اجتماع

حمایت تمام قد وزارت میراث‌فرهنگی از توسعه گردشگری خوزستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عزت‌الله ضرغامی شامگاه چهارشنبه در بازدیدی از غرفه خوزستان در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: طرح مضیف و پذیرایی در بخش ورودی غرفه نشان از یکی از شایسته‌ترین و شجاع‌ترین اقوام ایران یعنی مردم عرب خوزستان، دارد.

ضرغامی با تاکید بر اهمیت نمایش آئین برجسته و شایسته قوم عرب ایران به گردشگران، همکاران خود در میراث‌فرهنگی خوزستان را به جهت حمایت از برگزاری آئین‌های مختلف اقوام و حضور در نمایشگاه تحسین کرد.

وی اظهار کرد: سیاه چادر و آئین‌های قوم بختیاری نیز یک نماد فرهنگی از سبک زندگی این قوم اصیل است. زندگی پرشور مردم با گویش‌های مختلف در گستره خوزستان با طبیعتی زیبا و چهار فصل، از کوه‌های سر به فلک کشیده و سواحل نیل‌گون خلیج فارس نشان دهنده اتحاد اقوام ایرانی است.

ضرغامی همچنین از بخش معرفی پتانسیل‌های گردشگری و صنایع‌دستی دزفول بازدید کرد و با توجه به اینکه دزفول به عنوان شهر جهانی کپوبافی برگزیده شده است، نوید برگزاری باشکوه جشن جهانی شدن دزفول را به مردم خوزستان داد.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: به‌منظور فراهم‌کردن تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری، گفتگوهایی صورت گرفته و بخش‌هایی از ظرفیت‌های گردشگری نیز در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی به مشکلات زیرساختی در دسترسی به مناطق گردشگری اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکلات، جلساتی در حال برگزاری است.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در پایان اظهار کرد: در حوزه ورزش‌های زمستانی، جدول و تقویم گردشگری کشور تنظیم شده و جایگزینی‌های مناسبی انجام شده است.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا