چگونه کولر گازی را در حالت اتوماتیک قرار دهیم؟

با نزدیک شدن به تابستان، بسیاری از مردم به خرید و استفاده از کولر گازی فکر می کنند. اما همانطور که می دانید برای استفاده از کولر گازی ابتدا باید به سراغ ریموت کنترل بروید تا بتوانید از تمامی امکانات و عملکرد دستگاه استفاده کنید. اما آیا می دانید دقیقا چگونه از ریموت کنترل کولر گازی استفاده کنید؟ با تهران سرویس کاران همراه باشید.

راهنمای کاربر کنترل از راه دور AC

مهم نیست که چه نوع کولر گازی خریداری می کنید، یک پنل کنترل از راه دور پر از دکمه ها خواهید دید که هر کدام برای فعال کردن عملکرد آن واحد طراحی شده اند. برای استفاده از تمامی عملکردهای این دستگاه، باید دفترچه راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را بدانید. البته لازم به ذکر است که این پنل های کنترل از راه دور کولرگازی های مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند اما در نهایت عملکرد همه آنها یکسان است. از آنجایی که استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ممکن است برای خیلی ها سوال باشد، قصد داریم کاربرد این دستگاه را به صورت جامع آموزش دهیم.

دارای دکمه های تمیز کردن راحت

دکمه پاور: همانطور که می دانید از این دکمه برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می شود. یعنی استارت کولر روی این دکمه خواهد بود و با فشردن مجدد آن دستگاه خاموش می شود.

دکمه + یا -: با این دکمه می توانید درجه حرارت یا سردی کولر را تنظیم کرده و با هر بار فشار دادن آن را به دمای دلخواه خود تغییر دهید.

دکمه Mode: این دکمه حالت عملکرد دستگاه را تعیین می کند. هر بار که آن را فشار می دهید، می توانید عملکرد متفاوتی از کولر گازی مانند سرمایش، گرمایش، فن، رطوبت و غیره تعریف کنید.

برای تعمیرات کولر گازی تهران کلیک کنید.

دکمه فن: اگر این دکمه را فشار دهید به این معنی است که سرعت فن تهویه پنل داخلی را تغییر می دهید، البته گاهی اوقات یک کولر روی حالت فقط فن یا گردش هوا تنظیم شده است. یعنی در این حالت موتور یا کمپرسور کولر خاموش می شود و فقط فن داخلی دستگاه (بدون عملکرد خنک کننده) به عنوان فن دیواری کار می کند.

معمولا این نوع تهویه مطبوع برای فصل بهار مناسب است، زیرا نسیم مطبوع و ملایمی را در اتاق پخش می کند.

سوئیچ خودکار: هنگامی که دستگاه را در این موقعیت قرار می دهید، تهویه مطبوع شما بر اساس دمای تنظیم شده روی پنل در حالت اتوماتیک باقی می ماند. این بدان معنی است که شما می توانید دستگاه را روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید. سپس کولر به طور خودکار دمای هوای محیط را مطابق میل شما خنک یا گرم می کند.

دکمه خنک کننده: با فشار دادن این دکمه، سیستم خنک کننده یخچال را فعال می کنید. جایگزین اصلی کولر گازی و اسپلیت است و برای سیستم خنک کننده در روزهای گرم تابستان استفاده می شود و می تواند با کمک باد خنک دمای هوای اتاق را به حد مطلوب برساند.

دکمه Temp: این دکمه برای تنظیم دمای محیط استفاده می شود. یعنی اگر می خواهید دمای اتاق را روی یک سطح دمای مشخص تنظیم کنید باید از این دکمه استفاده کنید. با کمک یک دکمه لحظه ای می توانید تعادل دمای محیط را حفظ کنید.

دکمه سرعت فن: با فشردن این دکمه می توانید سرعت فن را انتخاب کنید که معمولا در چهار حالت کم، متوسط، زیاد و نامنظم متفاوت است.

دکمه Jet cool یا Turbo: وقتی کولر گازی را روی حالت jet cool قرار می دهید، آن را تنظیم می کنید تا با حداکثر قدرت به مدت 30 دقیقه کار کند.

دکمه آونگ: پانلی در داخل یک دیوار شکاف دار با یک فن که جهت باد را تغییر می دهد که دمپر نامیده می شود. این دکمه حالت حرکت دمپر را مشخص می کند تا باد در جهات مختلف جریان یابد.

در انواع کولر گازی; لازم به ذکر است که این تنظیمات به صورت دستی انجام می شود.

دکمه گرمایش: این دکمه خورشیدی شکل روی ریموت کنترل زمانی استفاده می شود که می خواهید کولر را در حالت گرمایش قرار دهید. این دکمه در هوای سرد استفاده می شود.

توجه: پس از قرار دادن دستگاه در حالت گرمایش، معمولاً یک یا دو دقیقه طول می کشد تا دستگاه شروع به ارائه هوای گرم کند.

دکمه تایمر: این دکمه به شما امکان می دهد زمان مشخصی را برای خاموش یا روشن کردن کولر تنظیم کنید و این کار به صورت خودکار انجام می شود.

دکمه خواب: با فشار دادن این دکمه می توانید به طور خودکار از حالت عملکرد کولر در کمترین صدا و نرم ترین حالت کولر گازی بهره ببرید.

دکمه بازگشت به بالا