اجتماع

قاتل در دزفول از قصاص نفس نجات یافت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، فیصل مزرعه اظهار کرد: ۱۸ ماه پیش فردی در مراسم فاتحه خوانی یکی از بستگان بر سر اختلافات گذشته با پسر عموی خود درگیر و آن را به قتل می‌رساند و این حادثه منجر به ایجاد اختلافات گسترده خانوادگی بین آنها شده.

رئیس دادگستری دزفول افزود: با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست از شورای حل اختلاف این شهرستان برای جلب رضایت خانواده مقتول (پسر عموی خود)، پرونده برای حل و فصل موضوع به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.

وی بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در شهرستان دزفول توانستند با تلاش و پیگیری‌های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، با برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، پس از ۱۸ ماه در جلسه‌ای با حضور مسؤولان نظامی، اجرایی و قضائی استانی و شهرستانی، اولیای دم بدون هیچ گونه پیش شرطی اعلام رضایت بی قید و شرط خود از قصاص قاتل فرزند خود به حرمت خادم الرضا گذشت کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

مزرعه ضمن تقدیر از گذشت اولیای دم و تلاش‌های اثرگذار اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران، کارگروه ویژه قتل، بزرگان، سران عشایر در حل و فصل این پرونده، شورای حل اختلاف را امر ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها را توانمند و مؤثر دانست و گفت: شورای حل اختلاف همواره با مشارکت مردمی توانست در از بدو تشکیل این نهاد و تاکنون خدمات و آثار فراوانی در ترویج اصلاح ذات البین بین اصحاب دعوا داشته که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا