عمومیمجله کسب و کار

درمان زگیل تناسلی بدون لیزر

زگیل تناسلی در اثر انواع مختلفی از ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV ایجاد می‌شود. زگیل ها برجستگی های کوچگ و خاکستری یا به رنگ پوست هستند. زگیل های تناسلی اطراف دستگاه تناسلی پدیدار و یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی هستند و گاهی اوقات آنقدر کوچک و صاف هستند که متوجه آنها نمی‌شوید‌. حتی اگر آن ها را نبینید و یا نشانه ای نداشته باشید در صورت برقراری رابطه جنسی آن را به شریک جنسی خود منتقل خواهید کرد.

راه های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد.

انواع روش های جراحی ، درمان خانگی و گیاهی و یا با کمک دارو و پماد و صابون لجن دریایی برای زگیل تناسلی راه های درمان زگیل تناسلی است. درمان خانگی نمی‌تواند برای شما درمان قطعی و بهبودی کامل را به ارمغان بیاورید. بهتر است در صورت ابتلا به زگیل تناسلی در سریع ترین فرصت بهترین روش درمان که پیشنهاد ما به شما است را انتخاب کنید و از شر زگیل های تناسلی خلاص شوید.

در صورت عدم درمان به موقع زگیل تناسلی عوارض بیماری زندگی شما را مختل خواهد کرد. شما می‌توانید با مشورت پزشک در ابتدا از روش های درمان خانگی زگیل تناسلی استفاده نمایید و در صورت بهتر نشدن وضعیت از روش های تهاجمی تر استفاده نمایید.

روش های درمان خانگی زگیل تناسلی :

  • سرکه سیب
  • سیر
  • روغن درخت چای
  • زردچوبه
  • چای سبز
  • آلوئه ورا
  • روغن کرچک
  • فولات و B-12
  • پیاز

سرکه سیب

درمان خانگی با استفاده از سرکه سیب توسط افراد زیادی توصیه می‌شود. سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد که باعث کشته شدن ویروس می‌شود. برای درمان خانگی زگیل تناسلی با سرکه سیب یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی زگیل بمالید. ناحیه ی را با بند پانسمان کنید و اجازه دهید تا یک شب بماند. دقت کنید که در انجام این مرحله پنبه به دیگر نقاط بدن برخورد نکند زیرا باعث گسترش زگیل می‌شود.

سیر

سیر ضد قارچ است و خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد پس میتواند در درمان خانگی زگیل تناسلی کمک کننده باشد. در ابتدا ناحیه ای که زگیل ها در آن قرار دارند را به خوبی پاک کرده و آن را تمیز کنید. دستان خود را و سپس ناحیه را با آب بشویید و با یک حوله نخی خشک کنید. هر لباس یا پارچه ای که با زگیل ها در تماس بوده را در آب گرم و با صابون بشویید. برای این روش می‌توان از سیر خام خرد شده یا روغن سیر تازه بر روی زگیل‌ های دست، پا و اندام‌ های تناسلی استفاده کرد.

استفاده از سیر تازه ممکن است باعث سوزش و حساسیت موقت پوست شود، اما به سلول‌ های اپیتلیال آسیبی وارد نمی‌کند. بهتر است بجای سیر از صابون زردچوبه دکتر بیز برای رفع این مشکل استفاده کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای در برابر قارچ و سایر ارگانیسم ها موثر است و یک داروی ضد قارچ میباشد.بعضی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند. قبل از استفاده از درمان خانگی زگیل تناسلی با روغن درخت چای مقدار کمی روغن رقیق شده را روی قسمتی از بدن آزمایش کنید اگر بعد از ۲۴ ساعت هیچ واکنشی وجود نداشته باشد میتوانید از آن برای درمان زگیل تناسلی استفاده کنید.

شما می‌توانید یک قطره روغن درخت چای رقیق شده که با روغن نارگیل مخلوط شده را مستقیم روی زگیل بگذارید.از استعمال روغن درخت چای در دهان و یا واژن خودداری کنید. روغن درخت چای ممکن است خارش، سوزش یا تورم را ایجاد کند. این کار را باید برای چند هفته تکرار کنید اگر خیلی خارش داشتید مصرف را قطع کنید.

زردچوبه

زردچوبه یک ماده‌ی ضدعفونی کننده می‌باشد. خاصیت ضدعفونی کننده‌ طبیعی زردچوبه باعث شده است بسیاری از زخم‌های ملتهب و شدید را بهبود بخشد و می‌تواند از پیشرفت عفونت جلوگیری کند. ماده‌ی موجود در زردچوبه باعث تسریع فرآیند بهبود می‌شود. همچنین زدچوبه رفع خارش و سوزش ناشی از زگیل موثر است و از آسیب به بافت اطراف آن جلوگیری می‌کند.

چای سبز

چای سبز به یک ترکیب در پمادی به نام سینه کاتچین (ورجن) اضافه شده که به صورت تجویزی در دسترس است و میتوانید آن را از داروخانه تهیه کنید. این چای دارای خواص ضدالتهابی است و می‌تواند در درمان خانگی گیل تناسلی موثر باشد. برای استفاده از چای سبز می‌توانید یک برگ چای سبز را در آب جوش قرار دهید و بعد از خنک شدن آن را بر روی پوست خود بمالید. میتوانید عصاره چای سبز و صابون خاک رس بیز را خریداری کنید و یک یا دو قطره از آن را به روغن نارگیل اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص التیام بخش دارد و سرشار از خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است. آلوئه ورا می‌تواند سبب تسکین پوست و رفع خارش شود. یک برگ آلوئه ورا را بریده و ژل آن را خارج کنید سپس یک گلوله پنبه را آغشته به ژل کرده و آن را مستقیما بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.

پنبه را به وسیله نوار چسب بر روی پوست نگه داشته و اجازه دهید یک شب به همان حالت بماند. میتوانید این کار را دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید. عصاره آلوئه ورا را میتوانید جهت تقویت سیستم ایمنی بنوشید. این کار ممکن است به بدن کمک کند تا به سرعت با ویروس ایجاد کننده زگیل های تناسلی مقابله کند.

روغن کرچک

روغن کرچک برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن کرچک دارای ریسینولیک اسید است که خواص ضد التهاب و ضد ویروسی دارد. میتوانید یک پنبه‌ را به روغن کرچک آغشته کنید و بر روی زگیل‌ها قرار دهید و آن را به وسیله‌ ی چسب به پوست خود بچسبانید. سپس اجازه دهید پنبه یک روز بر روی زگیل‌ها بماند و صبح روز بعد، پنبه را به آرامی بردارید و محل مورد نظر را با آب گرم بشویید. در آخر با استفاده از لیف اسفنجی به آرامی بر روی ضایعات بکشید و آن را از بین ببرید.

پیاز

همانطور که می‌دانید پیاز یک ماده ضد میکروبی عالی است. پیاز به کاهش انتشار ویروس کمک می‌کند و سبب بهبود جریان خون و تسریع فرایند درمان می‌شود. در مواقعی که سرما خوردید با مصرف پیاز می‌توانید به کاهش علامت های سرما خوردگی کمک کنید.در روش درمان خانگی با پیاز میتوانید ۲ پیاز را برش داده و یک قاشق چای خوری نمک بر روی آن ها بپاشید.

روی آن را پوشانده و بگذارید یک شب در همان حالت بماند سپس صبح روز بعد، پیاز ها را در یک صافی ریخته و با یک قاشق بر روی آن ها فشار دهید تا عصاره آن ها خارج شود.

این عصاره را بر روی زگیل های تناسلی اعمال کنید ، اجازه دهید تا به مدت یک ساعت به این حالت باقی بماند. سپس آن قسمت را با آب گرم شسته و به صورت ضربه ای خشک کنید.

زگیل تناسلی از کجا می آید؟

زگیل تناسلی بیماری عفونی است که بیشتر از طریق رابطه جنسی منتقل می شود. شاید برای بعضی ها سوال شود که فقط رابطه جنسی باعث انتقال زگیل میشود؟!! در جواب باید بگویم که زگیل تناسلی از راه هایی دیگری مثل تیغ آلوده یا ظرف موم و کاردک در اپیلاسیون های غیر بهداشتی هم ممکن است، منتقل شود.

گاهی از من می پرسند، رفتن به استخر هم باعث انتقال زگیل می شود؟ استخر می تواند سبب انتقال برخی بیماری های پوستی شود؛ اما زگیل تناسلی خیر! پس با خیال راحت شنا کنید؛ البته در استخرهای بهداشتی و مورد تایید! و البته باز هم تاکید می کنم که اصلی ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی، رابطه جنسی است. رابطه جنسی با فرد مبتلا به زگیل تناسلی حتی برای یک بار، می تواند شما را مبتلا سازد. بنابراین هر رابطه جنسی در خارج از چارچوب خانواده و معیارهای تعریف شده، پرخطر محسوب شده و شانس ابتلا به عفونت های جنسی را افزایش می دهد.

متاسفانه خیلی از افراد، چه دختر و چه پسر گول ظاهر افراد را می خورند و فکر می کنند که اگر کسی شیک پوش، مرتب، تر و تمیز و یا به اصطلاح خودمان با کلاس بود و یا چهره زیبا و معصومی داشت، و یا از جایگاه اجتماعی و تحصیلاتی بالایی برخوردار بود آدم سالمی از نظر این بیماری به حساب میاد. برخی هم فکر می کنند که زگیل تناسلی مخصوص دختران خیابانی یا مردان به ظاهر نامرتب و ژولیده است؛ در صورتی که اصلا اینطور نیست و مواظب باشید باشد که با این طناب به قعر چاه نروید!

ویروس HPV

عامل ایجاد زگیل تناسلی است که می تواند تا مدت ها بصورت مخفی و نهفته روی پوست ناحیه تناسلی باشد. بنابراین عدم وجود زگیل بر روی ناحیه تناسلی الزاما به معنی عدم ابتلا به ویروس و سالم بودن شریک جنسی نیست. متاسفانه این بیماری برخلاف ایدز و یا هپاتیت، با آزمایش خون مشخص نمی شود.

آزمایش بررسی ابتلا به این ویروس که غالبا از نوع HPV PCR می باشد بیشتر برای بررسی وجود ویروس در دهانه رحم قابل اعتماد است و برای دیگر نواحی تناسلی چندان معتبر نیست چراکه امکان نمونه برداری از نقطه به نقطه ناحیه تناسلی ممکن نیست. پس اطلاع رسانی در مورد این موضوع بسیار با اهمیت است.

زگیل تناسلی یا خال گوشتی

بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی، زگیل های تناسلی را با خال گوشتی اشتباه می گیرند. با گذشت زمان و اصلاح موهای ناحیه تناسلی با تیغ و از طرفی تکرار و ادامه رابطه جنسی، این ویروس پخش می شود  و به دیگر نواحی ناحیه تناسلی نیز سرایت می کند. طبیعتا هر چه تعداد بیشتر و اندازه این زگیل ها بزرگتر باشد، درمان طولانی تر و هزینه آن بیشتر است.

زگیل تناسلی چه شکلی است؟

زگیل ها گل کلمی شکل هستند که به صورت جدا جدا و یا به هم پیوسته بر روی کشاله ی ران، روی ناحیه تناسلی، مقعد و دهان رشد می کنند.  البته اشکال غیر معمول زگیل تناسلی ممکن است بصورت ضایعات نسبتا مسطح و یا نقاط مدور برجسته و کوچک به رنگ قهوه ای یا سیاه که تشخیص آن غالبا نیاز به معاینه توسط پزشک مجرب دارد، دیده شود.

پس توصیه من به شما این است که برای کنترل و پیشگیری از زگیل تناسلی:

  • برای اصلاح موهای تناسلی، تیغ و مواد موبر را به کار نبرید و در عوض از ماشین اصلاح سر آقایان با شانه های مخصوص آن استفاده کنید. شاید در ابتدا این کار سخت باشد اما امکان پذیر است.
  • را در سن 9 تا 26 سالگی تزریق کنید. بانوان تا 45 سالگی هم می توانند این واکسن را تزریق کنند. واکسن زگیل تناسلی تا 90 درصد نسبت به زگیل تناسلی و 70 درصد نسبت به سرطان دهانه رحم پیشگیری می کند.
  • هر زائده مشکوکی داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا