نماد سایت مجله ایرانی

پژوهش‌های دفاع مقدس در 3 بخش بنیانی، کاربردی و توسعه‌ای قرار می‌گیرند

پژوهش‌های دفاع مقدس در 3 بخش بنیانی، کاربردی و توسعه‌ای قرار می‌گیرند

سردار کوشکی:

پژوهش‌های دفاع مقدس در 3 بخش بنیانی، کاربردی و توسعه‌ای قرار می‌گیرند

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس گفت: پژوهش‌های دفاع مقدس در 3 بخش اصلی شامل پژوهش‌های بنیانی، کاربردی و توسعه‌ای قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار آنا، سردار پاسدار سعید کوشکی مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر عرصه دفاع مقدس که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا همه توان و دارایی خود که مهم‌ترین آن جان خود بوده را تقدیم کرده‌اند تا جبهه مقاومت که همان جبهه حق بوده را حفظ و پایدار نگه دارند.

وی بیان کرد: شهدا نخستین پرچمی که به دنبال آن بوده‌اند پرچم کمال و معنویت بوده و پرچم دوم نیز مرتبط با مسائل علمی، پژوهشی و فناوری است. پژوهش‌های دفاع مقدس در سه بخش اصلی قرار می‌گیرند شامل پژوهش‌های بنیانی و کاربردی و توسعه‌ای که در چهار شاخه نیز تنظیم شده‌اند، یکی از مهم‌ترین آنها نیروی انسانی و پشتیبانی است و نقش‌آفرینی می‌کند.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس افزود: سازمان‌دهی، راهبری و نظارت بر تولیدات پژوهش‌های علمی کاربردی در دفاع مقدس ازجمله مهم‌ترین اهداف پژوهش‌های در حال انجام است و پژوهشگران این حوزه باید با جدیت این مسائل را دنبال کنند.

کلیدواژه موفقیت انقلاب اسلامی پیروی از رهبری و مفهوم ولایت است

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز با بیان اینکه امروزه پرچم انقلاب در همه اقصا نقاط دنیا به اهتزاز درآمده و امپراطوری شرق و غرب در هم شکسته شده گفت: کلیدواژه این موفقیت پیروی از رهبری و مفهوم ولایت بوده، زمینه‌ساز تحقق آن همین مسئله دفاع مقدس است که امام راحل از آن به‌عنوان نعمت و همچنین مقام معظم رهبری نیز به‌عنوان گنجینه بی‌پایان نام برده‌اند.

سردار هاشم جمالی بیان کرد: استان فارس ظرفیت بسیار وسیع و عمیقی برای فعالیت در عرصه پژوهش دفاع مقدس دارد؛ که به‌عنوان نمونه عینی می‌توان به ارائه بیش از ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی و رساله دکتری و پایان‌نامه با حوزه دفاع مقدس در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که حقیقتاً حرکت مهم علمی و دستاورد بی‌نظیر بود اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل