نماد سایت مجله ایرانی

خدمات طراحی بسته بندی شامل چه مواردی می شود؟

 

تجارت امروزی به هر نوع و در هر جا که جاری و ساری می باشد. با توجه به تغییرات وسیع و متنوع امروزی خواهی نخواهی با یک حجم انبوهی از شکل های تابلوها، بسته بندی های متفاوت کالاها و ابزارهای تبلیغاتی رو به رو می باشد.

تبلیغات مخصوصا طراحی بسته بندی ها، امروزه نظر افراد بی شماری را به خود معطوف می نماید. طراحی بسته بندی را به یکی از مشاغل و عناصر سودآور تبدیل نموده . نه تنها معرفی خدمات و کالاها بلکه یک فعالیت خیرخواهانه نیز بدون تبلیغ موثر و وسیع امکان پذیر نمی باشد.

مطمئنا پیشرفت فن آوری های روز در دنیا در همه شرایط زندگی افراد مختلف بی تاثیر نمی باشد. هم زمان با این فرآیند، توسعه ابزار ها در رسانه ها نیز توانسته به تبادل و انتقال اطلاعات به صورت وسیعی کمک نماید.

این موضوع مشهود است که استفاده از این وسایل امری لازم و جدی است. یکی از این ابزار مهم و حیاطی، طراحی بسته بندی می باشد که بیشتر با افراد مختلف در تماس است و نقش مهمی در جهت انجام وظایف خود به عهده دارد.

مظروف نمودن کالا : 

طراحی بسته بندی در واقع معرفی بهتر کالا، اطلاع رسانی و جلب مشتری به خرید کالا. ما طراحی بسته بندی هایی داریم که به عنوان یک فروشنده عمل می نمایند زیرا بدون حضور حتی یک فروشنده کالا می تواند خود را به خوبی به مخاطب خود عرضه نماید. طراحی بسته بندی به عنوان اولین عنصر ارتباطی با مخاطب بازار هدف می تواند نقش مهمی در افزایش فروش برندسازی ایفا نماید.

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی در مجامع مختلف دارای تعاریف مختلف و جامعی می باشد . اما در یکی از کاملترین تعاریف به عنوان یک شبکه هماهنگ تعریف می شود که هدف آن فراهم نمودن شرایط جهت حمل بهینه، توزیع مناسب، انبارش، فروش و مصرف بهینه می باشد.

طراحی بسته بندی یک عملیات پیچیده و حساس می باشد همچنین زوایای دیگری همچون پویایی، علمی، هنری و … نیز برخوردار می باشد. در سطح اولیه بسته بندی کارکردهایی همچون نگهداری از کالا، حمل و نقل، اطلاع رسانی را شامل و همچنین عناصری خدماتی را نیز در خود جای داده. ماهیت بازاریابانه بسته بندی خود یکی از مهمترین کارکردهای بسته بندی می باشد و در هنگام طراحی بسته بندی باید توجه ویژه ای به آن نمود.

کارکردهای طراحی بسته بندی حرفه ای نیازمند تخصص های مهندسی، بازاریابی، روانشناسی و طراحی گرافیک می باشد. در هر حال متخصصان طراحی بسته بندی نیازمند دانش هایی در زمینه هنری و انگیزشی می باشند.

تعاریف طراحی بسته بندی : 

به بسته بندی گفته می شود که حجمی را در خود جای می دهد و پلی بین تولید انواع بسته بندی و بازار هدف می باشد.

طراحی بسته بندی تشکیل شده از بستن اشیایی گوناگون در یک جعبه، طراحی بسته بندی به هر نوع محصولی از هر مواد تشکیل دهنده با هر نوع ساختاری است که بتواند به عنوان بسته ای برای مقاوم سازی، حمل و نقل جابه جایی و تحویل و ارائه خوب کالا از ماده خام گرفته تا محصول نهایی را از تولید کننده به بازار نهایی برساند.

ویژگی های یک طراحی بسته بندی خوب : 

طراحی بسته بندی خوب شامل طراحی بسته بندی است که از محصول شما در طی حمل و نقل، انبار داری ، قفسه مغازه و در منزل مشتریان مراقبت کند. تا زمانی که توزیع محصول را در زمان و محل مناسب ارائه کند.

طراحی بسته بندی از روش فراهم نمودن یک سیستم مناسب از محافظت در مقابل شکستگی، فاسد شدن ، گم شدن وسایل اضافه به ارزش محصول اضافه می نماید. ویژگی های یک بسته بندی مناسب و خوب را می توان به بخش های زیر تقسیم نمود.

آسان نمودن کاربری محصول: طراحی بسته بندی عملکرد مناسبی برای افراد درگیر در توزیع جهت آسان نمودن ارائه، فراهم می نماید که شامل لیبل، نحوه مصرف و استاندارد بودن و دیگر موارد می باشد

بازاریابی محصول:

در عصری که رقابت بین شرکت های تولیدی مختلف بسیار زیاد و تنگاتنگ می باشد. طراحی بسته بندی نقشی مهم در ارائه محصول ایفاد می نماید و می تواند در شناخت محصول شرکت در بازارهای آشفته موثر واقع شود.

طراحی بسته بندی خرما

اطلاعاتی که باید در یک بسته بندی رعایت شود:

اطلاعاتی که باید در یک طراحی بسته بندی آورده شود نیاز به تخصص های متعددی دارد زیرا با روح روان مشتری سر و کار دارد. همچنین این اطلاعات با پیشرفت زمان ابعاد وسیعتری را به دنبال دارد. ابعادی همچون زمان استفاده، رنگ، نحوه حمل و نقل، قیمت، مواد تشکیل دهنده و نحوه استفاده و …. را می توان بر روی بسته بندی های مدرن یافت.

طراحی بسته بندی ، بازاریابی و تبلیغات :

در عصر حاضر برای انتقال پیام های تبلیغاتی از رسانه های متعددی مانند کاتالوگ ، پوستر ، تبلیغات تلویزیونی ، نمایشگاهی و …. استفاده می شود طراحی بسته بندی یکی از آن ها می باشد.

طراحی بسته بندی در این میان نقش ایجاد کننده انگیزه برای خریدار، به ویژه محصولات جدید و ایجاد تمایز بین محصولات است. در گام بعدی باید طرح و حجم زیبا و جالب باشد و در نهایت کیفیت بسته بندی نیز مهم می باشد. برای ایجاد تمایز دو عنصر مهم نقش ایفاد می کنند.

طراحی بسته بندی خرما

شکل فیزیکی : 

طراحی : که شامل طرح و نقش، رنگ، علائم روی بسته بندی، لوگو و تصاویر روی زمینه می شود. جهت موفقیت در ارائه محصول لازم است که رنگ طراحی بسته بندی با طبیعت و اثرات محصول اراتباط نزدیک داشته باشد. رنگ محصول حتما نباید شاد باشد بلکه باید متمایز باشد و همچنین بسته بندی باید حرف جدیدی داشته باشد و متمایز باشد.

طراحی بسته

آموزش طراحی بسته بندی :

آموزش طراحی بسته بندی در تبلیغات و فروش امروزه افراد بسیاری را به خود جذب کرده است . یکی از مواردی که نقش اساسی در زمینه آموزش طراحی بسته بندی ایفا می کند، آموزش طراحی بسته بندی محصولات است که یک شغل پر درامد در زمینه پولسازی در فعالیت های خدماتی به حساب می آید.

آموزش طراحی بسته بندی یکی از عناصر هنری در فعالیت های گرافیکی است که این آموزش طراحی بسته بندی خلاقیت هنری را با تکنیک های تجاری ربط می دهد تا مسیر محصولات تجاری را در بازار مشخص کند. آموزش طراحی بسته بندی کالا در فعالیت های اقتصادی نقش بسیار اساسی دارد که در متن ذیل به شرح آن می پردازیم

طراحی بسته آبمیوه

آموزش طراحی بسته بندی در تبلیغ و معرفی بهتر محصول

همه هنر جویان از آموزش طراحی بسته بندی و دست یابی به علم و تخصص کاربردی در راستای آموزش طراحی بسته بندی بهره نخواهند برد هنرجویان آموزش طراحی بسته بندی با پروسه طراحی بسته بندی ازهنگام اخذ سفارش تا روش طراحی

آموزش طراحی بسته بندی و طراحی ساختار ، آموزش طراحی بسته بندی خلاقیت ، آشنایی با بازاریابی این صنعت و همچنین چاپ وساخت،بنر مشاغل خواهند آموخت و همچنین در آموزش طراحی بسته بندی تکنیکهای خلق یک بسته بندی کالا خلاق را می آموزند

در دوره های آموزش طراحی بسته بندی چـــــه چیزی خواهید آموخت؟

در طول مدت آموزش طراحی بسته بندی با عناصر بازاریابی ، تحقیقات بازار و برند سازی در آموزش طراحی بسته بندی  آشنا خواهید شد همچنین با شکل های چاپ نمونه پیش از چاپ و نرم افزارهای آن در دوره آموزش طراحی بسته بندی آشنا خواهید شد. انواع روشهای چاپ بسته بندی و همچنین با روش های اولیه طراحی گرافیک بسته بندی آشنا شده و درآخر با روشهای آموزش طراحی بسته بندی خلاق و روش آموزش طراحی بسته بندی  خلاقه دوره پایان خواهد یافت .

بسته بندی خلاقانه :

بسته بندی خلاقانه هنر و علم نگهداری از محصول برای نگهداری ،انبار ، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از محصولات می باشد. بسته بندی خلاقانه شامل مراحل طراحی وتولید بسته بندی خلاقانه می گردد.

بسته بندی خلاقانه به شکل گسترده ای بر زندگی اثر گذار است، به شکلی که در بسته بندی خلاقانه ما در تمام محیط خود آنرا حس می کنیم .

از بسته بندی خلاقانه در تولیدات غذایی و بسته بندی خلاقانه در محصولات دارویی تا بسته بندی خلاقانه محصولات مصرفی و بسته بندی خلاقانه محصولات صنعتی مانند محصولات بسته بندی خلاقانه محصولات شوینده همه با بسته بندی خلاقانه هستند.

شرح فعالیت اصلی بسته بندی خلاقانه محافظت از کالا می باشد. بسته بندی خلاقانه  با علامت های استاندارد این امکان را می‌دهد تا دانش پیدا کنیم چه نوع محصولی داخل بسته بندی خلاقانه قراردارد و شرایط نگهداری و استفاده آن چگونه است.

مثلا ، جهت طراحی بسته بندی خلاقانه  باید تجربه مخاطبان محصول داخل بسته بندی خلاقانه و این موضوع که مخاطبین بازار هدف به چه شکل از محصول استفاده می نمایند را در راس امور قرار دهید.

طراحی لیبل اسانس

لذا بسته بندی خلاقانه باید سازگار با سلامت مخاطبین نیز باشد چراکه این بسته خلاقانه  پس ازمصرف دور خواهد افتاد ونباید به محیط زیست صدمه ای وارد شود ویا محصولات تشکیل شده در داخل بسته بندی خلاقانه اشکالی وارد شود . رنگ ها باید از یک طرح کلی بسته بندی خلاقانه تبعیت کند که با محصول همخانی داشته باشد.

طراحی لیبل اسانس

جعبه بسته بندی :

انواع مقوایی بر اساس مواد تشکیل دهنده مقوا :

جعبه بسته بندی مقوا : جعبه بسته بندی های مقوایی بیشتر بر اساس جنس مقوای به کار رفته در ۳بخش دسته بندی می گردد.

جعبه بسته بندی مقوای پشت طوسی مقوایی است با وزن های مختلف که یک سمت آن سفید و سمت دیگر طوسی. موارد کاربرد این نوع جعبه بسته بندی مقوا برای چاپ جعبه بسته بندی های مختلف می باشد.

طراحی بسته بندی خرما

ویژگی ها:

۱- سختی یا نر متفاوت

۲- شفافیت

۳- قابلیت چاپ مناسب

جعبه بسته بندی مقوای پشت کرم که از نظر کیفی بالا تر از جعبه بسته بندی پشت طوسی است معمولا در ساخت جعبه بسته بندی دارویی و بهداشتی بکار می رود.

ویژگی ها :

نوع دیگری از مقوا در جعبه بسته بندی های بهداشتی استفاده می شود ایندربرد برای جعبه بسته بندی که در قسمت مرکزی آن از مواد بازیافت شده به عنوان مثال مقوا پشت طوسی بکار رفته و در دو طرف دیگر ان ورق های پالپ استفاده شده است که هر چه این لایه ضخیم تر باشد کیفیت جعبه بسته بندی بالاتر است

از انواع دیگر جعبه بسته بندی جهت طراحی بسته بندی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

جعبه بسته بندی لمینتی

جعبه بسته بندی با کاغذ فلوتینگ

جعبه بسته بندی لمینتی سینگل فیس

جعبه بسته بندی لمینتی سه لا

جعبه بسته بندی لمینتی پنج لا

خلاقیت در بسته بندی :

خلاقیت در بسته بندی سبب افزایش فروش حرکت به سوی تمایز و همچنین این خلاقیت در بسته بندی سبب نگهداری مناسب از کالا نیز خواهد بود .

خلاقیت در بسته بندی سبب خواهد شد محصول شما گاهی اوقات بدون داشتن تمایز در کیفیت محصول انتخاب گردد خلاقیت در بسته بندی عبارتند از: خلاقیت در بسته بندی رقابتی، خلاقیت در بسته بندی قانون مدار، خلاقیت در بسته بندی اجتماعی و خلاقیت در بسته بندی بر اساس فناوری.

بنابرآنچه در خلاقیت در بسته بندی گفته شد تنها به شکلی می توان به موفقیت محصول و بسته بندی آن در بازارهای رقابتی امروز امیدوار بود که شرکت مورد نظر اجماعی از طراحی بسته بندی را به شکل خلاقیت در بسته بندی خود اعمال نماید.

طراحی بسته آبمیوه

تبلیغات برای فروش :

سازمان هایی تا کنون بسته بندی را بعنوان یک رسانه جهت تبلیغات برای فروش در نظر نگرفته اند می توانند از فضا و سطح روی بسته بندی جهت تبلیغات برای فروش کالاهای دیگرنیز بهره برد . معدود مشتریانی هستند که دقیقا همان چیزی را که بعد از ورود به فروشگاه قصدش را داشتند می خرند – تبلیغات برای فروش ، امروزه ۷۰ درصد از تصمیم گیری خرید را معطوف به تصمیم در محل خرید نموده .

در تبلیغات برای فروش این موضوع که یک فروشنده با هوش با استفاده از رنگ و طرح تبلیغات برای فروش را پیش می گیرد ، حتی اگر این مشتری برای خرید این محصول نیامده باشد اهمیت به سزائی دارد .

در تبلیغات برای فروش بسته بندی و رنگ نیز یک ابزار مهم در تبلیغات برای فروش است و به گونه ای عمل می کند که گویا هر محصولبه شکل متفاوتی رسانه تبلیغات برای فروش است و این به آسانی به خریداران کمک می کند تا یک برند را در مقابل دیگر برند ها انتخاب کنند .

متخصصان با توجه به اهمیت طراحی بسته بندی و نقش موثر آن در یک کسب و کار تلاش نموده با تمام امکانات در اختیار خود طرح هایی در خور صنعت شما و کاملا علمی ارائه نموده تا تاثیر به سزایی در این عرصه ایفا نماید.

همچنین این مجموعه با در نظر گرفتن امکانات خود کلاس های تخصصی در خصوص طراحی و بازرگانی جهت ایجاد فرصت آموزش برابر دانشجویان عزیز طراحی گرافیک و طراحی بسته بندی برقرار نموده .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و طراحان برتر ، طراحی بسته بندی ،مشاهده نمونه طراحی بسته بندی و ساخت بسته بندی یا طراحی بسته بندی آنلاین با ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال پایین ترین قیمت و یا طراحی بسته بندی رایگان هستید، نمی توانید بسته بندی خوبی را به مخاطبین و مشتریان خود ارائه نمایید. طراحی حرفه ای همواره مجموعه است از افراد متخصص در زمینه طراحی ، تبلیغات و بازاریابی. کانون طراحان برتر ، خدمات بسته بندی را در سطوح مختلف با توجه به اهمیت و بودجه شرکت ها به آن ها ارائه می نماید.

طراحی لیبل اسانس و روغن گیاهی

شرکت طراحی بسته بندی

شرکت‌ طراحی بسته بندی متخصص در ایجاد و طراحی بسته بندی های محصولات مختلف هستند. بسته بندی محصولات مهم است چرا که علاوه بر محافظت از محصولات، می تواند برند و شناخت محصول را تقویت کند و به فروش و موفقیت کسب و کار کمک کند. در زیر توضیحاتی در مورد شرکت های طراحی بسته‌بندی آمده است:

۱- شرکت طراحی بسته بندی مثل کانون طراحان برتر معمولاً دارای تخصص در طراحی و تولید بسته‌بندی مختلف هستند. ما با در نظر گرفتن نوع محصول، نیازهای حفاظتی، اندازه، ظاهر و فرآیند تولید محصول به طراحی و ایجاد بسته‌بندی مناسب می پردازند.

۲- شرکت های طراحی بسته بندی می توانند مشاوره و پیشنهادات در زمینه انتخاب مواد بسته بندی مناسب ارائه دهند. این مواد ممکن است شامل کاغذ، کاغذ مقوا، پلاستیک، فلز و یا ترکیبات مختلف باشند.

۳- بهترین شرکت طراحی بسته بندی دارای تجربه در تولید مقدماتی و نمونه سازی بسته بندی هستند. این کارها به کمک مشتریان در فهم بهتر نحوه نهایی بسته بندی و اصلاح های لازم می آید.

۴- شرکت طراحی بسته بندی ممکن است خدمات تولید جلد برای کتاب ها، برچسب زنی، تزیین بسته بندی و چاپ فلکسوگرافی و سیلک‌استمپ ارائه دهند. این خدمات به تکمیل نهایی بسته بندی کمک می‌کنند.

۵- شرکت های طراحی بسته بندی باید با قوانین و مقررات مرتبط با بسته بندی آشنا باشند. این شامل مقررات بهداشتی، برچسب زنی و بسته بندی محصولات خاص می شود.

۶- مشتریان ممکن است از شرکت های طراحی بسته بندی خدمات سفارشی دریافت کنند. به عنوان مثال، ایجاد بسته بندی با طراحی خاص و منحصربه فرد برای محصولات خود.

به عنوان یک مشتری یا کسب و کار که به دنبال خدمات طراحی بسته بندی هستید، مهم است که با توجه به نیازهای خود، با شرکت های مختلف مشورت کرده و قیمت گذاری و کیفیت خدمات را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را برای محصولات خود انجام دهید.

نکات جدید طراحی بسته بندی 

یکی از عوامل خرید ما می تواند بسته بندی جذاب آن باشد، پس باید بدانیم که طراحی بسته بندی چیست؟ وآیا تاثیری در خرید آن دارد یا نه در واقع می توانیم به این شکل تعریف کنیم که طراحی بسته بندی ترکیبی از مواد، رنگ ، تصاویر، فرم و تایپوگرافی است.

برای معرفی یک محصول در عرصه بازار از آن استفاده می شود و چی از این بهتر که از دیگر محصولات متمایز شود و در واقع یک تجربه حسی است و حس های متفاوتی از جمله بینایی و لامسه و … را به بازی می گیرد با توجه به نوع طراحی گرافیک بسته بندی می توانیم نوع محصول را تشخیص دهیم

همینطور می توانیم متوجه شویم به درد چه افرادی می خورد و آیا آن را بخریم یا نه؟ در ادامه می خواهیم بگوییم که ویژگی های یک بسته  بندی خوب چیست؟

طراحی بسته بندی خشکبار

طراحی بسته بندی خشکبار، به نوعی پوشش و محافظ گفته می شود که این پوشش در انبارش و در نهایت فروش آن کالا ، نقش مهمی دارد.

البته فروش موفق زمانی حاصل می شود که به ترکیب هنر و خلاقیت در طراحی این پوشش و بسته بندی توجه شود. هر چقدر کیفیت یک محصول مرغوب باشد اما طراحی آن خلاقانه نباشد ، نمی تواند مصرف کننده را به خود جذب کند.پس با سفارش طراحی رابط کاربری ویژه محصول خود فروش موفق هم حاصل میشود.

برای طراحی بسته بندی خشکبار ، داشتن چند ویژگی ضروری است. حفاظت از محصول داخل بسته بندی ، نگهداری از طعم و محافظت در برابر ضربه و آسیب ، سهولت در انبارش و حمل و نقل و جابه جایی برای فروش داخلی و صادرات ، از جمله ویژگی های بسته بندی خوب و مناسب است.

آجیل و خشکبار علاوه بر اینکه در داخل ایران بسیار پر مصرف است یکی از محصولات صادراتی ست.

اولین وظیفه ی بسته بندی خشکبار ، محافظت از محصول است. از زمانی که وارد بازار می شود و داخل قفسه ها برای فروش قرار می گیرد، تا زمانی که مصرف کننده آن را تهیه می کند و به خانه می برد ،باید بتواند از سلامت محصول نگهداری کند.

وظیفه ی بعدی ، معرفی محصول به مصرف کننده است . در زمان خرید، این بسته بندی باید بتواند خود را به خوبی معرفی کند. قیمت ، مشخصات مربوط به نوع خشکبار ،تعبیه پنجره برای دیدن محصول داخل بسته بندی و تاریخ های تولید و انقضا و نحوه ی نگهداری ،از جمله مشخصاسیت که باید بر روی بسته بندی ،برای معرفی به مصرف کننده ،قرار داده شود.

اما طراحی بسته بندی خشکبار ، مانند تمام طراحی ها نیز، باید زیبایی بصری داشته باشد. زیبایی بصری برای بسته بندی مهم ترین ویژگی ست. بسته بندی زیبا و خلاقانه خود نیز به تنهایی می تواند هزینه های تبلیغات و بازاریابی را کاهش دهد.زیبایی بصری همچنین باعث افزایش فروش خواهد شد.

اگر بسته بندی جنبه ی صادراتی داشته باشد باید استانداردهای کشور های محتلف ، آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور را در نظر گرفت. توجه به این استاندارد ها باعث پیشرفت فروش و صادرات خواهد شد.

در زمان طراحی باید به محل قرارگیری اسم برند و لوگو توجه شود تا به خوبی مورد مشاهده  مصرف کننده قرار بگیرد.

از مواردی که می تواند در زمان طراحی به طراح کمک کند،توجه به نوع آجیل و خشکبار است . توجه به انواع خشکبار باعث می شود که هارمونی رنگی بین خود محصول و بسته بندی رعایت شود. اگر بسته بندی خشکبار برای سوغات و هدیه دادن باشد،باید از نوع و متریال مخصوص استفاده شود.بسته بندی های مخصوص سوغات و یا هدیه از زرق و برق بیشتری در طراحی آن به کار برده شده است.

بعضی از بسته بندی های خشکبار ، مخصوص افرادیست که از رژیم غذایی خاصی استفاده می کنند که باید در طراحی آن ، به نوع رژیمی بودن و قرار دادن جداول بیشتر توجه کرد.

انواع مختلف آجیل و خشکبار در هر شهر متفاوت است ،مثلا در برخی از شهر ها ترکیببات آجیل با شهر دیکر فرق دارد. نخود ، پسته ، بادام زمینی و درختی، انواع کشمش و انواع خرما از جمله خشکبار است. گاها انواع میوه های خشک نیز به این ترکیبات اضافه خواهد شد.

ویژگی های یک بسته بندی خوب چیست؟

طراحی گرافیک بسته بندی

طراحی بسته بندی یکی از زیرشاخه های گرافیک است و وقتی از گرافیک بسته بندی صحبت می کنیم باید بدانیم که بسته بندی شامل دو بخش است. یکی طراحی جعبه محصول و دیگری طراحی روی بسته بندی و لیبل .

این دو بخش مکمل یکدیگر هستند و نمی توانیم آنها را جدا از یکدیگر بدانیم. همچنین طراح  باید به رنگ ها، تصاویر و فرم ها دقت کافی داشته باشد و شناخت و روانشناسی رنگ ها را بداند.

طراحی لیبل روغن گیاهی

یک بسته بندی خوب و حرفه ای

می‌ توانیم ویژگی های یک بسته‌ بندی خوب را به صورت زیر بیان کنیم:

خدمات بسته بندی محصولات باعث جلب توجه و جذاب بودن است که می تواند مشتریان را تشویق به خرید کالا کند و همچنین خریدار را به سمت خریدن بکشاند.

بسته بندی باید به گونه ای باشد که معرفی کامل محصول را شامل باشد به گونه ای که آن را می بینیم بتوانیم بفهمیم که در آن چیست.

بسته بندی باید به گونه ای باشد که ببیننده را قانع کند که قدرت حفاظت از آن محصول را داراست.

خروج از نسخه موبایل