عمومیمجله کسب و کار

عوارض فیشیال صورت

فیشال صورت درمانی با هدف بهبود ظاهر پوست است. این درمان پوستی چند منظوره است و شامل ماسک، بخار، لایه برداری، پاکسازی، ماساژ صورت و لوسیون ها و کرم های مختلف است. پوست انسان با سلول های مرده ای پوشیده شده است که از پوست محافظت می کنند و هر ماه این سلول های مرده به طور طبیعی از بین می روند و سلول های جدید جایگزین می شوند. با تجمع سلول های مرده در سطح پوست، درخشندگی و شادابی پوست کاهش می یابد. صورت باعث بهبود ظاهر پوست می شود. این درمان نیازی به استفاده از محصولات خاصی ندارد اما در صورت عدم انجام صحیح و بسته به نوع پوست می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. در این مقاله شما را با پیچیدگی صفحه آشنا می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این موضوع تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تعریف چهره

حفظ رطوبت و شادابی پوست بسیار مهم است امروزه روش های زیادی برای حفظ زیبایی و جوان سازی پوست صورت استفاده می شود.

یکی از جدیدترین روش های مورد استفاده در جوانسازی پوست صورت استفاده از انواع ابزارهای تخصصی صورت می باشد. فیشال شامل لایه برداری، پاکسازی، تغذیه و مرطوب کردن پوست است و انجام این گونه فعالیت ها چهره ای جوان تر و شفاف را در فرد ایجاد می کند.

برای صورت نیز پس از اطلاع از نوع پوست متقاضی و توصیه به مراقبت مناسب، می تواند به طور مرتب از پوست خود مراقبت کند.

عوارض صورت چیست؟

ممکن است هنگام انجام درمان صورت با خطرات مختلفی روبرو شوید، روش صورت خون آشام نوعی میکرونیدلینگ است که برای پاکسازی صورت به خون نیاز دارد. بنابراین، بسیار مهم است که متخصصین صورت از تمام دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنند تا کسی بیمار نشود.

یکی از شایع ترین عوارض آن سوزش و قرمزی پوست ناشی از فشار زیاد است. برای جلوگیری از این عوارض، یک یا دو روز پس از پاکسازی، از استفاده از محصولات مراقبت از پوست یا آرایش خودداری کنید.

ظهور آکنه در صورت

یکی دیگر از عارضه های صورت ظاهر شدن جوش های بعد از آن است و این جوش ها توسط باکتری هایی ایجاد می شوند که در حین پاکسازی به سرعت به پوست می رسند. دستگاه هایی مانند دستگاه بخور که به درستی استریل نشده اند می توانند محل رشد باکتری های موجود در سطح پوست باشند.

برای رفع این مشکلات از یک متخصص بخواهید که از ابزارهای استریل شده برای تزریق پوست استفاده کند یا قبل از درمان صورت مطمئن شوید که ابزار بلافاصله پس از استریل شدن در دستگاه استفاده می شود.

زخم روی پوست صورت

متخصص با استفاده از ابزارهای مخصوص آلودگی ها را از سطح پوست پاک می کند که باعث آسیب به پوست خارجی و ایجاد خونریزی و جای زخم می شود که از جمله مشکلات صورت است.

پزشکی که در این زمینه مهارت کافی ندارد یا آموزش کافی ندیده است می تواند آسیب زیادی به پوست فرد وارد کند و مستقیماً آن را در معرض عفونت قرار دهد یا حتی باعث باقی ماندن اسکار شود.

لازم به ذکر است که برای محافظت از پوست و کاهش احتمال عفونت حتما از دستکش استفاده کنید.

خارش و خشکی پوست

به احتمال زیاد، آرایشگر پوست مرده فرد را لایه برداری می کند تا لایه های جدیدی از پوست ایجاد شود. لایه برداری خشن می تواند پوست فرد را خشک و خارش کند و منجر به عوارض صورت شود.

برای درمان خشکی پوست باید از مرطوب کننده های ملایم استفاده کنید. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پس از پاکسازی صورت خودداری کنید، زیرا اشعه خورشید دوباره پوست را خشک می کند.

نکاتی برای جلوگیری از مشکلات صورت

مانند هر درمان دیگری، توصیه می شود قبل از هر گونه قرار گرفتن در معرض در دوران بارداری، شیردهی یا سایر شرایط بهداشتی با پزشک خود مشورت کنید تا از مشکلات صورت جلوگیری کنید.

در فصل تابستان از انجام لایه برداری شیمیایی و یا سایر روش های لایه برداری خودداری کنید، زیرا در این روش ها لایه بالایی پوست از بین می رود و حساسیت پوست به آفتاب سوختگی و آسیب اشعه ماوراء بنفش بیشتر از فصول دیگر و گرمای تابستان خواهد بود. فصل وضعیت را بدتر می کند.

اگر پوست حساسی دارید یا مستعد آکنه و جوش هستید به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا عوارض صورت در برخی موارد باعث تحریک یا آسیب بیشتر پوست می شود.

پس از مراقبت از صورت برای جلوگیری از عوارض

پس از انجام عمل صورت، از دست زدن به پوست خود خودداری کنید و همچنین از ایجاد جوش روی صورت خودداری کنید زیرا باعث ایجاد زخم در صورت و مشکلات صورت می شود.

پس از اتمام صورت، آرایش نکنید و از استفاده از محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید و اجازه دهید پوستتان مدتی استراحت کند.

سعی کنید 24 تا 48 ساعت بعد از انجام صورت خود ورزش نکنید، زیرا در حین ورزش عرق می کنید و این عرق می تواند برای پوست شما که اکنون حساس شده است مضر باشد.

توصیه می شود حداقل تا سه روز بعد از عمل از استفاده از محصولات لایه بردار خودداری کنید. زیرا لایه برداری بیش از حد پوست به آن آسیب می رساند و مشکلاتی را در صورت ایجاد می کند.

تا چند روز پس از درمان صورت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

تا یک هفته بعد از عمل از پانسمان روی صورت خودداری کنید.

هنگامی که پوست خود را می شویید، این کار را با دقت انجام دهید زیرا پوست شما پس از این درمان بسیار حساس می شود.

یکی از مهم ترین اقدامات احتیاطی که می توانید بعد از صورت خود برای جلوگیری از مشکلات صورت انجام دهید این است که به شدت از ماساژ صورت خودداری کنید.

فواید انجام فیشال صورت

چند مزیت آرایش صورت:

مراقبت از صورت پوست شما را روشن می کند و رنگ چهره شما را یکدست می کند.

پوست را از آلودگی های محیطی پاک می کند

این امر منجر به جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک صورت می شود.

آسیب های پوستی را از بین می برد.

پوست را سفت و تقویت می کند.

انواع جوش های سر سیاه، سرسفید و منافذ باز پوست با کمک صورت از بین می روند.

یکی دیگر از مزایای صورت، از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی است.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا