نماد سایت مجله ایرانی

تقویت گردشگری مذهبی هدف اصلی بازار جنوبی حرم شاهچراغ(ع) است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تقویت گردشگری مذهبی هدف اصلی بازار جنوبی حرم شاهچراغ(ع) است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تقویت گردشگری مذهبی هدف اصلی بازار جنوبی حرم شاهچراغ(ع) است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا صحرائیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بازار جنوبی خرم شاهچراغ (ع) به نام بازار فردوس ۲ گفت: پس از سال‌ها انتظار روز ۳ دی‌ماه و در ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) بازار فردوس ۲ در ضلع جنوبی حرم از سمت باب‌الرضا به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ارائه خدمات خوب و ارزشمند به زوار حضرت شاهراغ (ع) ادامه داد: این حرم مطهر هم‌اکنون در راستای ارائه مطلوب و افزایش سطح خدمات به خانواده‌ها و زوار و همه کسانی که به شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) سفر می‌کنند دارالقران، دارالضیافه، دارالشفا، باغ کتاب را راه‌اندازی کرده است.

صحرائیان با اشاره به فعالیت بازار شاهچراغ (ع) افزود: در ضلع جنوبی حرم نیز از سال ۶۷ بنا بود بازاری ایجاد شود که به دلایل مختلف انجام نشده بود و خوشبختانه اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده و روز دوشنبه ساعت ۱۵ در طبقه همکف و اول افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه شرکت توسعه گردشگری سرمایه گذار اجرای این پروژه است، گفت: چهار دستگاه پله برقی، یک دستگاه آسانسور، سیستم سرمایشی و گرمایشی از تجهیزات این بازار است.

وی ادامه داد: در مجموع مساحت طبقه اول با مشاعات ۱۹۶۰ متر مربع و هم‌کف ۱۸۰۰ متر مربع است، همچنین زیرزمین بازار جنوبی ۳ هزار متر مربع زیربنا دارد که هنوز آماده بهره برداری نیست و لذا از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم تا اگر مایل به همکاری با حرم مطهر هستند، ورود کنند.

صحرائیان با تاکید بر شأن و جایگاه آستان حضرت شاهچراغ (ع) گفت: سیاست گذاری ما ایجاد بازاری است برای عرضه محصولات فرهنگی و گردشگری مذهبی و لذا برنامه‌ریزی ما به سمتی است که خانواده‌هایی که به حرم مطهر مشرف می‌شوند بتوانند یک روز کامل از ظرفیت حرم بهره‌مند شوند.

معاون توسعه حرم شاهچراغ (ع) تصریح کرد: ارائه محصولات مختلف فرهنگی، گردشگری مذهبی و ملزومات حجاب در این بازار باید این مجموعه را در کشور الگو کند.

خروج از نسخه موبایل