عمومی

تجدید میثاق معاون رییس جمهور با اولین شهید انقلاب اسلامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، معاون پارلمانی رئیس جمهور با همراهی استاندار بوشهر و مدیران استان بوشهر بر مزار مطهر شهید آیت الله حاج شیخ ابوتراب عاشوری اولین شهید انقلاب اسلامی در استان بوشهر حضور یافت و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرد.

سید محمد حسینی عصر پنج شنبه با تاکید بر لزوم تداوم راه شهدا اظهار داشت: شهید عاشوری پیشگام و پرچم دار نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در استان بوشهر بوده است.

وی افزود: تکریم و تعظیم شهدا و خانواده این بزرگواران وظیفه تک تک مسئولان است و امنیت و آرامش امروز کشور مرهون فداکاری و ایثارگری شهدای والا مقام است.

فرزند شهید عاشوری نیز گوشه‌ای از مبارزات این شهید والامقام را تشریح کرد.

شهید آیت الله شیخ حاج ابوتراب عاشوری فرزند شیخ عباس متولد ۱۳۱۲ هجری شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است.

وی تحصیلات حوزوی را در نجف و قم تا درجه اجتهاد ادامه داد و برای تبلیغات مذهبی به بوشهر آمد و در این شهر مقدمات تأسیس مدرسه علمیه را فراهم کرد و به فعالیت علیه نظام شاهنشاهی پرداخت.

شهید عاشوری در سال ۱۳۵۷ شمسی مورد تعرض و اذیت مأموران پهلوی قرار گرفت و سرانجام در ۱۳ آذرماه ۱۳۵۷ شمسی به دست مأموران رژیم پهلوی در بوشهر به ضرب گلوله عوامل طاغوت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا