عمومی

ترددهای نوروزی در آذربایجان‌غربی از مرز ۶ میلیون مورد گذشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار آنلاین افزود: از ۲۴ اسفند سال گذشته که زمان آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ است تا پنجم فروردین سال جاری در مجموع ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی تردد کردند که از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون طبق آمار ثبت شده توسط دوربین های نظارتی تردد در ورودی و خروجی‌های استان از مرز یک میلیون گذشت.

وی با اشاره به اینکه از آغاز طرح نوروزی متوسط درصد تردد وسیله نقلیه سنگین ۷.۴۲ درصد است، اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌غربی، فاصله غیر مجاز با بیش ۴.۳۹ درصد همچنان در صدر تخلفات جاده‌ای این استان قرار دارد.

دست نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعتی در استان ۲۲۳ خودرو در ساعت است، بیان کرد: از آغاز اجرای طرح نوروزی، ساعت میان ۱۷ تا ۱۸ عصر اوج ساعات تردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: همچنین از آغاز این طرح به ترتیب خودرو های سواری و وانت بار با بیش از پنج میلیون و ۷۹۸ هزار تردد بیشترین میزان تردد را در جاده‌های آذربایجان‌غربی دارند.

وی افزود: همچون روال روزهای گذشته محور ملکان به میاندوآب با ثبت ۱۸۹ هزار و ۷۸۸ تردد، پرترددترین محور آذربایجان‌غربی از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ است.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا