عمومیمجله کسب و کار

نرم افزار محاسبه دیزل ژنراتور

همیشه یکی از دقدقه‌های بازدید کنندگان و مراجعین وب سایت تصاکو محاسبه ظرفیت ژنراتور برق مورد نیاز و یا بررسی محاسبات انجام گرفته برای توان مورد نیاز دیزل ژنراتور ها یا ژنراتور های گازسوز برای مصارف عمدتاً خانگی و یا صنعتی کوچک بوده است. لذا بر آن شدیم تا با ارائه یک محاسبه‌گر خوب شما را در این امر یاری نمائیم. روش کار با این محاسبه گر بسیار آسان بوده و نیاز به دانش فنی خاصی ندارد، کافی است مراحل ذیل را دنبال نمائید. برای این کار می‌توانید از برچسب نصب شده بر روی تجهیزات و یا به طور تخمینی از جداول پیوست کمک بگیرید.

چگونگی تعیین ظرفیت ژنراتور یا موتور برق

محاسبه ظرفیت/اندازه دیزل ژنراتور و موتور برق در بارهای موتوری ، روشنایی ، خازنی و ترکیبی.

ظرفیت دیزل ژنراتور

جهت محاسبه ظرفیت دیزل ژنراتور خود میتوانید از نرم افزار ما کمک بگیرید: نرم افزار محاسبه ظرفیت دیزل ژنراتور

یک ژنراتور که بتواند تمام نیازهای تولید برق شما را براورده کند، یکی از مهمترین جنبه های تصمیم خرید است. این که آیا شما علاقه مند به ژنراتور دائم کار یا اضطراری(استندبای) هستید. اگر ژنراتور جدید شما قادر به برآورده ساختن نیازهای خاص شما نباشد، به هیچ وجه نمی تواند کارایی داشته باشد. زیرا می تواند نوسانات ناخواسته ای را در واحد ایجاد کند .

حتی برخی از دستگاه های متصل به آن را آسیب بزند. متأسفانه تعیین دقیق ظرفیت ژنراتور برای اغلب اوقات بسیار دشوار است و شامل تعدادی از عوامل و ملاحظات می شود. انتخاب تک فاز، سه فاز، کیلووات، کاوا، جوشکاری، اضطراری(استندبای) یا ژنراتورهای راه انداز الکتروموتور می تواند دشوار باشد.

برای جلوگیری از این سردرگمی، این مقاله برای کمک به شما در درک بهتر این که چگونه یک ژنراتور انتخاب میشود و برخی از چیزهای کلیدی که باید در ذهن داشته باشید، طراحی شده است. این مقاله برای تأیید ژنراتور نیست، ما همیشه پیشنهاد می کنیم قبل از خرید موتور برق با ما صحبت کنید. اما باید اطلاعات کافی در اختیار ما قرار دهد تا درک درستی از برخی از چیزهای کلیدی که درگیر هستند را درک کنیم.

منظور از استندبای یا آماده به کار این است که دیزل ژنراتور مورد نظر فقط در مواقع قطعی برق شهر استفاده میشود.

ظرفیت های دیزل ژنراتورها

با آخرین پیشرفت در زمینه مهندسی برق، ژنراتورها در حال حاضر در ابعاد گسترده ای در دسترس هستند. موتور برق و ژنراتور های کوچک با ظرفیت 5 کیلو وات تا 50 کیلو وات به راحتی در شخصی شخصی و خانگی استفاده می شوند، در حالیکه ژنراتورهای صنعتی از 50 کیلو وات تا بیش از 3 مگاوات وجود دارند. موتور برق های دستی و قابل حمل برای خانه ها و ادارات کوچک در دسترس هستند.

اما کسب و کارهای بزرگ، مراکز داده، ساختمان ها، کارخانه ها و مصارف صنعتی نیاز به استفاده از ژنراتورهای صنعتی با ابعاد بزرگ تر دارند.

محاسبه ظرفیت ژنراتور

اندازه گیری توان ژنراتور – توان ژنراتور مورد نیاز چقدر است؟  بسیاری از مردم بر این باورند که ژنراتور و موتور برق های کوچکتر را می توان به عنوان مولد برق اضطراری به کار برد. چرا که آنها همیشه در حال کار نیستند. این فقط یک اسطوره نیست، اما واقعا می تواند بسیار زیان آور باشد. متاسفانه، ژنراتور با توان کمتر از حد مورد نیاز ، یکی از رایج ترین اشتباهات انجام شده توسط خریداران است.

این نه تنها شامل خطرات آسیب رساندن به دارایی جدید (ژنراتور) می شود، بلکه می تواند به مصرف کننده آسیب برساند. ظرفیت پایین ژنراتور موقعیت های خطرناکی را ایجاد می کند و حتی کارایی کلی واحد و / یا کسب و کار را محدود می کند. چیز کلیدی که باید در اینجا یادآوری شود این است که ظرفیت بیشتر ، بهتر از حداقل ظرفیت دیزل ژنراتور است.

 

میزان مصرف سوخت

دیزل‌ها بر اساس قدرت و توانایی که دارند از میزان مشخصی سوخت استفاده می‌کنند. معمولاً روی دیزل ژنراتور‌ها جدول مصرف سوخت براساس توان آن و میزان بار حک شده است. باید به دنبال خرید دیزل ژنراتوری باشید که علیرغم مصرف سوخت پایین بتواند توان مورد نیاز را تأمین کند. معمولاً مصرف پایین سوخت می‌تواند در درازمدت با صرفه‌جویی در هزینه‌ها همراه باشد. برای آگاهی از میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور باید به دفترچه راهنما یا بروشور مراجعه کنید.

شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید دیزل ژنراتور باید به آن توجه کرد میزان و سطح کیفیت خدمات پس از فروش است. بنابراین باید در انتخاب شرکت ارائه دهنده دیزل ژنراتور بسیار دقت کنید. برای این که از میزان خدمات و کیفیت آن مطلع شوید می‌توانید از مشتریان شرکت‌های فروشنده مختلف تحقیق کنید و یا با کارشناسان هر مجموعه در مورد جزئیات و ویژگی‌های برند عرضه شده مشاوره کنید.

قیمت دیزل ژنراتور

یکی دیگر از مواردی که بسیاری مشتریان به آن توجه ویِژه دارند قیمت دیزل ژنراتور است که البته بهتر است اولویت شما نباشد. مطمئناً هرچه کیفیت دیزل ژنراتور بالاتر باشد و از توان بیشتری برخوردار باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. گاهی عواملی چون وارداتی بودن دیزل ژنراتور‌ها یا قطعات آن‌ها به عامل دیگری چون نوسانات ارز بستگی خواهد داشت. بنابراین با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت چنین ژنراتور‌هایی نیز افزایش می‌یابد.

خرید دیزل ژنراتور

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد، خرید دیزل ژنراتور و انتخاب یک مدل و برند مناسب کار سختی نخواهد بود. با این حال توصیه ما همچنان این است که قبل از اقدام به انتخاب یا خرید حتماً در مورد برند و مدل مورد نظر خود تحقیق کنید، به ویژه اطلاعات جامعی در مورد خدمات پس از فروش هر برند جمع‌آوری کنید.

جمع‌بندی

دیزل ژنراتور‌ها، محصولات کاربردی هستند که به منظور تأمین نیروی الکتریکی در صنایع مختلف و یا با مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که موتور این ژنراتور‌ها با سوخت گازوئیل کار می‌کند به دیزل ژنراتور معروف شده‌اند. مهمترین نکته در خرید دیزل ژنراتور‌ها شناخت دقیق از ویژگی‌های آن‌ها و همچنین محاسبه توان آن‌ها است. انتخاب یک برند مناسب با خدمات پس از فروش دائمی و با کیفیت و همچنین توجه به وجود قطعات یدکی و مورد نیاز دستگاه با توجه به تحریم‌ها از جمله مسائلی است که در خرید دیزل ژنراتور باید در نظر بگیرید.

آذر موتور یکی از معتبرترین مجموعه‌های تولید و فروش دیزل ژنراتور است که با ارائه خدمات با کیفیت و استفاده از قطعات اورجینال در تولید دیزل ژنراتور‌ها گامی بلند در تولید این دستگاه‌های کاربردی صنعتی در کشور برداشته است. برای خرید دیزل ژنراتور‌های آذر موتور می‌توانید در تماس با کارشناسان مجموعه از مشاوره خرید برخوردار شوید.

منبع : pinterest.com 

مشاهده مطالب بیشتر

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا