عمومیمجله کسب و کار

رزرو اینترنتی خانه معلم گرگان

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، آموزش و پرورش به منظور کاهش رفت و آمد به ادارت و  تسریع در روند انجام کارها اقدام به راه اندازی سامانه های متعددی برای انجام کارها به صورت اینترنتی نموده است. یکی از این سامانه ها که هرساله مورد استفاده بسیاری از معلمان و فرهنگیان به منظور رزرو خانه معلم ها قرار می گیرد، سامانه ستاد اسکان فرهنگیان گلستان است.

خانه معلم شماره دو تبریز | گردشگری 724

معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان می توانند با مراجعه به مرکز وزارت آموزش و پرورش استان خود اقدام به دریافت رمز عبور ورود به سامانه جامع ستاد اسکان فرهنگیان نموده و پس از ورود به سایت، با تکمیل مراحل ثبت نام، خانه معلم مورد نظر خود را  در هریک از شهر های استان مدنظر خود از جمله گلستان رزرو نمایند. به منظور راهنمایی بیشتر متقاضیان، در ادامه این مقاله جزئیاتی مانند سایت، هزینه، نحوه رزرو اسکان معلمان شهر گرگان و همچنین اپلیکیشن رزرو خانه معلم پرداخته شده است.

سایت ستاد اسکان فرهنگیان گلستان

آموزش و پرورش همانند برخی از ارگان های دولتی دیگر در ایران، به منظور یاری رسانی به کارمندان خود اعم از فرهنگیان شاغل و بازنشسته اقدام به راه اندازی سامانه ای برای ثبت نام و رزرو هتل و اقامت گاه هایی با نام خانه معلم نموده است که معمولا در ایام تعطیل مورد استقبال قرار می گیرد.

متقاضیان می بایست برای ثبت نام و رزرو اقامت گاه در تمامی استان ها از جمله گلستان به سامانه ستاد اسکان فرهنگیان مراجعه نموده و پس از تکمیل مراحل اقدام به دریافت تاییدیه از سایت برای اسکان معلمان شهر گرگان و سایر شهر های استان نمایند.

معلمان و فرهنگیان می توانند با ورود به سامانه مذکور اطلاعات لازم درباره اقامتگاه های ستاد اسکان فرهنگیان گلستان را کسب کرده و در شهر های مختلف این استان رزرو خود را انجام دهند. لازم به ذکر است که مرکز ستاد اسکان فرهنگیان گلستان در بسیاری از شهر های این استان مانند آموزش و پرورش گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، بندر ترکمن، بندر گز و غیره به ارائه خدمات می پردازد.

نحوه رزرو خانه معلم گلستان

معلمان و فرهنگیان توجه داشته باشند که پس از ورود به سایت مذکور می بایست ابتدا به پنل کاربری خود در این سامانه وارد شده و سپس به انتخاب استان و تکمیل روند رزرو بپردازند که در ادامه نحوه رزرو خانه معلم گلستان در سایت ستاد اسکان فرهنگیان ارائه شده است که در استان ها و شهر های مختلف یکسان می باشد. همچنین لازم به ذکر است که نام کاربری پیش فرض برای ورود به این سامانه کد پرسنلی و یا شماره دفتر کل بوده و رمز عبور شماره شناسنامه شاغلین و بازنشستگان فرهنگی می باشد.

پس از ورود به سامانه مذکور، اطلاعات خواسته شده مانند استان، شهر، تعداد نفرات و … را تکمیل نموده و بر روی کلمه جستجوی محل کلیک نمایید. با کلیک بر روی استان گلستان تمامی مراکز اسکان معلمان شهر گرگان و سایر شهر های این استان به نمایش در می آید، که با انتخاب هر یک از شهر ها اطلاعاتی اعم از آدرس، شماره تلفن و همچنین امکانات اقامتگاه ها با جزئیات و هزینه هر شب اقامت نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند با توجه به موارد و اولویت های مدنظر خود، هر یک از اقامتگاه ها را رزرو نمایند.

رزرو هتل برای فرهنگیان بازنشسته در گلستان

همچنین برخی از هتل ها و اقامتگاه ها در برخی شهر های استان گلستان، دارای تخفیفاتی برای فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری نیز می باشند که متقاضیان می توانند اطلاعات بیشتر را از ارگان خدمات رفاهی بازنشستگان فرهنگی شهر مدنظر خود پیگیری نمایند، زیرا از طرف آموزش و پرورش هتل یا اقامتگاه خاصی در گلستان مختص بازنشستگان درنظر گرفته نشده است. البته لازم به ذکر است که هزینه مراکز اسکان معلمان شهر گرگان و سایر شهر های استان گلستان که زیر نظر آموزش و پرورش می باشد، بسیار کمتر از این مراکز است.

همچنین فرهنگیان و بازنشستگان می توانند با ورود به سامانه فیش حقوقی از آخرین تغییرات در حقوق و مزایای خود مطلع شوند. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سامانه به مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است مراجعه نمایند.

اپلیکیشن رزرو خانه معلم گلستان

آموزش و پرورش به منظور تسریع در روند رزرو اقامتگاه علاوه بر سایت، اپلیکیشن رزرو خانه معلم گلستان را نیز معرفی و ارائه نموده است که متقاضیانی که علاقه مند به استفاده از برنامه های تلفن همراه هستند می توانند با دانلود آن اقدام به ثبت نام و رزرو اقامتگاه و خانه معلم نمایند. در ادامه لینک مستقیم دانلود اپلیکیشن از طریق کافه بازار، برای متقاضیان ارائه شده است.

لازم به ذکر است که به دلیل پرداخت هزینه اقامتگاه ها به صورت آنلاین، آموزش و پرورش برای رزرو خانه معلم و همچنین استرداد هزینه از طریق سامانه یا اپلیکیشن شرایطی را مطرح نموده که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته شده است.

از شرایط رزرو می توان به این اشاره نمود که تنها فرهنگیان شاغل و بازنشسته و خانواده درجه یک آن ها یعنی همسر، فرزند و پدر و مادر مجاز به استفاده از ظرفیت اسکان بوده و هر فرهنگی تنها می تواند 1 اتاق برای خود یا خانواده با تعرفه فرهنگی در اسکان معلمان شهر گرگان و سایر شهر های استان گلستان رزرو نماید و سایر اتاق ها با تعرفه کارمندان دولت محاسبه می شود. همچنین فرهنگیان می بایست برای ورود به محل اسکان، مدارک شناسایی خود مانند اصل کارت فرهنگی معتبر، کارت ملی و اصل شناسنامه کلیه همراهان را همراه داشته باشند.

طبق اعلام آموزش و پرورش و مرکز ستاد اسکان فرهنگیان گلستان و سایر استان ها، در صورت انصراف و لغو رزرو اینترنتی از طریق اپلیکیشن یا سامانه، با توجه به زمان اعلام لغو حداکثر تا 80 درصد مبلغ رزرو، به حساب شخص استرداد داده می شود. لازم به ذکر است که در صورت عدم مراجعه مهمان به خانه معلم، وجه پرداختی اینترنتی قابل استرداد نمی باشد.

هزینه اسکان فرهنگیان گلستان

همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، آموزش و پرورش مانند سایر ارگان های دولتی دیگر به منظور یاری رسانی به کارکنان و بازنشستگان خود، پایگاه هایی را تحت عنوان خانه معلم در اکثر شهر های استان گلستان مانند اسکان معلمان شهر گرگان و سایر شهر ها، برای اوقات فراغت آن ها در نظر گرفته است که نسبت به سایر اقامتگاه و هتل های آزاد هزینه ای بسیار کمتر دارند. البته لازم به ذکر است که به دلیل تفاوت در امکانات این اقامتگاه ها، هزینه آن ها نیز متفاوت می باشد.

هزینه اسکان فرهنگیان گلستان با توجه به تعداد نفرات و همچنین امکانات خانه معلم ها متغیر می باشد. زیرا معمولا این اقامتگاه ها دارای 4 نوع می باشند که دسته بندی نوع اتاق ها “ویژه، الف، ب، ج، د” می باشد. معمولا اتاق هایی که در گروه د قرار دارند کمترین امکانات و کمترین هزینه را داشته و اتاق های ویژه بالاترین کیفیت و هزینه را دارند. همچنین هزینه اقامت با توجه به تعداد افراد نیز متفاوت می باشد.

فرهنگیان و بازنشستگانی که خواهان رزرو اینترنتی خانه معلم از طریق سامانه یا اپلیکیشن می باشند می بایست توجه داشته باشند که هزینه اسکان فرهنگیان گلستان برای سال جاری از حدود 50 هزار تومان می باشد که با توجه به تعداد نفرات و درجه کیفیت آن متفاوت بوده و تکمیل رزرو قطعی تنها با پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و دریافت کد رزرو به پایان می سد.

منبع : almastrip

 

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا