رویدادها

رزمایش “حجاب” پلیس، سپاه و بسیج در رشت آغاز شد

آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین حسن پور جانشین فرمانده انتظامی گیلان از آغاز رزمایش عفاف و حجاب در رشت همزمان با کشور خبر داد و اظهار کرد: طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حجاب و عفاف مأموریت خطیری است که با همکاری سپاه و بسیج انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب به صراحت در قرآن آمده است، افزود: این مأموریت خطیر با همکاری سپاه و بسیج انجام می‌شود؛ برای کسانی که در انظار عمومی کشف حجاب کنند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، مجازات جزای نقدی یا حبس تعیین شده است.

سردار حسن‌پور گفت: برخورد با بی حجابی مطالبه گری جامعه و خانواده شهداست که همکاران ما با قوت و اقتدار در میادین پر تردد و شلوغ شهر رشت حضور می‌یابند تا در چارچوب قانون وظایفی که دارند را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه اغلب کشف حجاب‌ها توسط مسافران و افراد غیر بومی اتفاق می‌افتد، گفت: در قالب اجرای این طرح در مرحله نخست تذکر لسانی و سپس در صورت تکرار یا بی توجهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در این طرح علاوه بر عابرین پیاده با بی حجابی در وسایط نقلیه، موتورسواران و امکنه برخورد خواهد شد.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا