دانش و سلامتمجله کسب و کار

درمان خانگی چاقی صورت فوری

چه ویتامین‌هایی برای چاق شدن صورت مناسب هستند؟

طبیعتا افزایش وزن نیز مانند نیاز به تلاش دارد. اگر کالری دریافتی بیشتر از میزان سوزاندن مقادیر ذخیره‌ای شما باشد، آن کالری اضافی موجب بالا رفتن وزن خواهد شد. شاید در تبلیغات مختلف دیده باشید که می‌گویند این ویتامین را مصرف کنید تا چاق شوید، اما با خوردن ویتامین تنها نمی‌توانید کالری مورد نیاز را دریافت کنید.

اگر به دلیل انجام عمل‌های جراحی لاغر شده‌اید، خوردن غذاهای با کالری زیاد می‌تواند به رشد عضلات، تقویت استخوان‌ها و ترمیم بافت‌های بدن کمک کند. تنها با تغذیه مناسب می‌توانید بهترین ویتامین‌ها را برای چاق شدن صورت دریافت کنید. اما ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چه نوع ویتامینی در این زمینه به شما کمک می‌کند. شما می توانید قیمت محصولات بیز را نسبت به سایر محصولات مقایسه کنید.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

انواع مختلفی از ویتامین‌ها وجود دارد که می‌توانند به شما در افزایش و کمک کنند. یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تامین کند و بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهد.

از طرف دیگر، اگر رژیم غذایی‌تان محدودیت‌های زیادی دارد، استفاده از مقدار کمی مکمل‌های ویتامینی می‌تواند به شما در ادامه مسیر رژیم غذایی سالم، برای افزایش یا کاهش وزن کمک کند.

تولیدکنندگان مکمل‎های ویتامین ممکن است روی برچسب محصولات خود ادعا کنند که این محصولات می‌توانند شما را قوی‌تر کنند، عضله بهتری برایتان ایجاد کنند یا بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهند.

تغذیه مناسب، از جمله دریافت ویتامین‌ها، برای سلامتی و دستیابی به وزن سالم ضروری است. اما باید در نظر داشت که ویتامین‌های استاندارد و با کیفیت بالا از مجموعه غذاهای کاملی به‌دست می‌آیند که مصرف می‌کنید.

برای جواب به این سوال که چگونه وزن اضافه کنیم، می‌توانیم بگوییم باید غذاهای کامل و فرآوری نشده مانند پروتئین، غلات کامل، لبنیات کم چرب، سبزیجات تازه و به ویژه نشاسته‌های پرکالری و همچنین میوه‌ها، آجیل‌ها و مغزجات را مصرف کنید. این مواد منابعی غنی از مواد مغذی به ‌شمار می‌روند که بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت دارند و فاقد مواد مصنوعی هستند.

آیا ویتامین‌های گروه B بهترین ویتامین برای چاق کردن صورت هستند؟

ویتامین‌های گروه B را موارد زیر در بر می‌گیرند:

این ویتامین‌ها برای عملکرد کامل سوخت‌وساز بدن ضروری هستند. نقش اصلی ویتامین‌های گروه B متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها است و از انرژی ذخیره شده در غذاها استفاده می‌کنند.

به‌عنوان مثال تیامین به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل کند. به عبارت دیگر، سطح پایین یک یا چند مورد از این ویتامین‌ها به این معنی است که متابولیسم بدن شما به‌ خوبی کار نمی‌کند که نتیجه آن کاهش وزن خواهد بود.

شما می‌توانید ویتامین‌های گروه B را در بعضی از غذاها پیدا کنید. منابع خوب غذاهای غنی از ویتامین B عبارت هستند از:

  • لوبیا
  • عدس
  • شیر
  • تخم مرغ
  • گوشت بدون چربی
  • غلات کامل
  • سیب زمینی
  • موز

ویتامین B12 در هیچ محصول گیاهی یافت نمی‌شود، بنابراین دریافت این ویتامین برای فردی که رژیم گیاهخواری دارد، بسیار دشوار خواهد بود.

به‌طور کلی، اگر دنبال قرص چاقی صورت در داروخانه می‌گردید، قرصی را انتخاب کنید که حاوی این هشت ویتامین از گروه B باشد.

روش‌های خانگی و طب سنتی برای چاق کردن صورت

همان‌طور که می‌دانید برخی از افراد برای چاق شدن صورت تزریق ژل و انجام می‌دهند اما طبق توصیه ما، بهتر است ابتدا روش‌های خانگی مثل سبوس گندم جو برنج دکتر بیز را امتحان کنید.

استفاده از خیار و گلاب

از خیار با توجه به خاصیت آبرسانی بالایی که دارد می‌توان به دو صورت موضعی و خوراکی استفاده کرد. در واقع با استفاده از این میوه، پوست صورت شما آبرسانی می‌شود و موجب پرتر جلوه‌ دادن صورت شما خواهد شد.

استفاده موضعی از ماسک خیار قطعا نتیجه بهتری نسبت به استفاده خوراکی خواهد داشت و در عرض دو هفته شاهد نتایج آن خواهید بود. شما می‌توانید این میوه را رنده کنید، سپس برای ۲۰ دقیقه بگذارید روی صورتتان بماند.

استفاده از گلاب نیز توصیه می‌شود. به مدت سه هفته و هر بار ۲۰ دقیقه اجازه دهید گلاب روی پوست صورتتان بماند.

استفاده از شیر خشک

شیر خشک به دلیل داشتن ماده‌های قوی و موثر تاثیر زیادی در حجیم شدن صورت دارد. شما می‌توانید شیر خشک را با شیر مخلوط کنید و ماسک را به صورت خود بزنید. روش‌های متنوعی برای استفاده از شیر خشک وجود دارد.

برای این‌که از ماسک شیر خشک نتیجه بهتری کسب کنید، می‌توانید روغن‌ها و گیاهان دارویی را نیز به ترکیب خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، روغن زیتون، شکر و شیر خشک را ترکیب کنید، سپس مخلوط را روی صورت تمیز خود قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت، صورت خود را به آرامی بشویید و خشک کنید.

این ماسک علاوه بر چاق کردن صورت، به عنوان لایه‌بردار صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افرادی که به دنبال داروهای شیمیایی نیستند قطعا استفاده از این روش‌ها خوشایندتر است.

با سیب ‌زمینی شاهد چاق شدن صورت خود در یک هفته باشید

کسی نمی‌تواند منکر تاثیر مثبت سیب زمینی برای پوست شود. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای چاق شدن صورت استفاده کرد بهره بردن از سیب زمینی است.

با سیب زمینی علاوه بر دستیابی به هدف اصلی خود یعنی چاقی صورت، ‌های پوست را درمان کنید، سفیدی موها را از بین ببرید و پوست خود را نیز آبرسانی کنید.

شما می‌توانید به دو روش از سیب زمینی استفاده کنید، روش اول این‌که هر روز دو لیوان آب سیب زمینی بخورید. در روش دوم می‌توانید از آب سیب زمینی به عنوان ماسک استفاده کنید و آن را روی صورت خود به شکل دورانی ماساژ دهید.

در حقیقت آب سیب زمینی چون غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدن است، به ترتیب سبب آبرسانی پوست و چاق شدن صورت می‌شود و از بروز عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

استفاده از گیاه شنبلیله

با شنبلیله در عرض یک هفته می‌توانید صورت خود را چاق‌تر کنید. از آن‌جایی که این گیاه سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان است، پوستی سالم برایتان به ارمغان خواهد آورد.

شما می‌توانید صورت خود را با روغن این گیاه ۱ یا ۲ بار در روز ماساژ دهید یا این که پودر شنبلیله را با آب مخلوط کنید و از خمیر آن استفاده کنید.

اجازه دهید مخلوط ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد از گذشت این مدت، با آب صورت خود را بشویید. می‌توانید روزانه از این ترکیب استفاده کنید.

ماسک چاق کننده صورت

این ماسک را می‌توان از قدیمی‌ترینراه حل‌های چاق کردن صورت دانست، چراکه از زمان‌های قدیم مردم هند، مصر و چین از آن برای زیبایی و جوان‌تر شدن پوستشان استفاده می‌کردند.

در ایران هم از فواید گل رس برای پوست و مو خیلی صحبت می‌شود و حتی تعدادی از نسخه‌های موجود جنبه درمانی نیز دارد. این ماسک ترکیبی از خاک الک شده، با گلاب طبیعی است، سپس باید آن را روی پوست صورت مالید. افرادی که پوست حساس دارند با مالیدن این ماسک به روی صورت خود، شل شدگی‌های پوست ناشی از لاغری را پر می‌کنند و در نتیجه صورت توپر به نظر می‌رسد.

برای درست کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مرباخوری گلاب مخلوط کنید. برای این که گل به‌طور کامل نرم شود به آن گلاب اضافه کنید تا در نهایت بتوان از آن به عنوان یک ماسک روی صورت استفاده کرد. وقتی آن را روی صورت گذاشتید اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و در طول آن روز دیگر از آب گرم برای شستن پوست صورت خود استفاده نکنید. جهت دریافت قیمت جوانه گندم برای چاقی و سایر اطلاعات فروشگاه اینترنتی بیز پلاس با ما تماس حاصل فرمائید

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا