نماد سایت مجله ایرانی

10 فیلم برتر تاریخی جهان | با توضیحات و لینک دانلود

مقدمه

فیلم

فیلم‌های تاریخی همیشه جذابیت خاص خود را داشته‌اند. این فیلم‌ها به مخاطبان این فرصت را می‌دهند که با فرهنگ‌ها، رویدادها و افراد تاثیرگذار تاریخ جهان آشنا شوند. در این مقاله، ما به معرفی 10 فیلم برتر تاریخی جهان از ویجی وب می‌پردازیم که نه تنها از نظر فنی و هنری قابل تحسین هستند بلکه از دید تاریخی نیز اهمیت زیادی دارند.

  1. بن هور (Ben-Hur)

    فیلم “بن هور” که در سال 1959 منتشر شد، یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های حماسی تاریخ سینما به شمار می‌رود. این فیلم داستان یک اشراف‌زاده یهودی به نام یهودا بن هور را روایت می‌کند که پس از ماجراهایی پر فراز و نشیب، به یک برده تبدیل می‌شود و سپس برای انتقام‌گیری و آزادی خود مبارزه می‌کند. “بن هور” برنده 11 جایزه اسکار شد و یکی از ماندگارترین آثار سینمایی تاریخ است.

    2. گلادیاتور (Gladiator)

    “گلادیاتور” که در سال 2000 توسط ریدلی اسکات کارگردانی شد، فیلمی است که داستان روم باستان و یک گلادیاتور بنام ماکسیموس دسیموس مریدیوس را به تصویر می‌کشد. این فیلم که برنده 5 جایزه اسکار شد، توانست هم از لحاظ بصری و هم از نظر داستانی تحسین‌های فراوانی برانگیزد.

    3. شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

    اگرچه این فیلم به طور مستقیم تاریخی نیست، اما “شوالیه تاریکی” که در سال 2008 منتشر شد، به یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های نمادین جهان تبدیل شده است. کریستوفر نولان کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و در آن به شخصیت بتمن و تقابل او با جوکر پرداخته است. این فیلم نه تنها از نظر فنی، بلکه به لحاظ نمایش
    شخصیت‌ها و روانشناسی آنها نیز به شدت تحسین شده است.

    4. بریو هارت (Braveheart)

    بریو هارت، فیلمی است که در سال 1995 به کارگردانی مل گیبسون ساخته شد. این فیلم داستان ویلیام والاس، قهرمان ملی اسکاتلندی را روایت می‌کند که در قرن 13 میلادی علیه اشغالگران انگلیسی قیام کرد. بریو هارت توانست در مراسم اسکار 5 جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

5. گلادیاتور (Gladiator)

گلادیاتور، فیلمی حماسی به کارگردانی ریدلی اسکات که در سال 2000 منتشر شد. این فیلم داستان ژنرال ماکسیموس دسیموس مریدیوس را روایت می‌کند که پس از کشته شدن امپراتور مارکوس اورلیوس، برای گرفتن انتقام و بازگشت به روم، مجبور به شرکت در نبردهای گلادیاتوری می‌شود. گلادیاتور توانست 5 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به دست آورد.

6. فیلم خارجی شیندلر لیست (Schindler’s List)

شیندلر لیست، فیلمی است که در سال 1993 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد. این فیلم داستان واقعی اسکار شیندلر، یک کارآفرین آلمانی که در جریان جنگ جهانی دوم موفق به نجات زندگی بیش از هزار یهودی از اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها شد. شیندلر لیست توانست 7 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

7. همزاد (The King’s Speech)

همزاد، فیلمی است که در سال 2010 به کارگردانی تام هوپر ساخته شد. این فیلم داستان واقعی کینگ جرج ششم پادشاه بریتانیا را روایت می‌کند که برای غلبه بر مشکل لکنت زبان خود با کمک یک درمانگر بلند پایه، لاینل لوگ، تلاش می‌کند. همزاد توانست 4 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را بدست آورد.

8. لارنس عربستان (Lawrence of Arabia)

لارنس عربستان، فیلمی است که در سال 1962 به کارگردانی دیوید لین ساخته شد. این فیلم داستان توماس ادوارد لارنس، یک افسر انگلیسی که در جریان جنگ جهانی اول به عربستان رفت و در راس قیام عرب‌ها علیه امپراتوری عثمانی قرار گرفت. لارنس عربستان توانست 7 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کند.

9.لورنس عربستان

یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین فیلم‌های تاریخی که باید به آن اشاره کرد، فیلم «لورنس عربستان» ساخته‌ی دیوید لین است. این فیلم که در سال 1962 ساخته شد، داستان زندگی تی‌ای لورنس، افسر انگلیسی را روایت می‌کند که در جریان جنگ جهانی اول در کشورهای عربی فعالیت می‌کرد. این فیلم با بازی پیتر اوتول در نقش اصلی، توانست جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار برای بهترین فیلم را کسب کند.

10.برادرانگوی راه خدا

فیلم برتر دیگری که در زمینه تاریخی قابل توجه است، فیلم «برادرانگوی راه خدا» ساخته‌ی ژاکلین بیزت است. این فیلم که در سال 1997 ساخته شد، روایت‌گر داستان کشیشان فرانسوی است که در دهه 90 در منطقه‌ی تبت زندگی می‌کردند و با ادیان متعدد روبه‌رو شدند. این فیلم با نمایش تاثیر ادیان بر روی زندگی انسان‌ها و تقابل‌های فرهنگی، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان فیلم‌های تاریخی پیدا کند.

به طور خلاصه، فیلم‌های تاریخی می‌توانند به عنوان یک منبع ارزشمند برای آموزش و آگاهی بخشی به مخاطبین خود در مورد تاریخ و فرهنگ گذشته عمل کنند. این 10 فیلم نه تنها از نظر فنی برجسته هستند بلکه به دلیل داستان‌های قدرتمند و بازی‌های درخشان بازیگرانشان نیز شاخص می‌باشند. از این رو، این‌ها ده فیلمی هستند که هر علاقه‌مند به سینما و تاریخ باید تجربه کند.

سینما و تاریخ همواره در ارتباط نزدیک با یکدیگر بوده‌اند. فیلم‌های تاریخی نه تنها برای سرگرمی بلکه برای آموزش و آگاهی بخشی به مخاطبین خود نیز ساخته می‌شوند. در این مقاله به معرفی 10 فیلم برتر تاریخی جهان می‌پردازیم که به دلیل داستان‌های شگفت‌انگیز و ساختار فنی استثنایی شان مورد تحسین منتقدین و مخاطبین قرار گرفته‌اند.

خروج از نسخه موبایل