عمومیمجله کسب و کار

بهبود عملکرد ویندوز 10: نکات و ترفندهایی برای افزایش سرعت و راندمان سیستم شما

سیستم شما هم بعضی اوقات هنگ می‌کند یا کند شده است؟ چند مورد از راههای افزایش سرعت ویندوز را امتحان کرده‌اید؟ ویندوز با هر نسخه جدید ، ویژگی‌ها و به روزرسانی‌های جدیدی را ارائه می‌کند که منابع سیستمی بیشتری را می‌طلبد که البته قیمت ویندوز 10 نیز بسته به نسخه‌ای که خریداری می‌کنید، متفاوت است. این ممکن است منجر به افزایش مصرف منابع و در نتیجه کندی سیستم یا عدم پاسخگویی شود.

خوشبختانه نکات و ترفندهای بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا استفاده غیرضروری از منابع غیرضروری را افزایش داده و به کامپیوتر شما سرعت بیشتری می‌بخشد. برای افزایش چشمگیر سرعت ویندوز 10 نکات ، تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی را برای شخصی‌سازی ویندوز ، با دستورالعمل‌های گام به گام به اشتراک می‌گذاریم ، بنابراین شما می‌توانید عملکرد رایانه‌ای سریع ، روان و بهتر را تجربه کنید.

افزایش سرعت ویندوز با غیرفعال‌کردن برنامه‌‌ها

برنامه‌‌های راه‌‌اندازی

کامپیوتر شما ممکن است به دلیل داشتن لیست عظیمی از برنامه‌های راه‌اندازی (برنامه‌هایی که همراه با سیستم شروع می‌شوند) کند کار کند. این برنامه‌ها روند راه‌اندازی را کند می‌کنند و عملکرد دستگاه را پایین می‌آورند ، بنابراین غیرفعال کردن چنین برنامه‌هایی عملکرد سیستم را سرعت می‌بخشد و پاسخگویی کلی را بهبود می‌بخشد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره را بخوانید.

این کار باعث افزایش سرعت ویندوز 10 لپ ‌تاپ نیز می‌شود. اگرچه اطلاعات دقیق در مورد نحوه مدیریت برنامه‌های راه‌اندازی در ویندوز وجود دارد ، با این حال ، برای یافتن و غیرفعال کردن برنامه‌های راه‌اندازی ، برای انجام یک راه کوتاه ، موارد زیر را انجام دهید:

  • ابتدا Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager باز شود.
  • برای بررسی لیست برنامه‌های راه‌اندازی ، روی برگه Startup کلیک کنید.
  • بر روی برنامه‌هایی که فقط گاهی اوقات یا به ندرت استفاده می‌کنید ، کلیک راست کرده و گزینه Disable را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن Index جستجو

نمایه‌سازی جستجو index، پاسخ ابزار جستجو را بهبود می‌بخشد و سرعت جستجو را در ویندوز 10 سرعت می‌بخشد ، اما عملکرد را تضعیف می‌کند ، زیرا در پس زمینه اجرا می‌شود و از منابع سیستم زیادی استفاده می‌کند. به همین دلیل ، اگر گاهی اوقات جستجو می‌کنید ، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن نمایه‌سازی جستجو برای بالا بردن سرعت ویندوز 10، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • روی Start> Computer Management کلیک راست کنید.
  • روی Services and Applications> Services دو بار کلیک کنید.
  • در لیست خدمات ، به دنبال جستجوی Windows بگردید و روی آن دو بار کلیک کنید.
  • در پنجره جدید ، برای نوع راه‌اندازی ، دستی یا غیرفعال را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه تأیید کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

افزایش چشمگیر سرعت ویندوز 10 با غیرفعال کردن افکت‌‌ها و انیمیشن‌‌ها

دلیل دیگر کند بودن رایانه شما می‌تواند جلوه‌های تصویری و انیمیشن‌هایی باشد که بار منابع سیستم را افزایش می‌دهند. در جدیدترین رایانه‌های شخصی ، جلوه‌های تصویری و انیمیشن‌ها ممکن است تأثیر زیادی بر قدرت و سرعت نداشته باشند. با این حال ، در رایانه‌های شخصی قدیمی این‌ها نقش دارند بنابراین خاموش کردن آن‌ها بهترین گزینه شماست.

همچنین توجه داشته باشید، قطعا کار کردن با ویندوز معتبر و رجیسترشده  یک تجربه متفاوت است، شما میتوانید برای خرید به صفحه سربزنید.

در اینجا مراحل غیرفعال کردن جلوه‌های بصری و انیمیشن‌ها وجود دارد:

  • روی Start- System راست کلیک کنید
  • آخرین گزینه در سمت چپ ، تنظیمات پیشرفته سیستم را انتخاب کنید
  • به برگه Advanced بروید و تنظیمات را در قسمت عملکرد کلیک کنید
  • در بخش جلوه‌های تصویری ، گزینه تنظیم برای بهترین عملکرد را انتخاب کنید (یا ممکن است سفارشی را انتخاب کرده و علامت همه کادرهای انتخاب را بردارید)

به همین دلیل حذف چنین برنامه‌هایی عملکرد سیستم را افزایش می‌دهد ، خصوصاً اگر برنامه‌های زیادی را بارگیری می‌کنید اما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید یا بندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید. برای برنامه‌هایی که به ندرت استفاده می‌شوند ، از نصب نرم‌افزار خودداری کنید ، ترجیح دهید هر چند وقت یک بار به سراغ برنامه‌های قابل حمل بروید.

برای حذف نرم‌افزارهای پوستی (که در بک گراند اجرا می‌شوند) یا بلااستفاده ، این مراحل را دنبال کنید:

  • روی Start> Control Panel کلیک راست کنید.
  • برنامه‌ها> برنامه‌ها و ویژگی‌ها را انتخاب کنید.
  • حذف / تغییر را انتخاب کنید تا برنامه‌های ناخواسته را یک باره حذف کنید.
  • برای حذف نرم‌افزار ، دستورالعمل‌های موجود در کادرهای گفتگوی حذف را دنبال کنید.

افزایش سرعت ویندوز با ابزار عملکرد مانیتور

  • برای این کار باید Performance Monitor را در کادر جستجوی منوی Start تایپ کرده و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید تا ابزار راه‌اندازی شود.
  • آخرین گزینه Reports در سمت چپ> System> System Diagnostics را انتخاب کنید
  • این ابزار بر اساس درخواست شما کار می‌کند و تمام اطلاعات مربوط به سیستم شما را جمع‌آوری می‌کند و یک گزارش عملکرد دقیق ارائه می‌دهد.برای یافتن مشکلات موجود در رایانه خود به بخش هشدارها نگاه کنید.
  • توضیحات آن‌ها را بررسی کنید ، از عیب‌یاب Windows 10 استفاده کنید یا در وب راه‌حل آن‌ها را جستجو کنید. این نرم‌افزار در افزایش سرعت ویندوز 10 لپ ‌تاپ نیز مؤثر است.
  • ابتدا WinKey + I را فشار دهید و سپس System را انتخاب کنید.
  • Power & sleep> تنظیمات اضافی برق را که گزینه Power را باز می‌کند، انتخاب کنید.
  • در پنل سمت چپ ، انتخاب کنید که دکمه‌های پاور چه کاری انجام می‌دهند.
  • در پنجره جدید، روی تغییر تنظیمات موجود در حال حاضر کلیک کنید.
  • کادر انتخاب Hibernate را فعال کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین کلیک کنید.
  • هر زمان که می‌خواهید برای بازگشت سریع به کار خود به حالت تعلیق بروید ، می‌توانید گزینه Hibernate را از فهرست شروع انتخاب کنید.

خاموش کردن نکات و ترفندهای ویندوز

بهتر است بدانید ویندوز 10 آنچه که انجام می‌دهید را نظارت می‌کند و برخی از نکات و ترفندها را برای تعامل بهتر با ویندوز اورجینال ارائه می‌دهد. این کار با توجه به استفاده از منابع سیستم سرعت آن را کاهش می‌دهد. برای توقف آن می‌توانید به تنظیمات بروید و سپس این مسیر را دنبال کنید Notification & actions را جستجو و پیدا کنید (یا در منوی استارت عبارت Notification & actions را جستجو کنید)، حالا در قسمت Notifications تیک گزینه Get tips, tricks, and suggestions as you use Windows را بردارید.

خاموش کردن همگام سازی One Drive

سرویس One Drive یک ابزار پشتیبان گیری مفید است که در ویندوز 10 به صورت پیشفرض از کامپیوتر‌های شخصی نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. با توجه به آپدیت‌های متعدد برای به روز نگه‌ داشتن نسخه پشتیبان و همگام سازی مداوم فایل‌ها بین کامپیوتر و فضای ابری، سرویس One Drive ممکن است با مصرف منابع در سیستم‌ها گاهی باعث کندی سیستم می‌شود. در نتیجه یکی از راه‌های افزایش سرعت کامپیوتر شما متوقف کردن همگام سازی است.

برای انجام این کار روی آیکون One Drive راست کلیک کنید و More را بزنید و سپس Setting را انتخاب کنید و در پنجره باز شده در تب Account گزینه Unlink this PC را بزنید. پس از انجام این کار همچنان می‌توانید فایل‌های خود را به صورت محلی در پوشه وان درایو ذخیره کنید اما با سرویس ابری همگام نمی‌شود.

تمیزکردن هارد دیسک

حتماً برای شما هم پیش آمده که به مرور زمان فایل‌هایی بسیاری را در حافظه ذخیره کرده‌اید که اکنون نیازی به آن‌ها ندارید. بهتر است بدانید این فایل‌ها باعث کندی سیستم می‌شود. پس برای تمیز کردن آن‌ها وارد عمل شوید. خوشبختانه ویندوز 10 یک ابزار مفید به نام Storage Sense برای این کار دارد.

برای استفاده از آن به مسیرSetting > System > Storage بروید (یا در منوی استارت عبارت Storage Sense را جستجو کنید)، و در بالای صفحه گزینه Storage Sense را فعال کنید. این کار باعث می‌شود ویندوز هر ماه به طور پیوسته، فایل‌های قدیمی و موقتی در Temporary Files و Recycle Bin و موارد مشابه دیگر را حذف کند.

همچنین با سفارشی‌سازی نحوه عملکرد Storage Sense می‌توانید فضای بیشتری به دست آورید. برای این کار Configure Storage Sense or run it now را باز کنید. در این صفحه شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا فایل‌ها از پوشه دانلود حذف شوند یا خیر و حتی بازه‌های زمانی حذف فایل‌ها را تعیین کنید.

چند ترفند بالا برای بالا بردن سرعت ویندوز 10 به شما کمک می‌کنند. راه‌های ساده و آسان برای افزایش سرعت ویندوز 10 لپ ‌تاپ و سیستم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها کارایی و سرعت آن را بهبود دهید. برای افزایش چشمگیر سرعت ویندوز 10 می‌توانید این اقدامات را با هم انجام دهید. مجموعه این اقدامات به شما در افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز کمک می‌کند. پیشنهادات و نظرات خود را پیرامون افزایش سرعت لپ تاپ ویندوز 10 (افزایش سرعت کامپیوتر در ویندوز 10) با ما به اشتراک بگذارید.

برخی از سؤالات رایج

  1. به چه صورت افزایش سرعت ویندوز 10 انجام دهیم؟
    برای بالا بردن سرعت ویندوز روش های مختلفی داریم که شامل: حذف Bloatware، ابزار عملکرد مانیتور، حالت Hibernate می باشد.
  2. دلیل افزایش سرعت ویندوز 10 با حذف برنامه‌های انیمیشن چیست؟
    دلیل دیگر کند بودن رایانه شما می‌تواند جلوه‌های تصویری و انیمیشن‌هایی باشد که بار منابع سیستم را افزایش می‌دهند. در جدیدترین رایانه‌های شخصی ، جلوه‌های تصویری و انیمیشن‌ها ممکن است تأثیر زیادی بر قدرت و سرعت نداشته باشند.
مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا