اقتصادیمجله کسب و کار

تفاوت بتونیر، میکسر بتن و خلاطه

یکی از دستگاه هایی که امروزه در صنایع ساخت و ساز به وفور استفاده می شود، دستگاه های ترکیب کننده بتن است. این دستگاه در انواع مختلفی وجود دارد. که یکی از آن ها به نام میکسر بتن است. در بازار ممکن است دستگاه هایی با نام خلاطه و بتونیر نیز شنیده باشید. در  این مقاله می خواهیم به تفاوت این ها بپردازیم.

انواع میکسر بتن | قیمت ماشین میکسر بتن دیوار | قیمت میکسر بتن 1000 لیتری

منظور از میکسر بتن چیست؟

میکسر بتن یک ماشین صنعتی به نسبت کوچک است که دارای دیگ مخصوص برای ترکیب کردن بتن است. این دستگاه به واسطه الکتروموتور و گیربکس متصل به آن کار میکند. حجم مخزن میکسر بتن در بازه 120 الی 1000 لیتر است. با توجه به حساسیت بتن و کوچک بودن حجم مخزن میکسر بتن، رعایت تناسب بین این دو برای هرچه بهتر شدن نتیجه لازم است.

توجه داشته باشید که گیربکس میکسر (همزن) با گیربکس بتن یا بتونیر متفاوت است و هنگام خرید باید در این مورد دقت کنید.

گاهی ممکن است بعضی از افراد این دستگاه را با تراک میکسر اشتباه بگیرند. چرا که عموما هر دوی این ماشین آلات را با نام میکسر بتن می شناسند؛ در حالیکه کاملا متفاوت هستند.

تراک میکسر ها نیز برای ترکیب بتن استفاده می شوند، اما دارای دیگ های خیلی بزرگ تر از میکسر های معمولی هستند و البته روی یک تراک (کامیون) نصب شده و حمل می شوند.

انواع میکسر بتن | قیمت ماشین میکسر بتن دیوار | قیمت میکسر بتن 1000 لیتری

تفاوت بتونیر با میکسر بتن

بتونیر نام دیگر میکسر بتن است. در واقع هر دوی این نام ها متعلق به یک وسیله هستند. اما هر دو اسم در بازار و صنعت رایج و مصطلح هستند. با این وجود اگر هنگام خرید دچار مشکل شدید به فروشنگان توضیح دهید منظور شما از میکسر بتن همان بتونیر است نه تراک میکسر. البته احتمال رخدادن چنین اشتباهی بسیار کم است.

تفاوت خلاطه با بتونیر

خلاطه هم خانواده واژه مخلوط است. جالب است بدانید نام دیگر میکسر بتن، خلاطه است! میکسر انگلیسی و خلاطه نام عربی این دستگاه صنعتی است. البته این نام به اندازه بتونیر و میکسر ممکن است آشنا نباشد و به همین دلیل سوالاتی چون “فرق میان خلاطه و بتونیر یا میکسر بتن”، پیش می آید.

در پایان

در این مقاله تلاش کردیم به یکی از سوالات عمومی و رایج فضای صنعت پاسخ دهیم. موارد متعددی پیش آمده که افراد تصور می کنند میان خلاطه و میکسر تفاوتی هست. با توجه به آنچه در این مقاله گفتیم، هر 3 اسم، برای دستگاه ترکیب کننده بتن است و عملا تفاوتی با هم ندارند.

در نهایت توصیه میکنیم چنانچه قصد خرید میکسر بتن، یا کار کردن با آن را دارید حتما از متخصصان این بخش مشاوره بگیرید. چرا که کار با بتن، کاری حساس و نیازمند تخصص است. همچنین با دریافت راهنمایی از کارشناسان احتمال ایجاد خسارت برای شما هم نیز به حداقل می رسد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا