نماد سایت مجله ایرانی

راه های موثر برای تقویت مو آقایان

در ایالات متحده حدود ۵۰ میلیون مرد ریزش مو را به دلیل آلویسی آندروژیک یا طاسی سر با الگوی مردانه تجربه می‌کنند. این مشکلات به مرور موجب عقب رفت خط موی شما و ایجاد لکه طاسی در بالای سر شما خواهند شد. بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر به فکر درمانی موثر برای موهای خود باشید، اما اکثر آقایان به دلیل مشغله‌های کاری که دارند، از مراجعه به یک متخصص پوست و مو و رفع این مشکل صرف نظر می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

روش‌های تقویت موی سر آقایان در خانه

در حالی که برای تغییر بافت فولیکول‌های مو هیچ راهی وجود ندارد، راه‌های زیاد و موثری برای ضخیم‌تر شدن ساقه موها و کاهش شکستگی و ریزش در آنها وجود دارد. افزایش سن، بیماری‌ها، آلرژی‌های شیمیایی و تغذیه نامناسب چند مورد از شایع‌ترین عوامل آسیب مو هستند. اما در برخی افراد نیز عواملی همچون فشار، عوامل ارثی، تلوژن افلوویم، آلویسی آره آتا، کندن موها، هورمون‌ها، داروها، عفونت و پسوریازیس هم تاثیر گذار هستند.

با این حال خبر خوب این است که روش‌های بسیار زیاد با تاثیر بالایی برای تقویت مو سر آقایان در خانه وجود دارد که در ادامه با ۱۰ روش از آنها آشنا می‌شویم.

۱- از روغن داغ یا صاف کننده‌های شیمیایی چشم پوشی کنید

 

سفید کننده‌های رنگ، روغن داغ یا صاف کننده‌های شیمیایی می‌توانند به نازک‌تر شدن و شکننده شدن موهای شما کمک کنند. اما اگر احساس می‌کنید که با این روش‌ها موهایتان بهتر حالت می‌گیرد، بهتر است از یک متخصص پوست یا آرایشگر مشاوره بگیرید. آنها می‌توانند روش‌های بهتری برای حالت دادن به موهایتان به شما پیشنهاد دهند.

گیاه ختمی که آبرسانی و نرم کنندگی از خواص بارز این عصاره در تونیک ضد ریزش مو بیز می باشد.

۲- موهای خود را متفاوت مدل دهید

تغییر مدل مو نیز می‌تواند ظاهر موهای نازک را تغییر دهد و به تقویت موهای نازک کمک کند. هنگام حالت دادن به موهایتان نیز با آنها به آرامی و ملایمت رفتار کنید، اینکار می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند. همچنین در حالت دادن به موهایتان به نکات زیر توجه کنید:

برای تقویت موی سر مردان چه کاری انجام دهیم

اگر علایمی از ریزش مو در سر مشاهده می کنید یا استرسی برای ریزش مو سر خود دارید می توانید یک سری اقدامات برای تقویت مو سر خود انجام دهید تقویت موی سر مردان می‌تواند با رعایت عوامل زیر انجام شود:

  1. تغذیه سالم: تغذیه مناسب با مواد مغذی مثل پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. مصرف مواد غذاییی مانند ماهی، تخم مرغ، سبزی‌جات و میوه‌هایی مانند سیب، آناناس و موز می‌تواند به تقویت موی سر کمک کند.
  2. مراقبت از موها و استفاده از محصولات مراقبت از مو : استفاده از شامپو و محصولات مراقبت از مو مانند کرم‌های مرطوب‌کننده، روغن‌های طبیعی و ماسک‌های مو می‌تواند به تغذیه موی سر کمک کند و موهای شما را تقویت کند.
  3. انجام ورزش: ورزش‌هایی مانند پیاده‌راهی، دویدن، شنا و ورزش‌های هوازی می‌تواند به تقویت موی سر کمک کند، زیرا به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.
  4. کاهش استرس: تنش و استرس می‌تواند به ضعف موی سر منجر شود، بنابراین می‌توانید با تمرین روش‌های کاهش تنش مانند مدیتیشن، یوگا و تمرین استراحت، به تقویت موی سر کمک کنید.
  5. قطع سیگار: مصرف سیگار می‌تواند به ضعف موی سر منجر شود، بنابراین قطع کردن سیگار می‌تواند به تقویت موی سر کمک کند.
  6. مراجعه به پزشک: در صورتی که موهای شما به شدت ضعیف شده‌اند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را تجویز کند.

تونیک هیر فرند حرفه ای برای پیشگیری و کنترل ریزش مو طراحی شده است. مواد فعال ارگانیک ویژه موجود در این محصول گیاهی فولیکول های مو را تقویت و احیا کرده، از ریزش مو پیشگیری و به رشد مجدد آن کمک می کند. با به کارگیری از متخصصین حاذق طب سنتی و علوم دارویی و با استفاده از گیاهان متعدد و آزمایشگاه های بسیار پیشرفته، جهت تقویت و احیا فولیکول های مو، پیشگیری و کنترل ریزش مو و رشد مجدد مو تولید شده است.

نقش تغذیه سالم در تقویت موی سر آقایان

تغذیه سالم می‌تواند نقش مهمی در تقویت موی سر آقایان داشته باشد. غذاهایی که شامل پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم هستند، می‌توانند به تقویت موی سر کمک کنند و به موهای شما در رشد و حفظ سلامت مو کمک کنند. استفاده از پروتئین ها و مواد مغذی باعث تقویت موی سر آقایان می شود.  مواد غذایی سالم با مصرف منابع غذایی متنوع و مناسب می‌تواند به تقویت موی سر آقایان کمک کند. همچنین مهم است که مصرف مشروبات الکلی و سیگار را کاهش دهید، زیرا مصرف آنها به ضعف مو و ریزش آنها منجر می‌شود.

ترک سیگار و تقویت رشد مو

با توجه به اینکه سیگار باعث کاهش جریان خون و تولید هورمون DHT در بدن می‌شود و این موارد می‌تواند به ریزش موها منجر شود، ترک سیگار می‌تواند به تقویت رشد موهای شما کمک کند. با ترک سیگار، جریان خون به موهای سر شما افزایش می‌یابد و سطح هورمون DHT در بدن کاهش می‌یابد که می‌تواند به تقویت موهای شما کمک کند و ریزش مو را کاهش دهد. همچنین، ترک سیگار می‌تواند به کاهش خشکی پوست سر کمک کند که می‌تواند به بهبود وضعیت موهای شما کمک کند

آشنایی با اصول مراقبت از موی آقایان

با دانستن اصول اولیه و شناخت درست از جنس موهای خود، به سادگی از موهای‌تان مراقبت کنید.
جنس موهای‌تان چگونه است؟ چرب است یا خشک؟ فر است یا صاف؟
بعد از شناسایی نوع موی خود، محصولاتی را انتخاب کنید که برای نوع موی شما بهترین عملکرد را داشته باشد. حتما قبل از مصرف هر محصول، برچسب مواد تشکیل‌دهنده را به خوبی بررسی کنید.
بسیاری از محصولات دارای مواد شیمیایی مضری هستند که در حقیقت آسیب‌های جدی به مو وارد می‌کنند. بنابراین درصورت امکان آن محصولاتی را انتخاب کنید که با مواد طبیعی و سالم ساخته شده‌اند. در این قسمت چند نکته کلیدی دیگر برای مراقبت از موهای‌تان به خاطر بسپارید.

پوست سر

یکی از اولویت‌های اصلی سلامت موی آقایان، مراقبت از پوست سر است. سالم بودن پوست سر، درخشان بودن موها را تضمین می‌کند. پوست سر سه نوع اصلی دارد: چرب، خشک و معمولی؛ که هر نوع به نوبه‌ای نیاز به مراقبت‌های مخصوص به خود را دارد. در ابتدا، برای مراقبت صحیح باید نوع پوست را شناسایی کرد.

پوست سر چرب

اگر بدون استفاده از نرم‌کننده‌ها موهای نرم و چربی دارید، به این معناست که پوست سر شما چرب است. هنگامی که پوست سر شما بیش از حد معمول سبوم (sebum) تولید کند، می‌تواند ظاهری چرب و روغنی ایجاد کند.
چربی پوست سر می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله: شستشوی بیش از حد، نوع مو (مثل صاف بودن موها) و واکنش به محصولات مراقبت از مو باشد. برای مقابله با چربی پوست سر در آقایان، از شستشوی بیش از حد خودداری کنید و از محصولات مخصوص به پوست سر چرب استفاده کنید.

پوست سر خشک

پوسته‌های خشک بین موهای‌تان است و خارش سر دارید؟ پوست سر شما خشک محسوب می‌شود. از دست دادن رطوبت پوست سر شما است که باعث خشکی آن می‌شود.
خشک بودن پوست سر شما می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله آب و هوا، محصولات مراقبتی و حتی استرس باشد. شیوه درمان آن به میزان خشکی پوست سر شما و عوامل ایجادش بستگی دارد. درمان‌ها‌ شیوه‌های متفاوتی دارند، مانند: استفاده از شامپوهای دارویی، تغییر شامپو به شامپوهای مرطوب‌کننده کاملا طبیعی، شستن موها در دفعات کمتر، نوشیدن آب بیشتر و مدیریت سطح استرس.

پوست سر معمولی

اگر موهای براقی دارید و نوک آنها موخوره ندارد، می‌شود گفت که نوع پوست سرتان معمولی است. پوست سر معمولی عاری از هرگونه پوسته‌های خشک و اضافی، قرمزی پوست و سوزش است. بین ریشه‌های مو باید صاف و تمیز به نظر برسد؛ بدون خشکی، آفتاب سوختگی و تحریک.
برای مراقبت از پوست سر معمولی می‌توانید از محصولات مراقبت از موی معمولی استفاده کنید. تنها نکته‌ی مهم اینکه از شستن بیش از حد مو خودداری کنید، زیرا می‌تواند منجر به خشکی یا چربی پوست سر شما شود.

اگر ساقه های نازک و شکننده دارید نگران نباشید، استحکام و تقویت تارهای مو و همچنین براق کردن رنگ مو از خواص شگفت آور تونیک رویش مجدد مو می باشد.

خروج از نسخه موبایل