صدای حیوانات برای یادگیری کودکان

بچه ها در ابتدا هیچ درکی از حیوانات مختلف ندارند. آنها نمی توانند فرق بین خرس و آهو را متوجه شوند، بفهمند کرگدن چیست یا اینکه بدانند گورخرها راه راهند و پلنگها خال خالی. آموزش حیوانات به کودکان خیلی سخت نیست. آشنایی با حیوانات نه تنها باعث آرامش کودکان می شود، بلکه به رشد عاطفی آنها هم کمک می کند. ما اینجا چند روش ساده اما در عین حال موثر در اختیارتان می گذاریم که با استفاده از آنها می توانید شناخت حیوانات را برای کودکتان آسان کنید. موسیقی یکی از راههای عالی برای یاد دادن چیزهای مختلف به کودکان است. شما می توانید با شعر و آهنگهای کودکانه بچه ها را با حیوانات و ویژگیهای هر کدامشان آشنا کنید. آهنگهایی که بچه ها را به حرکت وامیدارند می توانند بهتر عمل کنند؛

فیلم | کودک | کودکان

مثلا اگر حرکت خرگوش یا صدای گربه را تقلید کنند بچه ها بهتر یاد می گیرند. بازدید از حیوانات مختلف راه خوب دیگری برای آشنا کردن بچه ها با آنهاست. رفتن به جنگل یا باغ وحش باعث می شود کودکتان در مورد زیستگاه حیوانات، نیاز به حفاظت از آنها و حتی در مورد سبک زندگیشان چیزهای زیادی یاد بگیرد. زبان یعنی آینده! برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز! اگر پارکی دور و برتان است با فرزندتان به آنجا بروید یا دسته جمعی به پیک نیک بروید و از طبیعت استفاده کنید. طبیعت گردی فرصتهای زیادی برای آشنایی بچه ها با حیوانات فراهم می کند.

دیدن اردک، گاو، گوزن یا حتی سگ و گربه فرایند یادگیری را برای بچه ها آسان تر می کند. می توانید روی میز مطالعه کودکتان از اشیاء کوچک و بامزه ای که شبیه حیوانات مختلف هستند استفاده کنید تا او با حیوانات آشنا شود. علاوه بر این، ساخت کاردستی و مجسمه های خمیری به شکل حیوانات هم فکر خوبی برای آموزش حیوانات به بچه هاست. به لطف وجود فناوری، یادگیری چیزهای مختلف برای همه ما آسانتر شده است. می توانید از اپلیکیشن های آموزش حیوانات به بچه ها استفاده کنید یا فلش کارت، بازی، کلیپهای ویدئوی و آهنگهای مختلف را از اینترنت دانلود کنید و در اختیار کودکتان بگذارید.

برنامه های مستند تلویزیون هم یکی دیگر از روشهای خوب برای آموزش حیوانات به کودکان هستند. به نزدیکترین کتابخانه محله تان بروید تا کتابهای جالب و سرگرم کننده ای درباره حیوانات پیدا کنید. افزایش قیمت لباس پلیسی می‌تواند بر بودجه خانوارها تأثیر بگذارد . کتابهایی که عکس دارند مورد علاقه بچه ها هستند و بچه ها را با حقایق شگفت انگیز درباره حیوانات آشنا می کنند. با کمی خلاقیت و دستکاری در ظاهر غذاها می توانید آنها را به حیوانات مختلف تبدیل کنید؛ مثلا از کلم بروکلی یک گوسفند بامزه بسازید یا پنکیک را شبیه فیل کنید! به این ترتیب کودکتان هم به غذا خوردن ترغیب می شود و هم حیوانات مختلف را یاد می گیرد.

می توانید از طرحهای آماده حیوانات پرینت بگیرید و به کودکتان بگویید آنها را رنگ کند. علاوه بر این، بازیهایی مثل اتصال نقاط هم ایده خیلی خوبی هستند. فقط کافیست یک طرح را چاپ کنید یا خودتان نقاط مختلف را روی کاغذ طوری قرار بدهید که از وصل کردنشان شکل یک خرگوش، اسب آبی یا هر حیوان دیگری ظاهر شود.کمی خلاقیت به خرج بدهید و لباس حیوانات مختلف را بدوزید. بعد خودتان و کودکتان آنها را بپوشید و ادای آن حیوان را در بیاورید؛ مثلا مثل یک شیر غرش کنید یا مثل یک خرگوش بازیگوش این طرف و آن طرف بروید. عروسکهای دستی کوچک هم ایده بسیار خوبی برای این کار هستند.

چرا بچه ها باید درباره حیوانات یاد بگیرند؟

دلایل زیادی برای اهمیت آشنایی بچه ها با حیوانات وجود دارد. آشنایی با حیوانات باعث تقویت حس همدلی و شفقت در کودکان می شود. خرید لباس نیروی انتظامی به معنای تضمین راحتی، امنیت و اعتماد به نیروها است . علاوه بر این، یادگیری درباره حیوانات به بچه ها کمک می کند تا دنیای طبیعی اطرافشان را بشناسند و نسبت به همه موجودات زنده احساس مهربانی و احترام داشته باشند. می توانید از کودکتان بخواهید تصویر حیواناتی که دیده را نقاشی کند، نمایش عروسکی درباره حیوانات بسازید یا بازیهای انجام بدهید که بچه ها در آنها باید به حیوانات کمک کنند تا غذا پیدا کنند یا از دشمن فرار کنند . می توانید یک داستان کامل بسازید و خودتان و کودکتان با دست کردن این عروسکها نقش حیوانات را بازی کنید.

نکته مهم این است که باید فرصتهای زیادی برای یادگیری و تعامل با حیوانات برای بچه ها فراهم کنید. می توانید کارتان را با صحبت کردن درباره انواع مختلف حیوانات و زیستگاه آنها شروع کنید. علاوه بر این گفتگو درباره روشهای مختلفی که حیوانات برای ارتباط با هم استفاده می کنند، نحوه غذا خوردنشان و کارهایی که برای زنده ماندن انجام می دهند هم راه دیگری برای آشنا کردن بچه های کوچک با حیوانات است. در نهایت می توانید از بچه ها بپرسید که راجع به حیوانات چه فکری می کنند و بنظرشان چرا حیوانات مهم هستند. برای آشنایی بچه های کم سن و سال با حیوانات وحشی می توانید در مورد انواع مختلف حیواناتی که در طبیعت زندگی می کنند.

و اینکه چه کارهایی برای زنده ماندن انجام می دهند حرف بزنید؛ مثلا بگویید شیر حیوان درنده ایست و برای زندگی کردن حیوانات دیگر را شکار می کند. علاوه بر این می توانید با پازل درست کردن، حیوانات وحشی را به بچه ها آموزش بدهید. حتما یاد کودک بدین:  چه حقایق جالبی درباره حیوانات وجود دارد که می توانیم آنها را به بچه ها یاد بدهیم؟کودکان پیش‌دبستانی را از طریق فعالیت‌هایی همچون ساخت کاردستی و بازی کردن و شعرخواندن می‌توان با حیوانات بیشتر آشنا کرد. این فعالیت‌ها به کودکان کمک می‌کند با حرکات و رفتار حیوانات آشنا شوند و احترام گذاشتن به حیوانات را یاد بگیرند. اکثر خردسالان عاشق حیوانات هستند؛

اگر در پی آن هستید که کودک پیش‌دبستانی‌ خود را با حیوانات آشنا کنید و در این زمینه به او آموزش دهید، مقاله‌ی مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مقاله، فهرستی گسترده از ایده‌ها و بازی‌های گوناگون، کاربرگ، کاردستی و شعر را گردآوری کرده‌ایم تا شما، والدین و مربیان عزیز، برای آشنایی کودکان با حیوانات از آن‌ها استفاده کنید. بازی‌هایی که به حیوانات مرتبط‌اند کودکان را با این موجودات دوست‌داشتنی آشنا می‌کنند و کمک می‌کنند که کودکان اطلاعات جدیدی درباره‌ی هریک از حیوانات به دست آورند؛ همچنین تعلق‌خاطر و علاقه‌ی آن‌ها را به حیوانات افزایش می‌دهند. این بازی‌ها معمولاً شامل تقلید صدا، دیدن تصویر حیوانات، بیان اسم آن‌ها، خصوصیات و محل زندگی‌شان است.

بنابراین اگر بازی و فعالیت‌های مرتبط با حیوانات را در برنامه‌ی روزانه‌ی آن‌ها قرار دهید، برای کودک بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. این‌گونه فعالیت‌ها نه‌تنها برای کودک لذت‌بخش است، بلکه آموزنده نیز خواهد بود. در نتیجه، به کمک بازی می‌توان چگونگی برقراری ارتباط با حیوانات را به کودکان آموزش داد؛ تجربه‌ای که برای رشد شخصیت کودک بسیار مفید است. در ادامه چند بازی را به شما معرفی می‌کنیم که در آشنا شدن بیشتر کودکان با حیوانات مؤثرند: بازی پانتومیم حیوانات این بازی مشابه بازی پانتومیم معمولی است، با این تفاوت که تمام اجراها به حیوانات مرتبط است. این بازی حداقل باید 4 شرکت‌کننده داشته باشد.  نحوه‌ی اجرای بازی پانتومیم حیوانات

  • بازیکنان را به دو دسته تقسیم کنید.
  • به نوبت هر تیم اسم یک فیلم، کتاب یا حیوان را انتخاب می‌کند. اسم انتخاب‌شده در گوش یکی از افراد تیم اجراکننده گفته می‌شود. اکنون این فرد باید با ایما و اشاره و اجرای نمایش کلمه‌ی مورد نظر را به هم تیمی‌هایش بفهماند. اسم کتاب یا فیلمی که انتخاب می‌شود باید مضمونی مرتبط با حیوانات داشته باشد.
  • اعضای تیم باید در محدوده‌ی زمانی مشخص اسم انتخاب‌شده را حدس بزنند. میزان سختی بازی را بر اساس سن کودکان تعیین کنید.

بازی فرار کن خرگوش! فرار کن! بهتر است این بازی در فضای باز و با گروهی از کودکان انجام شود. این بازی می‌بایست حداقل 10 شرکت‌کننده داشته باشد.  نحوه‌ی اجرای بازی فرار کن خرگوش! فرار کن! این بازی بسیار سرگرم‌کننده است و کودکان پیش‌دبستانی را با حیوانات گوناگون آشنا می‌کند. در این بازی، به تصاویری از حیوانات گوناگون و تعدادی سنجاق‌قفلی نیاز دارید.  در این بازی، کودک پیش‌دبستانی با صدای حیوانات گوناگون آشنا می‌شود. برای شروع شما به یک کاسه و چند تکه کاغذ تاشده نیاز دارید که روی هرکدام اسم یک حیوان نوشته شده است.

نحوه‌ی اجرای بازی صدای حیوانات کودک باید کاغذی را انتخاب کند و ببیند اسم چه حیوانی روی آن نوشته شده است.  سپس با تقلید صدای آن حیوان به هم‌بازی خود کمک کند که حیوان را تشخیص دهد.  خرید لباس خلبانی بچه گانه دخترانه نیازمند بررسی دقیق از نظرات و تجربیات کاربران پیشین است . در انتهای مقاله می‌توانید را با کیفیت بالا دانلود کنید. دنیای حیوانات پر از شگفتی و جذابیت است و حقایق زیادی درباره آنها وجود دارد که بچه ها از یاد گرفتنشان متعجب و هیجان زده می شوند. به عنوان مثال، همانطور که هر انسانی اثر انگشت خاص خودش را دارد، سگها و گربه ها هم حس بویایی منحصر به فرد خودشان را دارند یا اینکه اسب و گاو می توانند در حالت ایستاده بخوابند.

دکمه بازگشت به بالا