چرا دکتر سیمایی صراف انتخابی مناسب برای وزارت علوم است؟

چرا دکتر سیمایی صراف انتخابی مناسب برای وزارت علوم است؟

دکتر سیمایی صراف، دانش‌آموخته دانشگاه‌های معتبر در تراز بالا و حوزه علمیه است؛ از این جهت فرزند حوزه و دانشگاه و عضو برجسته این خانواده است. 
دانشجویی که با کارنامه تحصیلی و آموزشی موفقیت‌آمیز، استاد برجسته یکی از مهمترین دانشگاه‌های کشور (شهید بهشتی) شد؛ حقوقدانی که در کمیسیون‌ها و معاونت‌های تخصصی سه قوه عضویت داشته و یکی از توانمندی‌های او ایجاد تعامل بین قوا و نهادهاست.
او به دلیل عضویت در ستادهای گوناگون وزارت علوم و تصدی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارتخانه در دولت دوازدهم اشراف کاملی درباره مسائل مالی، حقوقی و اداری وزارت متبوع خود دارد. با مسائل و چالش‌های نظام  آموزش عالی آشناست و به قوانین و آئین‌های  آموزش عالی اشراف دارد.  
این تجربه کار و مدیریت در سطوح عالی و کلان و نیز حضور در کمیسیون‌های تخصصی، از دکتر سیمایی صراف فردی شایسته برای تصدی وزارت علوم ساخته است.
اینکه ایشان دانش‌آموخته علوم انسانی است و حقوقدانی کارآزموده و دارای ارتباطات وسیع با اقشار مختلف حوزویان، دانشگاهیان، نمایندگان ادوار مجلس و… است یک مزیت بزرگ برای وزارتخانه‌ای است که باید وزارت علوم را از دست‌اندازهای مختلف اداری، مالی و حقوقی به سر منزل مقصود برساند.
علاوه بر آن ایشان دارای همان ویژگی‌هایی است که در گفتمان دکتر پزشکیان در دوره انتخابات متجلی بود: دارای سعه صدر، وسعت‌نظر و پاک‌دستی، باور به قانون‌مداری و شفافیت، توانمند و باورمند به گفتمان عدالت‌مداری و تخصص‌محوری و…
روح وفاق ملی باید در تک‌تک وزرا حلول کرده و تبدیل به مشرب اجرایی شود و در وزارت علوم حضور وزیری با سطح بالای تعامل می‌تواند یکی از امیدهای بازگشت اعتماد و همکاری متقابل برای اعتلای وزارت علوم باشد.

*استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران

دکمه بازگشت به بالا