عمومیمجله کسب و کار

خواص و کاربرد روغن آرگان

خواص روغن آرگان برای مو کدامند؟

روغن آرگان همان ماده سلامت و زیبایی بخشی است، که موهای شما به آن نیاز دارد. این روغن از چند جنبه مختلف به موهای شما فایده می‌رساند. در عین حال طبیعی بودن این روغن، احتمال بروز هر گونه عارضه جانبی را در موهای شما از بین برده است. از طرفی کارایی روغن آرگان، به زیبایی مو ختم نمی‌شود. خواص این روغن باعث شده که استفاده از آن به معنای پیشگیری از اختلالات و حفظ سلامت مو باشد.

تقویت کننده ساقه مو

شکی نیست که یکی از بهترین روغن‌ها برای مو، همین روغن آرگان است. به خصوص در تقویت و سلامت بخشی به ساقه مو، این روغن حرف اول را می‌زند. حاصل ویتامین E و اسیدهای چرب مختلف در این ماده، بهترین سرم‌ طبیعی تقویت کننده ساقه مو می‌باشد.

به همین خاطر از این روغن به عنوان لوسیون موی بعد از استحمام استفاده می‌شود. کافی است روغن آرگان اصل را خریداری کرده و بعد از هر بار حمام کردن، مقداری از آن را بر روی ساقه مو ماساژ دهید. بدین ترتیب کمترین نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، موهای صاف، درخشان و یکدست که خوب رشد می‌کند، است. همچنین ترکیب این ماده با روغن کنجد، یک سرم تقویت کننده و زیبایی بخش برای ساقه مو به وجود می‌آورد.

تشخیص روغن آرگان اصل | خواص روغن آرگان برای صورت | خواص روغن آرگان برای لک صورت

آبرسان

این ماده خاصیت آبرسانی قابل توجهی برای موها دارد. وجود ویتامین E در این روغن، اجازه نمی‌دهد که موها خشک شوند. همین خاصیت از بروز بیماری‌های مو مانند موخوره و شوره نیز جلوگیری می‌کند. همچنین با استفاده منظم از این روغن، دیگر اثری از موهای وز و یا شکننده باقی نخواهد ماند.

ضد التهاب

خاصیت ضد التهابی روغن آرگان، سلامت پوست سر را تضمین می‌کند. از آنجاییکه سلامت موها در گرو سلامت پوست سر است، این ماده از بهترین روغن‌‌ها برای سلامت مو به حساب می‌آید. انواع قارچ‌های پوست سر و عفونت‌های این ناحیه با روغن تراپی آرگان درمان شده و منافذ آن به لحاظ شرایط رشد طبیعی مو بهبود پیدا می‌کنند.

خواص روغن آرگان برای پوست کدامند؟

مزایای روغن آرگان برای پوست، به نقش درمان‌کننده عارضه‌ها محدود نمی‌شود. این روغن با عناصر طبیعی قابل توجهی که دارد، از بروز اختلالات پوستی جلوگیری کرده و سلامت، زیبایی و جوانی آن را حفظ می‌کند. قیمت روغن آرگان لاکچری کوین بیز را در سایت آقای بیز مشاهده کنید.

ضد پیری

بسیاری از محققان در آزمایشات خود به این نتیجه رسیده‌اند که آرگان پروسه پیر شدن پوست و ایجاد نشانه‌های پیری را به تأخیر می‌اندازند. این روغن کاربرد ضد پیری را از خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود می‌گیرد.

جوان کننده

علاوه بر خاصیت پیشگیرانه آرگان در فرآیند پیری، این عصاره گیاهی در محو کردن نشانه‌های پیری و جوانسازی پوست نیز نقش دارد. این روغن با بهبود خاصیت کشسانی و آبرسانی پوست، بافتی مستحکم، صاف و جوان به آن می‌بخشد. خاصیت جوانسازی روغن آرگان سالهاست که به اثبات رسیده و دلیل استفاده از آن در انواع لوسیون‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی پوست همین موضوع است.

ترمیم کننده

سالهای سال است که در زادگاه آرگان یعنی شمال آفریقا از این ماده به عنوان دارویی برای عارضه‌های پوستی استفاده می‌شود. در واقع عناصر ضد التهاب و ضد عفونتی که در این روغن وجود دارد، به آن خاصیت ترمیم کنندگی بخشیده است. بنابراین التهابات پوستی که در اثر اشعه‌های مضر خورشید بر روی پوست به وجود می‌آیند، با استفاده مدام از این روغن کاملاً از بین می‌روند. حتی طی تحقیقات جالبی که فعلاً بر روی موش‌ها انجام گرفته است، این روغن زخم‌ و جراحت را ترمیم می‌کند.

به هر حال این روغن با افزایش خاصیت کشسانی در پوست، اثرات ترک‌ها و خطوط ناشی از بارداری، کاهش و اضافه وزن ناگهانی و جراحی را کمرنگ و به مرور زمان محو می‌کند.

همچنین برطرف کردن اثرات جوش و آکنه از روی پوست، درمان بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس، روزاسه و درماتیت آتوپیک از دیگر کاربردهای درمانی این روغن است. ترکیب کردن این روغن با دیگر روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن درخت چای و یا روغن کنجد می‌تواند ماسک‌های طبیعی ترمیم‌کننده پوست را در اختیار شما قرار دهد. همین حالا با این ماسک طبیعی را برای خود تهیه کنید.

مرطوب کننده

فراوانی ویتامین E که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است و می‌تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند، آرگان را به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست معرفی می‌کند. به همین خاطر بخش زیادی از صابون‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌های پوستی در ترکیبات خود از این ماده استفاده می‌کنند. البته نگران چربی این روغن نباشید. چرا که این ماده طبیعی از خاصیت تنظیم کنندگی چربی پوست بهره‌مند می‌باشد و به این ترتیب چربی ناخوشایندی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد.

عوارض جانبی روغن آرگان

با وجود خواص منحصر به فرد و متنوع این روغن، تحریک کنندگی پوست‌های حساس از عوارض جانبی آن به حساب می‌آید. همچنین بروز جوش و آکنه جزء عوارض جانبی این ماده است. البته این فقط برای کسانی که حساسیت دارند، ممکن است اتفاق بیفتد. اما به هر حال برای جلوگیری از چنین عوارضی بهتر است بعد از مقداری از آن را بر روی پوست آرنج‌ خود امتحان‌ کنید. بدین ترتیب در صورت بروز هر گونه علائمی نظیر قرمزی، التهاب و لکه لکه یا پوسته پوسته شدن، این ماده را روی هیچ بخش دیگری از پوستتان اعمال نکنید.

دیگر خواص روغن آرگان

روغن آرگان، بهترین نرم کننده بعد از حمام

از ویژگی های دوست داشتنی این روغن شگفت انگیز، می توان به خاصیت نرم کنندگی آن اشاره کرد. شما می توانید بعد از شستشو و استفاده از ، مقداری از روغن را کف دست ریخته و ساقه های موی خود را ماساژ دهید. استفاده از روغن آرگان بعد از حمام، به درخشندگی و لطافت موهای شما کمک شایانی خواهد کرد!

حفظ رطوبت و آبرسانی مو با طلای مایع آرگان!

روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E، مانع از خشک شدن موهای شما می شود و از بروز مشکلاتی مانند موخوره، شکستکی، شوره، وزشدگی و … جلوگیری می کند.

نابودی شوره سر با روغن آرگان

شاید برایتان عجیب باشد اما باید بگویم: مصرف روغن آرگان به دلیل وجود درصد بالایی از آنتی اکسیدان و ویتامین E، می تواند شوره و پوست های خشک سرتان را کاهش دهد. اگر دوست دارید بدون آسیب رسانی به مو و پوست سرتان، با شوره های موجود مبارزه کنید، پیشنهاد می کنیم در کنار استفاده از با کیفیت، روغن آرگان را در برنامه روتین مویی خود قرار دهید.

مراقبت در برابر مواد شیمیایی

حتما شما هم حس ناخوشایند آسیب دیدگی مو بعد از دریا، استخر و … را به دلیل تماس مو با نمک و کلر تجربه کرده اید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای جلوگیری از خشکی و آسیب مو انجام دهید، استفاده از روغن آرگان قبل و بعد از ورود به آب است.

جلوگیری از موخوره، یکی دیگر از خواص روغن آرگان برای مو

دلایل زیادی در ایجاد موخوره وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کمبود رطوبت و خشکی مو اشاره کرد. برای بهبود این وضعیت مو محصولات تقویت مو و پوست بیز را در لیست روتین مراقبتی خود قرار دهید.  یکی از راه هایی که می تواند تارهای مو را آبرسانی و از ایجاد موخوره جلوگیری کند، روغن آرگان است. وجود ویتامین E و اسیدهای چرب امگا در این معجزه ی طبیعت، ساقه های موی شما را قوی کرده و خشکی آن ها را از بین می برد.

مراقبت از مو در برابر حرارت

خانم ها اغلب دغدغه آسیب دیدگی مو بعد از استفاده از سشوار و فرم دهنده های حرارتی را دارند. اگر شما نیز برای سلامت موی خود اهمیت ویژه ای قائل هستید، بهتر است قبل روشن کردن دستگاه، مویتان را به مقداری روغن آغشته کرده و با شانه آن را به تمام تارها برسانید تا هنگام حرارت دهی، از آسیب رسانی به مو جلوگیری شود.

رفع شکستگی موها با روغن آرگان

وجود ویتامین E در روغن گیاهی آرگان، از شکنندگی موها جلوگیری کرده و از فولیکول های مو در برابر آسیب های مختلف مانند مواد شیمیایی، وسایل حرارتی و… محافظت می کند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد از وز وز شدن تارهای موی خود خسته شده باشید و به دنبال راهی برای ایست و فرم بهتر بگردید، یکی از بهترین پیشنهادات برای افرادی که موهایی مستعد در این زمینه دارند، استفاده از روغن آرگان است. مصرف این محصول، فرم و ساختار تارهای مو را تحت کنترل خود قرار می دهد. در نهایت شما شاهد موهایی زیبا و خوش ایست خواهید بود.

کمک به رویش مجدد و درمان ریزش مو!

علاوه بر روغن آرگان، خرید تونیک مو دکتر بیز نیز در درمان ریزش مو قطعا موثر است.

روغن آرگان، بهترین روغن برای باز کردن گره مو!

یکی دیگر از خواص روغن آرگان برای مو که آن را از سایر روغن ها متمایز می کند، جلوگیری و درمان گره خوردگی مو می باشد. به عبارتی این محصول گیاهی نسبت به دیگر روغن های موجود، مولکول های ریزتری دارد و می تواند در سطح بیشتری از کوتیکول مو نفوذ کند.

مراقبت از مو در برابر اشعه های خورشید

شاید برایتان کمی عجیب به نظر بیاید اما وجود آنتی اکسیدان قوی در روغن آرگان، منجر شده این محصول در برابر اشعه ها و رادیکال های آزاد، از موی شما محافظت کند. جذب کامل روغن به تارهای مو، به نرم شدن مو و در نتیجه کمتر گره خوردن آن کمک شایانی خواهد کرد.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا