عمومی

کرمانشاه در حوادث سال گذشته جز ۵ استان امن کشور شناخته شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمدرضا بیگلری بعد از ظهر سه شنبه در پی سفر ۲ روزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادهای اجتماعی به استان کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه از نظر شرایط و موقعیت جغرافیایی با استان‌های همجوار در امر اربعین مسیر عبور و شرایط خوبی نسبت به سایر استان‌های همجوار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مرز خسروی به طور کامل راه اندازی شده، افزود: در این راستا سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این مرز عبور کردند و در واقع مقصدی مناسب برای زوار کربلا و عتبات است.

مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قطب بندی سه کشوری قرار دارد که این قطر شامل استان‌های کرمانشاه همدان کردستان و ایلام است و در این دانشگاه اکنون برای استان‌های هم قطب رئیس و ارشد است.

بیگلری در ادامه به دستاوردهای علمی و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در سال‌های گذشته جز دانشگاه‌های تیپ ۲ کشوری بود اما امسال در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ یک کشور قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در حوزه درمان تعداد قابل توجهی از بیماران استان‌های همجوار از نظر بهداشت و درمان به استان کرمانشاه مراجعه می‌کنند زیرا این استان در حوزه درمان موقعیت خوبی قرار دارد و پذیرای بیماران است.

مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با کسب رتبه برتر جز دانشگاه‌های برتر در حوزه تولید و فناوری، رتبه اول در ارجاع مقالات، رتبه ششم در تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های تیپ یک موقعیت بسیار خوبی دارد.

بیگلری در ادامه به اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری در استان کرمانشاه تاکید و اضافه کرد: این استان با اجرای طرح ملی سلامت مقام اول در بیماریابی را کسب کرده و همچنین در اغتشاشات و حوادث سال گذشته جز پنج استان امن کشور محسوب شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۱۸ هزار نفر نیرو، ۵۵۰ نفر هیأت علمی و هفت هزار دانشجو دارد که از این تعداد دانشجو ۷۰۰ نفر دانشجوی بین الملل است و در جذب دانشجوی بین الملل مقام دوم کشور را کسب کردیم.

مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حوزه معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تمام رشته‌های تخصصی و تعداد زیادی از رشته‌های فوق تخصصی وجود دارد و پیرو نیازهای این استان راه‌اندازی بیمارستان سرطان، مرکز پت اسکن و پیوند مغز استخوان اطفال برای اولین بار در استان کرمانشاه شروع به فعالیت کرده است.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا