عمومیمجله کسب و کار

کفی تخت پلیمری

دمپایی تخت نقش مهمی در پیشگیری از کمردرد دارد. بهترین پایه تخت باید راحت، محکم باشد و به راحتی آسیب نبیند. اگر زمین ضعیف و شل باشد، تخت وزن تشک را تحمل نمی کند و با تخت شکسته مواجه خواهید شد. در واقع، اگر تشک مناسب نداشته باشید، حتی بهترین تشک دنیا هم کمکی به شما نخواهد کرد. به همین دلیل، ما انواع مختلف کفی‌های تخت را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هر کدام را به صراحت به شما می‌گوییم. پس از مطالعه این مقاله به راحتی می توانید تشک مناسب تخت خواب خود را انتخاب و خریداری کنید.

پایه تخت چوبی; محصولی پر استفاده، اما دردناک ترین

سرویس خواب چوبی رایج ترین کفپوش اتاق خواب است. برای ساخت این کفپوش از دو نوع چوب نئوپان و چوب سفید روسی استفاده شده است. مهمترین نکته در انتخاب کفپوش چوبی توجه به جنس و استحکام آن است. مطمئن شوید که چوب نازک نباشد و وزن بالایی را تحمل کند. برخی از ملحفه ها به دو نیم تقسیم می شوند تا برداشتن و جابجایی آنها آسان تر شود. مزیت این کفی ها این است که در صورت آسیب نیازی به تعویض کل کفی ندارید.

مزایا و معایب کفپوش های چوبی را بررسی کنید

از آنجایی که اکثر تخت ها دارای کفپوش چوبی هستند، لازم است مزایا و معایب این کفپوش را بشناسید. این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

مزایای کفپوش چوبی برای تخت خواب را بشناسید:

انصافاً کفپوش های چوبی خالی از لطف نیستند. رایج ترین مزایای پایه تخت چوبی عبارتند از:

● ساکت تر از زیره فولادی

● مشترک و در دسترس

البته با وجود این مزایا نمی توان از معایب زیاد پایه های تخت چوبی چشم پوشی کرد.

معایب معرفی کفپوش چوبی برای تختخواب:

علیرغم مزایای ذکر شده، کفپوش های چوبی دارای معایب مهمی هستند. به بحث ادامه خواهیم داد.

● در صورت آسیب دیدن، کل صفحه باید تعویض شود. برای هزینه کمتر، از دو تخته استفاده کنید.

● در برابر حشرات مقاوم نیستند و اگر موریانه چوب های کف پارکت را بخورد باید کل تخته تعویض شود. علاوه بر این، سریع ترین راه برای خلاص شدن از شر موریانه ها گران و گران است که توجیه اقتصادی ندارد.

واضح است که معایب کفپوش چوبی بیش از مزایای آن است و باید به فکر انتخاب کفپوش های دیگر باشید. بنابراین، در ادامه با ریشه های دیگر آشنا خواهید شد.

پایه تخت از فلز ساخته شده است. جایگزین ارزان تر اما پر سر و صدا

شاید کفی فلزی ما را به یاد تخت های دوطبقه می اندازد، به خصوص به دلیل قیمت پایین کفی. کف های فلزی به طور کامل به تخت متصل می شوند. اما در مورد این کفی ها می توان گفت که جنس آن بسیار مهم است. ورق های فلزی نازک و بی کیفیت به راحتی خم می شوند و آسیب می بینند. بنابراین، صبح روز بعد، با کمردرد از خواب بیدار می شوید.

مزایا و معایب استفاده از فنر جعبه فلزی چیست؟

فولاد در مقایسه با چوب از استحکام بیشتری برخوردار است و به همین دلیل در مکان های عمومی مانند خوابگاه، ساختمان های نظامی و زندان ها بیشتر دیده می شود. اما دلیل اینکه این کفی ها اغلب در خانه استفاده نمی شوند، موضوعی است که دفعه بعد به آن خواهیم پرداخت.

معرفی مزایای انتخاب تخت فلزی برای تخت:

برای انتخاب خوب، دانستن مزایای تخته های فولادی بسیار مهم است. در ادامه به بررسی مزایای اصلی اختلاط آهن می پردازیم.

● مقاوم در برابر حشرات: موریانه ها می توانند کل بستر شما را بخورند! پانل های فلزی در برابر حشرات مقاوم هستند.

● مقاومت در برابر حرارت: مقاومت حرارتی فلز تضمین می کند که حتی اگر کل خانه آتش بگیرد، کفی آسیب نمی بیند.

اگر به دنبال یک طبقه صاف برای مکان های عمومی و شلوغ هستید، همانطور که در بالا ذکر شد، کفپوش های فلزی گزینه مناسبی هستند.

بررسی مزایا و معایب خرید تخت فلزی

ورق های فلزی مورد استفاده در تختخواب دارای مزایایی هستند که ممکن است برخی افراد آن را انتخاب کنند. این مزایا عبارتند از:

● قابلیت خم شدن و خم شدن: ورق فلزی نازک به راحتی خم می شود. مشکل این است که این برد شکسته قابل تعمیر نیست و باید آن را به طور کامل تعویض کنید.

● بیش از حد پر سر و صدا: تخت با هر حرکتی که شما را از خواب بیدار می کند سر و صدا می کند.

● غیر قابل تعمیر: تخته های فلزی آسیب دیده قابل تعمیر نیستند و باید به طور کلی تعویض شوند.

● احتمال کمردرد: در صورت آسیب دیدن کفی، تشک به زمین نزدیک می شود و فشار زیادی به پشت وارد می شود.

اگر نمی خواهید برای تعویض ملحفه ها هزینه زیادی بپردازید و خوب بخوابید، از زیرپایی برآمده استفاده کنید که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

زیره جک جادار و بادوام؛ بهترین تشک

کفی های جک دار کفی های تخت جدید دو عملکرد متفاوت دارند. واضح است که سلامت جک ها بسیار مهم است تا با باز و بسته شدن آسیبی به آن ها وارد نشود. البته نگران نباشید؛ این جک ها وزن بالایی را تحمل می کنند و از قطعات الکترونیکی قوی ساخته شده اند. کفی های جک دار به دو نوع تقسیم می شوند: کفی جک دار مارپیچی کامل و کفی جک دار نیمه مارپیچی. کفی های جک دار اندازه های مختلفی دارند. از تخت نوجوان تا تخت دو نفره.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا