اقتصادی

بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مجله ایرانی/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی بازارچه عرضه آبزیان در شهرستان بهبهان خبر داد و گفت: به منظور دسترسی آسان مردم به آبزیان، ترویج فرهنگ مصرف و فروش مستقیم و بدون واسطه این محصول، بازارچه عرضه آبزیان به زودی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مرتضی سوری امروز ۲ اردیبهشت ماه در جلسه شورای کشاورزی بهبهان با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون اظهار کرد: طی فراخوان عمومی برای طرح ۱۰۰ تنی و ۲۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در سد مارون سرمایه‌گذار جذب شده است و در حال حاضر، فرایند انعقاد قرارداد طی می‌شود و در مزایده بعدی سرمایه‌گذار برای طرح ۴۰۰ تنی مشخص خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات موثر شیلاتی شهرستان در زمینه کشت‌های تلفیقی و حداکثر استفاده بهینه از منابع آبی، بهبهان را شهرستانی با حجم انبوهی از پتانسیل‌های آبزی پروری عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال فعال کردن تمامی ظرفیت‌های مشاغل خرد و زودبازده در استان هستیم.

سوری خواستار تسهیل قوانین و حمایت از بهره‌برداران شد و گفت: شهرستان بهبهان با وجود بهره‌مندی از ۳ رودخانه دائمی پرآب مارون، خیرآباد و زهره با عدم تخصیص آب به طرح‌های آبزی‌پروی مواجه است.

مدیرکل شیلات خوزستان میزان تولیدات آبزی‌پروری بهبهان را ۳۲۰ تن اعلام و بیان کرد: ۶۰ واحد دو منظوره پرورش ماهی و کشاورزی و ۴ واحد پرورش متراکم ماهیان گرمابی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش مجله ایرانی، در این نشست در خصوص تخصیص آب جهت ایجاد شهرک آبزی‌پروری متراکم تصمیماتی اتخاذ شد.

بازدید از بازارچه در حال احداث عرضه ماهی در بهبهان، دریاچه مخزنی سد مارون و طرح‌های متراکم شهرستان، پیگیری تخصیص آب برای طرح‌های متراکم و تلفیقی، پیگیری ارائه تسهیلات درخواستی طرح‌های پرورش متراکم شهرستان و طرح‌های پرورش ماهی شامل تلفیقی متراکم و قفس از دیگر برنامه‌های مدیرکل شیلات خوزستان در سفر به بهبهان بود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا