اجتماع

پرداخت «هزینه تشویقی» برای سوادآموزی

معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هزینه تشویقی سوادآموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ بعد از پایان امتحانات و اعلام نتایج و کسب مدرک سوادآموزی پرداخت می‌شود گفت: این هزینه برای تمام افراد بی‌سوادی که دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند در کشور یکسان است.

علیرضا عبدی در گفت‌وگو با مجله ایرانی، با بیان اینکه شرایط آموزشی باید به گونه‌ای محقق شود که در هر مکان و زمان و روشی، بی‌سوادان بتوانند از شرایط آموزشی برخوردار شوند گفت: عدم تمایل برخی بی‌سوادان به سوادآموزی یکی از چالش‌های است که حوزه سوادآموزی کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه همین امر باعث شده هزینه‌ای به‌عنوان تشویقی به افراد بی‌سواد داده شود تا انگیزه آنان برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی و کسب مدرک به‌وجودآید افزود: این مبلغ در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به عنوان پاداش سوادآموزی بعد از مدت‌ها وقفه با حمایت شورای عالی و معاون اول رئیس جمهور در اختیار سوادآموزان قرار گرفت.

معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ این مبلغ بعد از پایان امتحانات و اعلام نتایج و کسب مدرک سوادآموزی به افراد پرداخت می‌شود ادامه داد: هزینه برای تمام افراد بی‌سوادی که دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند در کشور یکسان است.

عبدی با بیان اینکه نگاه دنیا به آمار بی‌سوادان، افراد بالای شش سال را شامل می‌شود، لذا تعیین جامعه آماری۱۰ تا ۴۹ سال به‌عنوان جامعه هدف و اولویت اول آن‌ها به‌واسطه تمرکز بیشتر بر این قشر است، گفت: برنامه‌هایی برای این جامعه آماری از سوی سازمان نهضت سوادآموزی در سال تحصیلی پیش رو درنظر گرفته شده که نیازمند اهتمام دولت بعد است. 

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا