عمومی

مازندران ظرفیت لازم برای ارتقای کیفیت گندم را دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

عباسعلی وفایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: رمز موفقیت و عبور از تهدیدها، استفاده از قدرت و توانایی محققان و کارشناسان مستعد استان در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم است.

وی ضمن تشکر از مرکز تحقیقات کشاورزی اظهار داشت: به سهم خود از اقدامات گسترده صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات تشکر می‌کنم، اما در استان مازندران می‌بایست مقاومت گندم‌های تولیدی در برابر رطوبت و بارندگی افزایش پیدا کند تا کشاورزان ما در مناطق کوهستانی متضرر نشوند.

وفایی نژاد افزود: ما خبره‌ترین کارشناسان و تحصیل کردگان علوم کشاورزی را در استان داریم و نیازمند به این هستیم با اتکا به توانایی آنها و دانش محققان کیفیت گندم‌های تولیدی در استان را به درجه‌ای از کیفیت برسانیم که بتوان بدون اختلاط با گندم‌های مرغوب تر به یک آرد مناسب برای تهیه نان رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از هدررفت نان اظهار داشت: بخش عمده‌ای از گندمی که با هزاران مشقت توسط بخش‌های مختلف سرمایه گذاری و تولید می‌شود، به هدر می‌رود و این یک معضل بزرگ است که انشاالله با تولید گندم با کیفیت و آموزش‌های لازم و برنامه ریزی مناسب می‌توان موجب ارتقای کیفیت نان و جلوگیری از هدر رفت آن شد.

۵۸ هزار گندمزار در مازندران وجود دارد و سالانه ۱۵۵ هزار تن گندم در آن تولید می‌شود.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا