اجتماع

روشی امیدوارکننده و ارزان برای غربالگری دارویی درمان سرطان ابداع شد

روشی امیدوارکننده و ارزان برای غربالگری دارویی درمان سرطان ابداع شد

استفاده از داربست حاصل از برگ سلول زدایی شده گیاه بادمجان، جهت بررسی پاسخ دارویی و مدلسازی سرطان کبد توسط محققان کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مطالعه ای که با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه داندی اسکاتلند، انستیتوپاستور ایران، و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران صورت پذیرفت، استفاده از داربست حاصل از برگ سلول زدایی شده گیاه بادمجان، جهت بررسی پاسخ دارویی و مدلسازی سرطان کبد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 این مطالعه که با الهام گیری و تقلید از ریزمحیط های بافت سرطانی در سیستم های کشت سلولی سه بعدی انجام شد، به عنوان یک مدل مطالعاتی برای ارزیابی و غربالگری دارویی و با هدف پر کردن شکاف دانش بین تحقیقات آزمایشگاهی و کاربرد های کلینیکی و in vivo انجام شد.

از طریق این استراتژی نوآورانه، محققان می توانند تعاملات سلول ها با یکدیگر، مسیر های سیگنال دهی سلولی، و پاسخ آنها به محرک های خارجی و دارو را در یک محیط فیزیولوژیکی مشابه تر با بدن مطالعه کنند.

نتایج این پژوهش نشان داد داربست سه بعدی تولیدی از جنس سلولز طبیعی با تریکوم های سطحی و ویژگی های توپوگرافی الهام گرفته از طبیعت می تواند به عنوان یک ریزمحیط کشت بافت سرطانی کبد برای بررسی و غربالگری دارو های شیمی درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

 نتایج این مطالعه در مجله بین المللی Material today communication به چاپ رسیده است.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا