بین الملل

تایمز: رایزنی ناتو برای منطقه «شنگن نظامی» در جریان است

روزنامه تایمز نوشت، برنامه‌هایی برای ایجاد شبکه‌ای از «گذرگاه‌های نظامی» در سرتاسر اروپا در حال انجام است تا مقررات پیچیده‌ای که در حال حاضر تبادل تجهیزات و پرسنل را میان کشورهای ناتو دشوار می‌کند، دور بزند.

به گزارش مجله ایرانی، روزنامه تایمز در گزارشی نوشت که این ایده سالهاست توسط رهبران نظامی مطرح شده است و گفت‌وگوها درخصوص ایجاد این گذرگاه‌های نظامی در جریان می‌باشد. هم‌چنین نتایج آن تا پیش از اجلاس آتی ناتو در ماه ژوئیه اعلام خواهد شد.

در قسمتی از این گزارش آمده است: مقرراتی که مبادله حمل‌ونقل تجهیزات نظامی را در اتحادیه اروپا محدود می‌کند، مشکلات قابل‌توجهی را برای برنامه‌ریزان ناتو ایجاد کرده است. سالهاست رهبران ناتو جهت ایجاد یک منطقه نظامی همانند و برابر با منطقه شنگن ابراز امیدواری کرده‌اند و در حال حاضر گفت‌وگوها در این خصوص در جریان هستند.

هم‌چنین «الکساندر سولفرانک» فرمانده امور لجستیکی ناتو در جنوب غرب آلمان طی مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز از متحدان خواست تا به روند تشریفات اداری که مانع ارسال تجهیزات می‌شوند و استفاده از آنها را در زمان بحران دشوار می‌کند، رسیدگی کنند و در عین حال هشدار داد: «اگر کرملین جنگی را علیه ناتو ایجاد کند، این ائتلاف باید خود را آماده حملات روسیه در سرتاسر اروپا کند.»

البته این مقام نظامی اروپایی نخستین کسی نیست که به مسائل لجستیکی و بروکراتیک در اروپا اشاره کرده است. پیش از او «بن هاجز» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته بود: «ما ظرفیت کافی حمل‌ونقل یا زیرساخت‌های کافی نداریم تا نیروهای ناتو را قادر سازد که در سراسر اروپا حرکت سریع داشته باشند.»

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا