دانش و سلامت

عادات ساده‌ای که سلامت شما را به خطر می‌اندازد

آفتاب‌‌نیوز :

بدن ما ماشینی حیرت انگیز است که ما هر روز به آن اتکا می‌کنیم. با این حال، گاهی ندانسته کار‌هایی انجام می‌دهیم که تأثیر منفی‌ای بر سلامت ما دارند. در ادامه با این عادت‌های اشتباه آشنا خواهیم شد.

۱- خوابیدن به پهلوی راست

بسیاری از ما دوست داریم به پهلو بخوابیم. با این حال، هر دو طرف بدن ما یکسان نیستند. خوابیدن به پهلوی راست عملکرد دستگاه گوارش را مختل می‌کند، به ویژه برای آن‌هایی که با مشکل سوزش معده درگیر هستند.

از آنجایی که معده در سمت چپ بدن قرار دارد، خوابیدن به پهلوی چپ باعث می‌شود اتصال ماهیچه‌ای میان معده و مری را راحت‌تر می‌کند، امری که به کنترل رفلاکس اسید معده کمک می‌کند.

۲- پاک کردن دست‌ها با دستمال‌های آنتی باکتریال قبل یا بعد از غذا

استفاده از دستمال‌های آنتی باکتریال در حال افزایش است. با این حال، توصیه می‌شود به جای آن، دست‌ها را به مدت یک دقیقه با آب و صابون بشویید.

۳- نوشیدن قهوه در ابتدای صبح

بسیاری از ما صبح خود را با نوشیدن قهوه آغاز می‌کنیم. با این حال، صبح زود زمان مناسبی برای نوشیدن قهوه نیست، چون بدن ما در آن زمان از روز کورتیزول بالایی تولید می‌کند. مصرف قهوه در زمانی که بدن کورتیزول بالایی تولید می‌کند می‌تواند سطح هورمون اضطراب را افزایش دهد، امری که به مرور مشکلات دیگری برای سلامت ایجاد خواهد کرد.

از آنجایی که سطح کورتیزول در بدن ۳ بار در روز بالا می‌رود، کافئین باید بین ۱۰ صبح تا ظهر و بین ۲ ظهر تا ۵ بعد از ظهر مصرف شود.

۴- مسواک زدن بعد از غذا

مسواک زدن بعد از خوردن غذا‌های اسیدی می‌تواند به مینای دندان‌ها صدمه بزند. به همین دلیل بعد از خوردن غذا، برای مسواک زدن باید دست کم ۳۰ دقیقه صبر کنید یا یه لیوان آب بنوشید./فرتاک نیوز

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا