روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون

انتقال عکس و فیلم از اندروید به آیفون معمولا کار ساده‌ای نیست، حالا چه بخواهیم اطلاعات‌مان را از گوشی قدیمی به آیفون جدید منتقل کنیم و چه بخواهیم بعد از یک جشن دوستانه عکس دوستان آیفونی را برایشان بفرستیم. همانطور که می‌دانیم اندروید و iOS سهم خیلی بیشتری از بازار را نسبت به بقیه سیستم عامل‌ها در اختیار دارند. به همین دلیل کاربران اکثرا یا گوشی اندرویدشان را با آیفون عوض می‌کنند و یا از آیفون قدیمی به اندروید جدیدشان مهاجرت می‌کنند. همینجاست که آموزش انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون اهمیتش را نشان می‌دهد؛ زیرا این دو سیستم عامل رابطه بین پلتفرمی خیلی خوبی با هم نداشته و برای انتقال فایل ساخته نشده‌اند. پس با ادامه این مقاله همراه باشید تا ببینیم با چه روش‌هایی و چگونه فایل ها را از اندروید به آیفون منتقل کنیم؟ 

اندروید | فیلم | موبایل

6 روش انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون

تصور کنید که گوشی اندروید قدیمی‌تان را با آیفون عوض کرده‌اید و می‌خواهید فایل‌ها را به گوشی جدید منتقل کنید. در این شرایط چون از دو سیستم عامل متفاوت استفاده می‌کنید، باید با روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون آشنا باشید. چون جابه‌جا شدن بین دو پلتفرم به سادگی انتقال فایل در داخل اندروید نیست و کمی پیچ و خم دارد. اما خیال‌تان راحت باشد، چون روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد که کمی بعد تک تک‌شان را به شما آموزش می‌دهیم.

انتقال اطلاعات از طریق کامپیوتر

یکی از ساده‌ترین روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون این است که از کامپیوتر کمک بگیرید. پس گوشی اندرویدی را بردارید و آن را به کامپیوتر وصل کنید. حالا می‌توانید همه اطلاعات را به صورت دستی به کامپیوتر منتقل کنید و هر زمان خواستید داخل گوشی آیفونی جدید بریزیرد. این روش سنتی، برخلاف بسیاری از روش‌های جدیدتر چون کاملا آفلاین و بدون دسترسی به Wifi انجام می‌شود، امنیت اطلاعات‌تان را تضمین می‌کند. اگر مشکل وای‌فای دارید حتما را بخوانید و مشکل را حل کنید. 

برنامه‌های کاربردی مانند راه حل دیگری برای انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون هستند. این برنامه کاربران خیلی زیادی دارد و به دلیل رابط کاربری ساده‌اش تنها با چند کلیک کارتان را راه می‌اندازد. با این برنامه می‌توانید اطلاعاتی مانند مخاطبین، عکس‌ها، ویدیوها و موزیک را بین موبایل‌های‌تان جا‌به‌جا کنید. برای استفاده از این برنامه گام‌های زیر را طی کنید:

  • برنامه MobileTrans را دانلود کرده و روی کامپیوتر نصب کنید. با اجرای برنامه چند گزینه برای انتقال فایل بین دو گوشی، انتقال فایل به کامپیوتر و همچنین iCloud در مقابل‌تان قرار می‌گیرد.
  • حالا هر دو گوشی اندروید و آیفون را به کامپیوتر وصل کنید تا برنامه آن‌ها را بشناسد.
  • با انتخاب گزینه Phone Transfer می‌توانی انتخاب کنید که چه اطلاعاتی را از اندروید به ایفون منتقل کنید. پس از انتخاب گزینه‌های مورد نظر Start را بزنید و تا اتمام فرایند به هیچ‌وجه گوشی‌ها را از کامپیوتر جدا نکنید.

اگر برای گوشی خود نیازمند لوازم جانبی خاص مانند محافظ لنز ایفون 11 هستید که میتواند تا حد زیادی از خسارت های سنگین جلوگیری کند حتما یک سر به فروشگاه تاچ تل استور بزنید.

2) استفاده از برنامه iTunes

یکی دیگر از روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون برنامه iTunes‌ است. با این روش می‌توانید فایل‌های موزیک و ویدیو را از گوشی اندروید به ایفون منتقل کنید. آی تونز یکی از برنامه‌های استریم موزیک اپل است که کاربران آیفون می‌توانند آن را روی گوشی و کامپیوتر خود نصب کنند. اما در گام‌های زیر نشان می‌دهیم که چه کارهای دیگری از این برنامه بر می‌آید و انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون چطور انجام می‌شود.

  • در قدم اول گوشی اندروید را به کامپیوتر وصل کنید و فایل‌های موسیقی و ویدیویی که می‌خواهید به آیفون منتقل کنید را داخل PC بریزید.
  • حالا برنامه iTunes را روی کامپیوتر نصب کنید. اگر این برنامه را از قبل نصب دارید فقط کافی‌ست گوشی آیفون را به کامپیوتر وصل کنید تا مراحل انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون را شروع کنیم.
  • دو فولدری که از اندروید به کامپیوتر جابه‌جا کردید را انتخاب کرده و به بخش Library آیتونز انتقال دهید. برای این کار باید برنامه iTunes را اجرا کنید و در منوی File گزینه Add Folder to Library را بزنید. در مسیری که فایل‌های اندرویدی را کپی کردید دو فولدر مورد نظرتان را انتخاب کنید و Select Folder را بزنید. حالا هر دو پوشه با اطلاعات داخل‌شان به کتابخانه آی تونز منتقل شده‌اند.
  • حالا دیگر بخش اصلی کار را انجام داده‌ایم و فقط باید فایل‌ها را به گوشی آیفون‌مان منتقل کنیم. برای این کار در آیتونز کامپیوتر به بخش Devices بروید و آیفون‌تان را پیدا کنید. با انتخاب دستگاه مورد نظر صفحه‌ای برای‌تان باز می‌شود که می‌توانید انتخاب کنید کدام پلی لیست‌ها با این دستگاه Sync شوند. پلی لیست‌ها را انتخاب کرده و Sync Music را بزنید. تا اینجا توانستیم فولدر موزیک را از اندروید به آیفون منتقل کنیم.
  • برای انتقال فایل‌های ویدیویی هم در همین قسمت روی تب Movies کلیک کنید و با انتخاب فایل‌هایی که مدنظرتان است Sync Movies را انتخاب نمایید.

انتقال از طریق سرویس‌های ابری

در جواب به اینکه چگونه فایل ها را از اندروید به آیفون منتقل کنیم اول از همه به روش‌های آفلاین پرداختیم و با استفاده از دو برنامه کاربردی انتقال فایل بین این دو پلتفرم معروف را توضیح دادیم. اما روش‌های دیگری برای انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون وجود دارد که در آن باید از سرویس‌های ابری کمک بگیریم. در ادامه به دو برنامه معروف Dropbox و Google Drive‌ می‌پردازیم که همیشه گزینه‌های خوبی برای ذخیره‌سازی و انتقال دیتا به شمار می‌روند.

روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون

3) استفاده از برنامه Dropbox

دراپ باکس یک فضای ذخیره‌سازی ابری به شما می‌دهد که در آن می‌توانید ویدیوها، تصاویر و هر فایلی که بخواهید را ذخیره و بین دستگاه‌های مختلف منتشر کنید. به علاوه شما این امکان را دارید که برای فایل‌ها سطوح دسترسی تعیین کنید تا هر کسی بسته به سطح اجازه‌ای که دارد به آن فایل دسترسی داشته باشد. این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش های انتقال فایل بین اندروید و آیفون است که مراحلش را در ادامه توضیح داده‌ایم:

  • انتقال عکس و فیلم از اندروید به آیفون نیازمند نصب برنامه Dropbox روی گوشی اندرویدی است. البته برای استفاده از این برنامه نیاز است که حتما فایل‌های گوشی را به فضای ابری دراپ باکس منتقل کرده باشید.
  • به این منظور به بخش Settings برنامه بروید و Sync Contacts و Camera Upload را فعال کنید. اینطوری همه مخاطبین گوشی و همه عکس‌هایی که با دوربین می‌گیرید به طور خودکار به فضای ابری دراپ باکس منتقل می‌شوند.
  • در قدم بعدی باید فایل‌هایی که پیش از این در گوشی اندرویدی‌تان داشتید و به Cloud منتقل نکردید را هم اضافه کنید. پس در صفحه Home روی کلید Plus کلیک کنید و هر فایلی که می‌خواهید داخل آیفون داشته باشید را به دراپ باکس آپلود کنید.
  • حالا برنامه Dropbox را روی گوشی آیفون نصب کرده و با همان حساب کاربری قبلی واردش شوید. اگر آپلود فایل‌ها را درست انجام داده باشید، می‌توانید هر کدام از اطلاعاتی که نیاز دارید را در آیفون دانلود کنید.

4) استفاده از Google Drive

فضای ابری دیگری که می‌توانید برای انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون از آن استفاده کنید Google Drive است. این ابزار گوگل یکی از پرکاربردترین فضاهای ابری بین کاربران است که در حالت رایگان 15G فضای ذخیره‌سازی ابری دارد.

  • از آنجایی که Google Drive یکی از برنامه‌های پیش‌فرض اندروید است، دیگر نیازی به نصب آن روی گوشی اندرویدی ندارید. بلکه فقط کافی‌ست برنامه را باز کنید و وارد حساب کاربری گوگل‌تان شوید.
  • وارد منوی برنامه شوید و در قسمت Settings دنبال گزینه Backup بگردید.
  • در این لیست انتخاب کنید که می‌خواهید دقیقا از چه نوع اطلاعاتی بک آپ تهیه کنید. وقتی انتخاب کردید، گزینه Start Backup را بزنید تا همه اطلاعات به حساب گوگل درایو آپلود شوند.
  • اگر فکر می‌کنید بعضی از فایل‌های ضروری‌تان جا افتاده‌اند، می‌توانید با زدن گزینه Plus به صورت دستی فایل‌هایی که می‌خواهید را داخل درایو آپلود کنید.
  • حالا اگر گوگل درایو را در گوشی آیفون نصب کنید و با همان حساب کاربری واردش شوید، می‌توانید به همه اطلاعاتی که بک آپ گرفته‌اید دسترسی پیدا کنید.

انتقال اطلاعات با برنامه‌های موبایل

5) برنامه Move to iOS

اگر تازه گوشی آیفون‌تان را خریده‌اید و می‌خواهید راه‌اندازی‌‌اش کنید، می‌توانید با کمک برنامه Move to iOS این کار را انجام دهید. فقط حواستان باشد که این امکان فقط در ابتدای راه‌اندازی آیفون ممکن است و وقتی Setup تمام شود دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت. 

  • اول از همه در آیفون دنبال گزینه Apps & Data بگردید و سپس Move Data from Android را انتخاب کنید.
  • حالا به سراغ گوشی اندروید بروید و برنامه Move to iOS را نصب و اجرا کنید. برای نصب برنامه می‌توانید کد QR روی آیفون را با اندرویدتان اسکن کنید تا به محل برنامه در گوگل پلی استور هدایت شوید.
  • حالا در گوشی آیفون Continue را بزنید تا یک کد 6 یا 10 رقمی ظاهر شود.
  • این کد را در برنامه Move to iOS اندروید وارد کنید.
  • در این مرحله گوشی ایفون یک شبکه وای فای ایجاد می‌کند که باید با گوشی اندروید به آن جوین شوید. 
  • در گوشی اندروید می‌توانید انتخاب کنید که چه فایل‌هایی را انتقال دهید. Continue را بزنید و اجازه دهید تا انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون صورت گیرد. هر دو گوشی را داخل شارژ نگه دارید و تا پایان فرایند از آن‌ها استفاده نکنید.
  • وقتی انتقال تمام شد، می‌توانید راه اندازی آیفون را با اطلاعات گوشی قبلی‌تان ادامه دهید.
  • در قدم اول وارد برنامه Email یا Gmail‌ گوشی اندرویدی شوید و با زدن گزینه Compose Email برای نوشتن ایمیل جدید آماده شوید.
  • در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه یه علامت Attach وجود دارد که با انتخابش می‌توانید فایل مورد نظر را به ایمیل ضمیمه کنید.
  • فایل‌های‌تان را انتخاب کنید و ایمیل را بفرستید. البته نیازی نیست که حتما این ایمیل را به یک آدرس مشخص ارسال کنید، بلکه می‌توانید با نگه داشتنش در پوشه Draft در گوشی آیفون دوباره بازش کنید.
  • برنامه Shareit را روی هر دو گوشی اندروید و آیفون نصب کنید. برنامه را در گوشی اندروید باز کرده و کلید Send را بزنید. می‌بینید که لیستی از برنامه‌های قابل ارسال توسط برنامه برای‌تان به نمایش درمی‌آید.
  • فایل‌هایی که قصد انتقال‌شان را دارید انتخاب کنید و Send را بزنید.
  • در این مرحله باید اجازه‌ی روشن کردن لوکیشن و بلوتوث را به برنامه بدهید تا بتوانید به مرحله بعد بروید.
  • قبل از اینکه جلوتر بروید در گوشی آیفون هم وارد برنامه شده و گزینه Receive را انتخاب کنید. حالا در گوشی اندروید برنامه شروع می‌کند به پیدا کردن دستگاه‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند.
  • باید گوشی آیفون را در Shareit اندروید پیدا کنید و به آن متصل شوید. به محض متصل شدن فایل‌ها شروع به انتقال به دستگاه ایفون می‌کنند.

البته به جز شیر ایت برنامه‌های دیگری مثل FEEM V4 و Xender هم وجود دارند که می‌توانید به همین روش بالا فایل‌ها را انتقال دهید.

6) استفاده از تلگرام

شما میتوانید برنامه و دیتای مورد نظر خود را از طریق پیام رسان برای دوست اندرویدی یا آیفونی خود ارسال کنید.

معرفی چند روش دیگر در youtube.com

نتیجه گیری

به طور کلی چندین روش برای انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون وجود دارد که می‌توانید در این مواقع از آن‌ها استفاده کنید. از بین این روش‌ها استفاده از برنامه‌های انتقال فایل محبوبیت بیشتری بین کاربران دارد، هرچند ممکن است فرایند انتقال را کمی طولانی و زمان‌بر کند. همچنین در صورتی که هنوز گوشی آیفون را راه اندازی نکرد‌اید پیشنهاد می‌کنیم از قابلیت انتقال فایل آی او اس به نام Move to iOS کمک بگیرید که راحت‌ترین روش بین تمام موارد بالاست. 

منبع : pinterest.com

 

دکمه بازگشت به بالا