استان ها

دستور وزیر کشور برای رسیدگی به مناطق سیلزده در سیستان و بلوچستان

وضعیت هزاران روستایی نامناسب است

دستور وزیر کشور برای رسیدگی به مناطق سیلزده در سیستان و بلوچستان

وزیر کشور با بررسی آخرین وضعیت مناطق سیلزده جنوب استان سیستان و بلوچستان، دستورات لازم را برای رسیدگی به سیلزدگان و اقدامات امدادی در منطقه صادر کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان با بررسی آخرین وضعیت مناطق سیلزده جنوب استان، دستورات لازم را جهت رسیدگی به سیلزدگان و اقدامات امدادی در منطقه صادر کرد و به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز دستور داد به فوریت هیئتی از تهران به منطقه اعزام کند.

وحیدی در تماس تلفنی با محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت مناطق سیلزده شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و قصرقند قرار گرفت.

وحیدی در این تماس تلفنی، علاوه بر صدور دستورات لازم بر به‌کارگیری امکانات انسانی و تجهیزات و ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی منطقه برای کمک به آسیب دیدگان تأکید کرد و خواستار رسیدگی فوری به مشکلات و آلام سیلزدگان اعم از اسکان، مواد غذایی، درمان و لوازم گرمایشی شد.

وزیر کشور از محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران هم خواست با اعزام هیئتی از تهران، همه امکانات و تمهیدات لازم به فوریت برای کمک رسانی به استان ارسال شود.

براساس این گزارش، بارش باران و جاری شدن سیلاب ۳۸۷ روستا در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند سیستان و بلوچستان را به محاصره خود در آورده است.

وضعیت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان نامناسب توصیف شده است، به‌طوری‌که در برخی مناطق، به دلیل نبود راه و شکسته شدن پل‌ها، کار امدادرسانی به سختی انجام می‌شود و نیاز به امداد هوایی در این مناطق است.

سیلاب سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش سنگین در قصرقند، بخش تلنگ، دشتیاری، بخش پلان، پیرسهراب و خسارت سنگینی به بخش کشاورزی، واحد‌های مسکونی خشتی و گلی، راه‌های روستایی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده است.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا