بین الملل

حضور مردم در انتخابات تأثیر بسیاری بر حکمرانی دارد

سرپرست وزارت‌خارجه:

حضور مردم در انتخابات تأثیر بسیاری بر حکمرانی دارد

سرپرست وزارت‌خارجه گفت: این نمایش بزرگ مردمی در عرصه انتخابات که منجر به انتخاب رییس قوه مجریه خواهد شد تاثیر بسیار زیادی بر حکمرانی کشور طی ۴ سال اینده خواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور اظهار داشت: امروز یکی از روزهای برجسته قدرت مردم ایران است. همانطور که رهبری فرمودند مولفه‌های قدرت ما صرفاً مادی و سخت افزاری نیست.

وی با اشاره به نقش افرینی مردم در صحنه‌های مختلف در کشور، افزود: حضور پرشور مردم در عرصه‌هایی که باید نقش افرینی کردند را شاهد بودیم که یکی از این نقش افرینی ها حضور در ای ین تشیع شهدای خدمت بود؛ این حضور در شرایطی که کشور در وضعیت خطیری قرار داشت و مردم تهدید را به فرصتی بزرگ تبدیل کردند.

وی گفت: امروز بار دیگر مردم به میدان امدند و شور خود را به نمایش گذاشتند و حلقه‌ای دیگر بر حلقات افتخار افرین مردم سالاری دینی افزودند.

سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: این نمایش بزرگ مردمی در عرصه انتخابات که منجر به انتخاب رییس قوه مجریه خواهد شد تاثیر بسیار زیادی بر حکمرانی کشور طی ۴ سال اینده خواهد داشت.

وی گفت: اهتمام وزارت خارجه به عنوان مسوول برگزاری انتخابات در خارج از کشور و خادم مردم به طور جدی وارد صحنه شد. تمهیدات لازم اندیشیده شد.

باقری عنوان کرد: بستر مناسب خوبی برای مشارکت همه ایران در این انتخابات فراهم شده است و امیدواریم شاهد حضور پرتعداد ایرانیان خارج از کشور باشیم.

وی گفت: تنها کشوری که مانع پیشبرد فرایند دموکراسی ایران در دنیا شد کشور کانادا بود. واقعیت سیاست‌ها و سرشت کشورها در چنین شرایطی بیش از پیش روشن می‌شود. علیرغم‌ پیگیری ها در معاونت کنسولی، این امکان می سرند. در ادامه دشمنی‌ها تقابلی که کانادا با ایران دارد این بار هم جلوه دیگری را بروز دادند.

باقری تصریح کرد: در عرصه انتخابات در کشورهای مختلف با توجه به تعداد ایرانیان حاضر تمهیدات مناسب را فراهم کردند.

سرپرست وزارت خارجه افزود: روندی که از اول وقت امروز از شرقی ترین نقطه تا غربی‌ترین نقطه پیش گرفته شد، مطلوب است.

وی گفت: ما هم به عنوان وزارت خارجه سهم خودمان و وظیفه خودمان تکلیف خودمان را در این جشنواره ملی ایفا کنیم.

باقری تصریح کرد: به محض اتمام فرای ند رای گیری فرایند شمارش ارا و اعلام نتیجه اعلام خواهد شد. هرگونه اعلام نتیجه به غیر از وزارت خارجه صحیح نخواهد بود.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا