استان ها

مراسم شب‌های قدر پاکدشت همزبان با تقارن بهار طبیعت برگزار می‌شود

مجله ایرانی/تهران امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: مراسم شبهای قدر پاکدشت همزبان با تقارن بهار طبیعت برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرستان پاکدشت بیان کرد: همزمان با بهار طبیعت و بهار قرآن مردم خداجو و روزه‌دار شهرستان پاکدشت با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه دست نیاز به آسمان بلند کرده و خالق یکتا به راز و نیاز پرداخته و دست تزرع و انابه به آسمان بلند می‌کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار اظهار کرد: مردم شهرهای پاکدشت، شریف‌آباد و فرون‌آباد با حضور در اماکن مقدس، مساجد، حسینیه‌ها و صحن مطهر امامزادگان مدفون در این شهرستان حضور گسترده خود را به نمایش می‌گذارند.

وی گفت: اکثر مساجد برنامه‌های شب قدر برگزار می‌شود که می‌توان با اشاره به خواندن قرآن، جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، زیارت امام حسین در شب‌های قدر، نمازهای قضا، توجه به فقرا و نیازمندان از برنامه‌هایی است که در این شب‌ها برگزار می‌شود.

جوکار با بیان اینکه تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: محوری ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در مصلی نماز جمعه پیش بینی شده است.

امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: مردم شهرستان پاکدشت پیش از آغاز مراسم معنوی احیاء شب قدر با نوای ذاکرین اهل بیت عصت و طهارت علیهم السلام، در غم شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) به عزاداری می پردازند.

جوکار ادامه داد: از برنامه های شبهای قدر دعا و نیایش به درگاه پرودگار است و مباحث بصیرتی و مسائل روز غزه و جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های شبهای قدر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: شب زنده داران برای سربلندی هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی و در آستانه روز جهانی قدس، برای آزادی قدس شریف و مردم مظلوم غزه از ظلم و ستم، رژیم کودک کش اسرائیل دست به دعا بلند می‌کنند.

پاکدشت در جنوب‌شرق تهران و اول محور جاده امام رضا علیه السلام واقع شده است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا