اجتماع

بومی‌سازی تجهیزات سنجش آب و هوا توسط محققان کشور

بومی‌سازی تجهیزات سنجش آب و هوا توسط محققان کشور

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند تجهیزات سنجش آب و هوا را بومی‌سازی کنند. از این تجهیز در فرودگاه‌ها و مراکز نظامی برای اندازه‌گیری سرعت و تشخیص جهت وزش باد استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند تجهیزات سنجش آب و هوا را بومی‌سازی کنند. از این تجهیز در مراکز حساسی همچون فرودگاه‌ها و مراکز نظامی برای سنجش داده‌های مختلفی مانند سرعت و جهش وزش باد استفاده می‌شود. این محصولات فناورانه بعد از ۷ سال کار تحقیقاتی در کشور بومی‌سازی شد.

جمشیدی از فناوران این شرکت دانش بنیان گفت: محصولات تولیدی این شرکت دانش بنیان با نمونه‌های آلمانی از لحاظ سرعت آستانه، گواهی کالیبراسیون و کیفیت رقابت می‌کند.

وی تصریح کرد: قیمت نمونه کانتر آلمانی به تنهایی ۱۰۰۰ یورو است و قیمت کل کانتر با تمام متعلقات آن بین ۴ تا ۵ هزار یورو است در حالی که قیمت محصول تولیدی شرکت ما ۸۰۰ یورو است.

وی تأکید کرد: محصولات سنجش آب و هوای این شرکت دانش بنیان هم در داخل و هم خارج از کشور استفاده می‌شود و تجهیزات و تاسیسات را به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی فروخته‌ایم.

جمشیدی گفت: در موضوع صادرات نیز محصولات ما به کشور روسیه صادر شده است. همچنین ۱۵ نفر در تولید این تجهیزات بومی دخیل هستند.

جمشیدی خاطرنشان کرد:: استفاده از تجهیزات سنجش هوا در مراکز تخصصی و حساسی همچون فرودگاه‌ها کاربرد دارد که باید با کمترین خطا داده‌ها را در اختیار کاربران قرار بدهد.

 

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا