دانش و سلامتمجله کسب و کار

مفیدترین روغن‌ها برای پرپشت شدن موها

در این مقاله قصد داریم نحوه روغن تراپی و معرفی بهترین روغن برای پرپشت شدن مو رو به شما معرفی کنیم.این روزها مزایای روغن تراپی برای مو بر کسی پوشیده نیست. البته روغن تراپی یک روش درمان سنتی و طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو، زیبایی و رشد سریع موها از قدیم بوده که این روزها توجه بیشتری به اون میشه. یکی از مزایای روغن تراپی تسریع در رشد و پرپشت شدن موهاست. در واقع از نشونه‌های موهای سالم، رشد به اندازه و پرپشت بودنش هستش. در صورتی که موهای کم پشت دارید یا ریزش موهاتون شدیدِ، توصیه می‌کنیم علتش رو دریابید و بعد از اون به درمانش بپردازید.که روغن تراپی یک روش طبیعی و مناسبِ.در ادامه همراه باشید.

آیا روغن ها واقعا باعث رشد مو و پرپشت شدن موی سر می شوند؟

رشد موها نیاز به زمان و مراقبت دارد. یکی از روش های مراقبت از موها برای رشد استفاده از روغن برای پرپشت شدن مو است. روغن ها از طریق به حداقل رساندن شکستگی ها و آسیب های وارده بر مو سبب پر پشت شدن مو می­شوند. روغن مو همچنین از طریق افزایش رطوبت به رشد موها کمک می­کنند. روغن های مورد استفاده از طریق افزایش گردش خون سبب می­گردد تا خون به راحتی مواد مفید و مغذی را به فولیکول های مو رسانده و موها بلندتر و پرپشت تر می­شوند. همچنین روغن­های مورد استفاده با افزایش درخشندگی موها آن ها را قوی تر کرده و سلامت آن ها را بهبود می­بخشد. بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به ساقه مو نیز حالت می­دهد و از شکستگی مکرر مو می­کاهد. روغن شکاف بین سلول های کوتیکول را پر کرده و از ورود مواد تهاجمی به فولیکول های مو جلوگیری می­کند. روغن ها اسیدهای چربی دارند که به جایگزینی لیپیدهای مو کمک می­کنند.

چگونه بهترین روغن برای پرپشت شدن مو را انتخاب کنیم؟

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو می ­بایست سرشار از ویتامین ای، پروتئین و مواد معدنی باشد. ماساژ پوست سر با استفاده از روغن به تحریک تولید کلاژن کمک می­کند، این پدیده سبب رشد فولیکول های مو و کاهش ریزش مو می­شود. بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به ساقه مو نیز حالت می­دهد و از شکستگی مکرر مو می­کاهد.

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

اینکه یک روز موهایی به پرپشتی و زیبایی هنرپیشه‌های هالیوودی داشته باشید، آرزوی شماست؟ جنس یا پرپشتی و کم‌پشتی موها تا حدود زیادی به ژنتیک شما مربوط است. اما خودتان نیز می‌توانید در سلامت موهایتان تاثیرگذار باشید. باور کنید که یکی از بهترین محصولات طبیعی برای کمک به پرحجم و زیباتر شدن موها، روغن‌هایی هستند که به رشد مو کمک می‌کنند. کدام روغن برای جلوگیری از ریزش مو از همه روغن‌های دیگر بهتر است؟بهترین روغن ها برای مو، آنهایی هستند که با وضعیت کنونی موهای شما تناسب دارند. به هر حال وقتی صحبت از درمان موهای ضعیف، خشک و شکننده می‌شود؛ روغن‌ تراپی یک گزینه رایج و البته تأثیرگذار است. روغن‌ تراپی با آب‌بندی کردن کوتیکول‌ها، نواقص مو را درمان کرده و به مرور آن را تقویت می‌کند.

  •     روغن آرگان
  •     روغن زیتون
  •     روغن جوجوبا
  •     روغن سیاه دانه
  •     روغن نارگیل
  •     روغن رزماری
  •     روغن درخت چای
  •     روغن اسطوخودوس
  •     روغن نعنا فلفلی

با افزایش سن ریزش مو یکی از نگرانی های رایج بسیاری از زنان و مردان است، دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد، عوامل موثر بر ریزش مو زیاد و متفاوتند از ژنتیک و کمبود ویتامین گرفته تا تغییرات هورمون ها، همچنین برخی از شرایط پزشکی، مانند بیماری تیروئید، ممکن است باعث نازک شدن مو یا ریزش آن شود. تحقیقات نشان داده که برخی گیاهان ممکن است ریزش مو را کند و یا به رشد موهای جدید کمک کنند، روغن های گیاهی یک انتخاب موثر برای بهبود رشد مو هستند. انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو وجود دارند که نه تنها رشد مو را تقویت می کنند بلکه به درخشندگی، صافی و سلامت عمومی مو کمک می کنند.

بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو

شنیده‌اید که در گذشته مادربزرگ‌ها برای پیشگیری از ریزش مو و کمک به افزایش رشد موها از روغن‌های طبیعی استفاده می‌کردند؟ با نگاهی به عکس‌های آنها به خوبی متوجه می‌شوید که کارشان بی‌تاثیر هم نبوده است. برای نتیجه‌گیری بهتر از روغن‌ها بهتر است به کمبودهای تغذیه‌ای خود نیز توجه کرده و در صورت لزوم از مکمل‌هایی مثل  قرص زینک پلاس بهره بگیرید.

روغن ‌تراپی چند مزیت دارد:

  •     خشکی مو را از بین برده و نقش آبرسان طبیعی را برای موها بازی می‌کند.
  •     جریان گردش خون را در ناحیه پوست سر افزایش داده و از این طریق سلامت مو را تضمین می‌کند.
  •     مقاومت موها را افزایش می‌دهد.
  •     شوره خشک را درمان و از بروز موخوره پیشگیری می‌کند.
  •     عفونت‌ها و التهابات پوست سر را از بین می‌برد.
  •     با اسکراب کف سر ، از تجمع چربی اضافی بر روی پوست سر و بروز شوره چرب جلوگیری می‌کند.
  •     پروتئین، ویتامین و انواع مواد مغذی را به پوست سر وموها می‌رساند.
  •     از موها در مقابل اشعه‌های مضر و آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

روغن جوجوبا برای مو

روغن جوجوبا از دانه گیاه جوجوبا استخراج شده و بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند باشد. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی فوق‌العاده‌ای داشته و به عنوان نرم کننده مو می‌توان از آن استفاده کرد تا از خشکی و شکننده شدن موها پیشگیری به عمل آورد. درمان شوره سر از دیگر مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای مو است. ویتامین C، ویتامین‌های B، ویتامین E، مس و روی از ترکیبات مهم موجود در این روغن هستند.شما برای رشد مو به همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ذکر شده نیاز دارید.

اگر فکر می‌کنید، کمبود ویتامین دارید و این مسئله عامل ریزش موی شماست، حتما به پزشک مراجعه کنید. شاید لازم باشد مولتی ویتامین یا قرص زینک مصرف نمایید. از آنجایی که روغن جوجوبا موها را تقویت می‌کند، به همین دلیل برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند موثر واقع شود. روغن جوجوبا همچنین موجب افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود. خشکی بیش از حد مو در بسیاری از موارد منجر به ریزش موها می‌شود. در این مورد به خوبی می‌توان از فواید روغن جوجوبا بهره گرفت.

روغن فندق، بهترین روغن برای پرپشت شدن موهای چرب

بهترین روغن برای پرپشت شدن موهای چرب نباید بافت سنگینی داشته باشد و موجب بسته شدن منافذ پوست سر شود. به همین دلیل اگر موهای چربی داشته باشید باید برای روغن تراپی آن‌ها با احتیاط بیشتری عمل کنید. روغن فندق تاثیر فوق‌العاده‌ای در تقویت موهای چرب و جلوگیری از ریزش آن‌ها دارد. همچنین این روغن در تقویت پوست سر و جلوگیری از بروز شوره موثر بوده و می‌تواند باعث کنترل ترشح چربی، ترمیم موهای آسیب دیده، افزایش شادابی و درخشش آن‌ها شود.

روغن سیاه دانه، بهترین روغن برای رشد سریع مو در یک هفته

اگر به دنبال روغن برای رشد سریع مو در یک هفته هستید، باید بگوییم روغن سیاه دانه می‌تواند به شما کمک کند. این روغن ضمن رشد و تقویت موها، در جلوگیری از سفیدی و طاس شدن نیز بسیار موثر است. در واقع روغن سیاه دانه با داشتن عناصر تقویت کننده مو مانند ویتامین‌های A ،C و B به همراه ترکیبات آنتی اکسیدان مو را تغذیه می‌کند. این امر موجب رفع کمبودهای تغذیه‌ای مو، افزایش گردش خون، حفظ سلامت پوست سر و درمان مشکلاتی نظیر ریزش مو، شوره، پسوریازیس، اگزما و … خواهد شد. روغن سیاه دانه به دلیل داشتن اسیدهای آمینه چرب، موجب متعادل شدن چربی و رطوبت پوست سر و جلوگیری از چرب شدن سریع و بیش از حد این ناحیه می‌شود. بنابراین به عنوان بهترین روغن برای پرپشت شدن موهای چرب نیز شناخته شده است.

روغن آرگان، بهترین روغن برای موهای نازک و کم پشت!

روغن آرگان، یکی از بهترین عصاره های گیاهی است که استفاده از آن به رشد موهای شما کمک می کند و می تواند نرمی و براقی تارهای مو را افزایش دهد. خرید بهترین روغن آرگان اصل، برای کسانی که موهایی خشک و گره خورده دارند، بسیار توصیه می شود. چون این نوع محصول مانند روغن آرگان اوردينری می تواند مو را آبرسانی کرده و از بروز موخوره جلوگیری کند. اما آن چیزی که عصاره آرگان را به بهترین روغن برای پرپشت شدن مو تبدیل کرده، به شرح زیر است:

سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E

محافظت از مو در برابر ابزارهای حرارتی و اشعه های مضر

بهبود سلامت پوست سر

درمان شکستگی مو

خواص روغن آرگان برای مو آنقدر زیاد است که شما می توانید نه تنها برای رشد بیشتر، بلکه در درمان شوره، موخوره، قارچ های کف سر و … از آن استفاده کنید.

موهایی بلند و سالم با روغن کرچک!

روغن کرچک، به دلیل داشتن ماده اسید ریسینولئیک، گردش خون را تقویت کرده و فولیکول های مو را نیز افزایش می دهد. همین خاصیت می تواند این محصول را به عنوان بهترین روغن برای پرپشت شدن مو معرفی کند. لازم است بدانید عصاره کرچک، نه تنها رشد موهای شما را سرعت می بخشد، بلکه با حفظ رطوبت، خشکی مو را رفع می کند و می تواند راهکاری مناسب برای درمان موخوره باشد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به تقویت کننده ریشه مو، ضد قارچ و … اشاره کرد. با خرید روغن کرچک و استفاده مداوم از آن، از موهای پرپشت و درخشان خود لذت ببرید!

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا