دانش و سلامتمجله کسب و کار

هر آنچه که باید درباره‌ ترک اعتیاد بدانید

در کلینیک‌های ترک اعتیاد، با استفاده از راهکارهای جدید، افراد می‌توانند ترک اعتیاد بدون درد و خماری را تجربه کنند. اگر همه کلینیک‌ها می‌توانستند کمک کنند تا معتاد بتواند بدون درد و خماری از شر این ماده راحت شود، هیچ فردی معتاد نمی‌ماند. درد عضلات و استخوان‌ها، یا همان حس دردناک خماری، همان چیزی است که باعث می‌شود معتاد دوباره به مواد مخدر تمایل پیدا کند.

برای ترک اعتیاد چه بخوریم | بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل | تحقیق در مورد ترک اعتیاد

اگر خودمان را به جای فرد مصرف کننده بگذاریم به او حق می‌دهیم. درد و خماری بیش از حد شدید و غیر قابل تحمل است. به ویژه برای فردی که سلول‌های عصبی بدنش به این ماده نیاز دارد.برای ترک اعتیاد بدون درد و خماری، توصیه می‌شود در ادامه مقاله نیز همراه ما باشید. نیاز اکثر بیماران، بستری برای مدت کوتاه جهت گذراندن دوره ترک اعتیاد است. بستری در کلینیک و مراقبت شبانه روزی برای نیاز به استراحت و زیر نظر بودن توسط پزشک را دارد. وجود محیطی آرام، ایزوله و به دور از هرگونه ماده ممنوعه، رسیدگی شبانه روزی از ملزومات این دوره از درمان است.

بیمار ممکن است دچار بدخلقی، عوارض محدود خماری، افکار معتاد گونه و… شود که معمولا در محیط‌های بیرونی دچار مشکل خواهند شد. ما در کلینیک ترک اعتیاد پردیس امکان بستری و ترک اعتیاد بدون درد و خماری را فراهم کرده‌ایم. بیمار مراحل سم‌زدایی و ترک بدون خماری را در اتاق مجهز زیر نظر پزشک و پرستار سپری خواهد کرد. تیم ترک اعتیاد پردیس کلینیک با رسیدگی شبانه روزی، به بیمار کمک می‌کنند که ترک اعتیاد بدون درد و خماری را تجربه کند. در این روش لازم است که بیمار بستری شده و یک تیم درمانی، سم‌زدایی بدن از مواد مخدر را برای او انجام دهند. مدت زمان بستری بسته به شرایط فیزیکی و روحی فرد متغیر است. بعد از دوره بستری و  سم‌زدایی لازم است که بیمار تحت درمان‌های دارویی قرار داشته باشد.

داروهای بسیاری هستند که در زمینه ترک بدون خماری به کار گرفته می‌شوند. روش‌های بسیاری نیز وجود دارند. اما هیچ کدام برای همه مصرف کنندگان به یک شکل عمل نمی‌کنند. به همین خاطر بسیاری معتقدند که بهترین راه برای ترک اعتیاد بدون درد و خماری، ترک زیر نظر متخصص است. روش‌های مختلفی برای ترک بدون خماری وجود دارد. در هر کدام از این روش‌ها از داروها و مواد مختلفی استفاده می‌شود. هیچ پزشک متخصصی در زمینه اعتیاد یک نسخه را برای تمام بیماران خود تجویز نمی‌کند. پزشک با بررسی مدت اعتیاد، شرایط روحی و جسمی و… یکی از این روش‌های موجود را انتخاب می‌کند. این روش که توسط متخصص انتخاب می‌شود، روش ترک اعتیاد بدون درد و خماری و به صورت اصولی و کامل است.

هر چه روشی که استفاده می‌کنید اصولی‌تر باشد، به همیشگی آن ماده نزدیک‌تر خواهید شد. اما فراموش نکنید ترک بدون خماری تنها با استفاده از دارو، همیشگی نخواهد بود. کلینیک و روشی بهتر است که در آن مشاوره و روان درمانی نیز وجود داشته باشد. کلینیک‌های بسیاری هستند که وعده می‌دهند شما را با استفاده از داروی ترک اعتیاد بدون درد و خماری درمان می‌کنند. اما باید بدانید که این دسته از کلینیک‌ها به طور معمول از مواد شبهه مخدر استفاده می‌کنند. برخی از روش‌های ترک بدون خماری نیز وجود دارند که به طور کلی از دارو درمانی کمک نمی‌گیرند. در این روش که درمان گروهی نامیده می‌شود، بیماران با حضور در جلسات درمان گروهی، به تدریج میزان مصرف را کاهش می‌دهند.

ترک بدون درد

همانطور که اشاره کردیم روش‌های بسیاری برای ترک بدون درد وجود دارد که انتخاب میان آن‌ها را باید به پزشکان سپرد. بهترین درمان، درمانی است که براساس نیازهای جسمی و روحی مصرف کننده طراحی شود. البته نمی‌توان گفت که در این روش‌ها تمام دردی که در روند ترک وجود دارد را احساس نخواهید کرد. مسلم است که هم از نظر روانی و هم از نظر جسمانی به شما فشار وارد می‌کند. اما با استفاده از یک پزشک متخصص خوب و داروهای مناسب، می‌توان این میزان درد را به حداقل رساند. پس از سم‌زدایی و زمانی که به مرحله بازگردانی می‌رسید نیز اوضاع به همین شکل است. پک درمان اعتیاد بیز یک انتخاب عالی .

مراحل درمان و سم‌ زدایی

در ترک اعتیاد بدون درد و خماری، بسته به شرایط بیمار از نظر جسمی و روانی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. بنابراین، شاید بتوان گفت، هیچ روشی بر روش‌های دیگر برای ترک اعتیاد بدون درد و خماری برتری ندارد. بلکه بهترین روش برای ترک بدون خماری و درد روشی است که بر اساس شرایط جسمی و روحی بیمار انتخاب شود. آنچه در بحث ترک اعتیاد بدون درد و خماری گفته شده استفاده از روش‌های اصولی در کنار بهره‌مندی بیمار از روانشناسان است. سم‌زدایی فوق سریع، بستری تدریجی و… همگی نمونه‌هایی از روش‌های اصولی ترک اعتیاد بدون درد و خماری به شمار می‌روند.

افرادی که به مواد افیونی یا الکل اعتیاد دارند، برای ترک اعتیاد بدون درد و خماری می‌توانند از روش سم‌زدایی سریع استفاده کنند. در درمان اعتیاد به روش سم‌زدایی این کار در اولین مرحله انجام می‌شود. سپس فرد به صورت بستری یا سرپایی از داروهایی برای پاک کردن بدن خود از آلودگی‌های ایجاد شده استفاده می‌کند. سم‌ زدایی بدون درد و خماری باید تحت نظر پزشک انجام شود. در هنگام سم‌زدایی ممکن است مشکلات سلامتی به نوعی برای فرد به وجود بیاید که حتی منجر مرگ شود. پکیج کبد چرب دکتر بیز .

سم‌زدایی چیست و چگونه انجام می‌شود؟ سم زدایی مواد مخدر فرآیند طبیعی دفع یک ماده از بدن است. برنامه سم‌ زدایی سریع با سه روز بستری، مستلزم استفاده از مجموعه‌ای از داروها و سایر روش‌های درمانی برای مدیریت عوارض است. مدت زمان سم زدایی می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد. سایر مواد مخدر، مانند بنزودیازپین‌ها، ممکن است نیاز به 2 هفته یا بیشتر برای سم زدایی داشته باشند. البته سم زدایی سریع با سه روز بستری از سم زدایی تدریجی زمان کمتری نیاز دارد.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا مواد مضر از بدن خارج شوند، برای اطمینان از عدم مصرف مجدد مواد توسط مصرف‌کننده مهم است. کلینیک پردیس می‌تواند به افرادی که با مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کنند کمک کند سم زدایی را انجام دهند. سه مرحله سم زدایی سریع با سه روز بستری بدن از الکل و مواد مخدر به صورت زیر است: پک لاغری دکتر بیز صد در صد تضمینی .

  1. ارزیابی: تیم پزشکی بیماران را از نظر مشکلات جسمی و روانی غربالگری می‌کند. پزشکان از آزمایش خون برای اندازه گیری مقدار ماده مخدر در بدن فرد بیمار استفاده می‌کنند. در سم زدایی سریع با سه روز بستری نیز تمامی این مراحل در ابتدای درمان انجام می‌شود. پایدار سازی: قدم بعدی تثبیت بیمار با درمان دارویی و روان شناختی است. هدف از تثبیت، جلوگیری از هر گونه آسیب به بیمار است. پزشکان می‌توانند داروهای ترک اعتیاد را برای جلوگیری از عوارض و کاهش علائم ترک تجویز کنند.آماده سازی ورود به درمان: مرحله نهایی سم زدایی، آماده سازی مصرف کننده برای یک برنامه درمانی است. بستری شدن در بیشترین شانس موفقیت را در سم زدایی سریع با سه روز بستری دارد.
مشاهده مطالب بیشتر

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا