیون
  • هزینه سرویس بر اساس تعرفه: شروع از ۱۲۵ هزار تومان
  • هزینه نصب و راه‌اندازی و کانفیگ: داخل شهری ۹۵۰,۰۰۰ تومان و خارج از محدوده شهری ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

به طور کلی حداقل هزینه‌ای که باید برای داشتن یک لینک رادیویی بکنید، ۷ میلیون تومان است. هرچه تجهیزات قوی‌تری انتخاب کنید، یا سرعت بیشتری مدنظرتان باشد، قیمت نهایی افزایش می‌یابد.

شفافیت در قیمت یکی از اصول مجموعه ما است. به همین دلیل قیمت تجهیزات و همینطور تمامی مراحل نصب و راه اندازی به صورت دقیق و شفاف آورده شده است؛ تا جای هیچ گونه سوال و ابهامی برای مشترک باقی نماند. بنابراین اگر قصد خرید اینترنت رادیویی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب شرکت ارائه دهنده حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

مراحل راه‌ اندازی اینترنت رادیویی امنیت پرداز در ۴۸ ساعت

امکانات و مزایا اینترنت رادیویی

اگر بخواهیم درباره مزایای این سرویس صحبت کنیم، ابتدا باید به زیرساخت این سرویس یعنی فناوری بی سیم اشاره کنیم. از آنجایی که انتقال اطلاعات در این سرویس به صورت بی سیم و بدون نیاز به کابل کشی صورت می‌گیرد، انعطاف پذیری بالایی ایجاد می‌گردد. یعنی به کمک این فناوری می‌توانید در هر مکانی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.

اضافه بر این، نصب و راه‌اندازی اینترنت‌های رادیویی بی سیم مزایای دیگری نیز دارد. برخی از این مزیت‌ها شامل:

  • سرعت آپلود و دانلود بالا تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه
  • پینگ تایم پایین بین ۳۵ تا ۵۰ میلی ثانیه
  • پایداری دائمی لینک و بدون قطعی حتی در شرایط فعلی
  • قابلیت جابه‌جایی از هر مکان به مکان دیگر
  • امکان اتصال همزمان چندین کاربر بدون افت کیفیت پهنای باند
  • قابل ارائه در مکان‌های فاقد آنتن موبایل و دور از مراکز مخابراتی
  • تعرفه ارزان و به صرفه نسبت به دیگر سرویس‌ها (هر گیگ بین ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان)

جدول مقایسه ویژگی‌های اینترنت رادیویی با دیگر اینترنت‌ها

اینترنت وایرلس ارزان را از کجا باید تهیه کنم؟

ارزانترین اینترنت وایرلس، اینترنت مولتی پوینت است. این اینترنت با هزینه بین ۵ تا ۷ میلیون تومان، سرعت قابل قبولی به مشترکین ارائه می‌دهد.

بهترین اینترنت رادیویی چیست؟

بهترین اینترنت رادیویی در حال حاضر اینترنت رادیویی پوینت تو پوینت است، که سرعت دانلود آن بین ۲۰ تا ۱۰۰ Mbps و آپلود بین ۲۰ تا ۹۰ Mbps می‌باشد.

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت رادیویی کدام هستند؟

تمامی شرکت‌هایی که دارای مجوز fcp از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشند، می‌توانند این اینترنت را ارائه کنند.

سرعت اینترنت وایرلس چقدر است؟

سرعت اینترنت وایرلس (رادیویی) در حالت اشتراکی بین ۲۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و در حالت اختصاصی بین ۵۰ تا ۲۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

دکل خودایستا سه پایه لوله و نبشی

دکل های خودایستا سه پایه لوله نبشی ، از لوله و نبشی ساخته می شوند . پایه های اصلی ( Leg ) از لوله بوده ، که بسته به نوع طراحی دکل از لوله های درزدار یا بدون درز (مانیسمان ) استفاده می شود . قطعات داخلی این دکل ها شامل بریس ها ، هوریزنتال ها ، ریداندنت ها و … از نوع نبشی می باشد .دکل های خودایستا سه پایه دکل هایی هستند که به صورت مشبک بوده و دارای سه پایه می‌باشد. پایه ها اکثراً از لوله و اعضای داخلی به صورت خرپائی از نبشی ساخته می‌شود. در ساخت پایه ها از نبشی، نبشی ٦٠ درجه، میل گرد های تو پر، پرفیل های خم کاری شده و… نیز استفاده می‌شود. اعضای داخلی (بریس‌ها) از نبشی، لوله، میل گرد ساخته می‌شود. این نوع دکل‌ها برای نصب آنتنهای ماکروویو، آنتن های موبایل و بیسیم استفاده می‌شود.

دکلهای مخابراتی تولیدی ایران دکل :

  • دکل خود ایستا سه پایه تمام نبشی تا ارتفاع 120 متر
  • دکلهای خود ایستا 3 پایه لوله و نبشی تا ارتفاع 120 متر
  • ساخت متعلقات، ملزومات و اتصالات مورد نیاز دکلها و سیستمهای مخابراتی
مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا