بین الملل

دولت رام الله جنایت‌های شهرک نشینان را محکوم کرد

وزارت خارجه دولت رام الله جنایت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش مجله ایرانی، وزارت خارجه دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما اقدامات تجاوزکارانه و جنایت‌های شبه نظامیان شهرک نشین تروریست علیه شهروندان بی‌گناه در شهرک‌ها، اردوگاه‌ها و شهرهای کرانه باختری را محکوم می‌کنیم و کابینه و ائتلاف افراطی اسرائیل را مسؤول تحریک علیه ملت فلسطین می‌دانیم.

به نقل از خبرگزاری شهاب، در این بیانیه آمده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای مجبور کردن کابینه اسرائیل به توقف تمام فعالیت‌های شهرک سازی خود مداخله فوری کند.

صدها شهرک‌نشین با حمایت نیروهای صهیونیست از روز جمعه به بهانه یافتن یک شهرک‌نشین مفقود که بعدا مشخص شد کشته شده است، به شهرک‌ها و روستاهای فلسطینی حمله کردند و منازل و خودروها و درختان را در روستاهایی در نابلس، رام‌الله و دیگر شهرها به آتش کشیدند. این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها شد.

پیش از این شهرک‌نشینان با همدستی و همکاری ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی به روستای «المغیر» در شرق رام‌الله حمله کردند.

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای «المغیر» در شرق شهر رام‌الله، واقع در مرکز کرانه باختری از روز جمعه آغاز شد و تاکنون به شهادت یک جوان و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و به آتش کشیدن بیش از ۴۰ منزل منجر شده است.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از زمان جنگ غزه افزایش یافته و به شهادت ۴۶۳ فلسطینی و زخمی شدن ۴۷۵۰ نفر و بازداشت ۸۱۴۵ نفر دیگر منجر شده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اقدام فعلی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری در واقع طرحی برای کوچاندن فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی آنها همانند اتفاقی است که در «نکبة» (فاجعه) ۱۹۴۸ رخ داد و مجهز کردن هزاران شهرک‌نشین به سلاح، در واقع بخشی از این طرح است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا