نماد سایت مجله ایرانی

چگونه قهوه ساز را هواگیری کنیم؟

هرکسی که با دستگاه اسپرسوساز کار می کند باید با نحوه کارکرد صحیح آن آشنا باشد، چه یک باریستای حرفه ای یا یک آبجوساز خانگی با دستگاه اسپرسوساز. همچنین باید با اصول اولیه دستگاه اسپرسوساز آشنا باشید. یکی از اصول دستگاه اسپرسوساز تهویه است. با تهویه دستگاه اسپرسوساز می توانید از قهوه سازتان بهتر استفاده کنید و کارایی آن را افزایش دهید. اما چگونه می توان دستگاه اسپرسوساز را تهویه کرد؟ چه کسی می تواند خود دستگاه اسپرسوساز خود را تخلیه کند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم و نحوه تعمیرات قهوه ساز بوش و تخلیه هوا از دستگاه های اسپرسوساز صنعتی مختلف را یاد می گیریم.

چه زمانی دستگاه اسپرسوساز را تهویه کنیم؟

ابتدا، بهتر است در مورد زمان مناسب تهویه دستگاه اسپرسوساز صحبت کنید. لازم نیست هر بار که دستگاه اسپرسوساز را بیرون می آورید این کار را انجام دهید. اگر به تازگی دستگاهی خریداری کرده اید و برای اولین بار قصد نصب آن را دارید، باید این کار را انجام دهید. همچنین اگر می خواهید بعد از مدت ها دوباره از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید باید آن را تهویه کنید. بنابراین به طور کلی می توان گفت که دستگاه اسپرسوساز در دو حالت نیاز به هواگیری دارد:

زمانی که می خواهید برای اولین بار از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید.

پس از مدتی دوباره می خواهید از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید

چرا جدا کردن دستگاه اسپرسوساز مهم است؟

دستگاه های اسپرسوساز دارای مخزن آب هستند که آب در آن قرار می گیرد. با فشار دادن دکمه، آب از مخزن به محفظه فشار اصلی منتقل می شود. حال اگر آب در مخزن دستگاه نباشد، هوا وارد لوله پمپ می شود. در این حالت پمپ قدرت کافی برای انتقال و هدایت آب به سطح را ندارد و باعث کاهش کیفیت قهوه می شود. در واقع هوادهی در دستگاه اسپرسوساز برای تهیه قهوه اسپرسو بسیار مهم است. زیرا با هوای مناسب قهوه ای که تهیه می کنید خامه ای غنی و طعم لذیذی خواهد داشت. بنابراین باید به این موضوع توجه کنید و برای آب دادن به دستگاه اسپرسوساز اقدامات لازم را انجام دهید.

باید در نظر داشته باشید که تجهیزات تهویه نه تنها عملکرد خوب تجهیزات و قهوه با کیفیت را فراهم می کند، بلکه از آسیب دیدن قسمت های مختلف نیز جلوگیری می کند. یعنی هوای داخل پمپ در عملکرد قطعات اختلال ایجاد می کند و به تجهیزات آسیب می رساند. بنابراین تهویه دستگاه اسپرسوساز نیز در این دیدگاه مهم است. بنابراین چه برای اولین بار قصد راه اندازی موتور را دارید و چه قصد دارید برای مدت طولانی از دستگاه استفاده کنید، حتما دستگاه اسپرسوساز را هوا دهید.

دلایل نیاز به سیستم تهویه در دستگاه اسپرسوساز

اگر بعد از مدت ها از انواع اسپرسوساز استفاده می کنید باید دستگاه را تهویه کنید. دلیل آن این است که از آنجایی که دستگاه برای مدت طولانی استفاده نمی شد، به جای آب، هوا در پمپ وجود داشت. در واقع وقتی آب قسمت پمپ دستگاه خالی می شود، جای آن پر از هوا می شود. در نتیجه، اگر دستگاه را بدون هوادهی روشن کنید و آماده کار باشید، پمپ نمی تواند آب را پمپ کند و به درستی کار نمی کند. به همین دلیل است که می گویند تهویه یکی از مهم ترین اصول کار با دستگاه قهوه ساز است و باید به آن توجه زیادی کرد.

چند نکته در مورد تهویه دستگاه اسپرسوساز

خونریزی به معنای نشت هوا از پمپ است که می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه شود. با این عملکرد، هوا در حفره پمپ آزاد می شود و می توان آب را با فشار بالا پمپ کرد. اگر دستگاه اسپرسوساز پوشیده و استفاده نشود، پمپ قادر به پمپاژ آب نیست و به درستی کار نمی کند. بنابراین تهویه دستگاه اسپرسوساز بسیار مهم است و باید در شرایط لازم انجام شود.

لازم به ذکر است که برخی از دستگاه های اتوماسیون پیشرفته می توانند هوا را نمایش دهند. اگر دستگاه شما آنقدر توانایی دارد که پس از 4 تا 5 فنجان قهوه چندین بار با این پیام مواجه می شوید، باید نکات و راهکارهایی را در نظر بگیرید:

اندازه آسیاب قهوه: گاهی اوقات به دلیل اندازه آسیاب قهوه پیغامی روی دستگاه ظاهر می شود. برای حل این مشکل، اندازه آسیاب قهوه را افزایش داده و دوباره دستگاه را تست کنید.

هشدار: اگر دستگاه اسپرسوساز برای مدت طولانی خنک نشود، ممکن است شروع به نشان دادن حباب های هوا کند. در این صورت، اندازه دستگاه را کاهش داده و دوباره امتحان کنید. زمان دقیق استفاده از دستگاه اسپرسوساز متفاوت است و به نحوه استفاده از دستگاه و سختی آب منطقه بستگی دارد. با این حال، معمولاً ایده خوبی است که دستگاه را هر یا دو ماه یکبار تحت فشار قرار دهید.

آسیب به اجزای داخلی: گاهی اوقات اجزای داخلی دیگ ممکن است آسیب ببینند و آسیب ببینند. در این مرحله باید از یک تعمیرکار حرفه ای خواسته شود که قطعه را تعویض کند.

راهنمای تهویه دستگاه های اسپرسوساز صنعتی

اکثر دستگاه های اسپرسوساز روش تهویه یکسانی دارند. زیرا قطعات استفاده شده و ترتیب کار آنها تقریبا یکسان است. با این حال، نحوه تهویه هر یک از دستگاه های اسپرسوساز محبوب را جداگانه توضیح خواهیم داد.

اولین قدم برای شروع هواگیری دستگاه اسپرسوساز پر کردن مخزن دستگاه با آب است. بهتر است برای این کار از آب گرم استفاده کنید و ظرف را تا حد امکان پر از آب کنید.

توجه داشته باشید که باید آب کافی در مخزن وجود داشته باشد. در غیر این صورت تهویه عملا غیرممکن است.

پس از آن دکمه پاور دستگاه را بدون بستن پرتافیلتر فشار دهید.

مطمئن شوید که نازل بخار دستگاه به درستی بسته شده است.

در مرحله بعد باید دکمه استخراج دستگاه اسپرسوساز را فشار داده و مدتی صبر کنید.

اگر آب از هد یونیت خارج نشد، شیر بخار را دوباره باز و بسته کنید.

سپس دکمه استخراج را مجددا فشار دهید تا دستگاه اسپرسوساز تخلیه شود.
برای تعمیر قهوه ساز خود با پایدرا سرویس تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل