عمومیمجله کسب و کار

آموزش اتصال پرینتر به لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت

چگونه پرینتر را به کامپیوتر متصل کنیم؟

به طور کلی نصب پرینتر پس از خرید پرینتر برای اولین بار روی یک سیستم یا پس از تعویض ویندوز و نصب ویندوز جدید، کار چندان سختی نیست و تنها با طی کردن چند قدم کوتاه، پرینتر به کامپیوتر متصل شده و آماده به کار خواهد شد. معمولا در اکثر مواقع از طریق سی دی نصب پرینتر، می توان پرینتر خود را به کامپیوتر متصل کرد و نیازی به انجام تنظیمات نصب  پرینتر خانگی به صورت دستی نخواهد بود. اما در برخی موارد به دلایل مختلف مانند در دسترس نبودن سی دی نصب پرینتر یا مشکلات دیگر در شناسایی پرینتر توسط ویندوز، کاربر باید به صورت دستی این کار را انجام دهد. همچنین برخی پرینترهای جدید قابلیت اتصال بی سیم به کامپیوتر و لپ تاپ را دارند که طریقه اتصال آنها به کامپیوتر مقداری با پرینترهای سیمی فرق دارد و پس از آموزش اتصال پرینترهای سیمی به کامپیوتر، نحوه اتصال پرینترهای وایرلس به کامپیوتر و لپ تاپ را نیز توضیح خواهیم داد.

چرا چاپگر به کامپیوتر وصل نمی شود | نحوه اتصال چاپگر hp به لپ تاپ بدون کابل | نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با کابل شبکه

آموزش اتصال پرینتر به کامپیوتر به صورت سیمی

اتصال پرینتر به لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت :برای وصل کردن پرینتر به کامپیوتر، قبل از هر کاری ابتدا پرینتر را روشن کنید و سپس کابل پرینتر را که یک سر آن به پرینتر و سر دیگر آن به کامپیوتر وصل می شود را به درگاه های روی پرینتر و کامپیوتر متصل کنید. اکنون در کامپیوتر مراحل زیر را طی کنید:

 آموزش اتصال پرینتر وایرلس به کامپیوتر

در چند سال اخیر پرینتر هایی به بازار عرضه شده اند که از اتصال بی سیم پشتیبانی می کنند و دیگر نیازی به اتصال مستقیم کامپیوتر و لپ تاپ ها برای پرینت گرفتن در این مدل ها وجود ندارد. برای اینکه بتوانید یک پرینتر وایرلس را به سیستم خودتان وصل کنید، ابتدا باید آن را به مودم وصل کرده و سپس از طریق مودم به صورت بی سیم به پرینتر خود وصل شوید. اکثر پرینترهای موجود در بازار از طریق کابل شبکه یا LAN به یک مودم وصل می شوند و برخی دیگر نیز به صورت کاملا بی سیم قابلیت اتصال به مودم را دارند. ما در ادامه این مطلب اتصال پرینتر به مودم را از طریق کابل LAN توضیح خواهیم داد:

همانطور که در مقاله توضیح دادیم، امروزه به علت استفاده گسترده از پرینتر در مکان های آموزشی، اداری و حتی خانگی دانستن نحوه نصب پرینتر روی سیستم های مختلف و داشتن اطلاعاتی در این زمینه می تواند به افراد کمک زیادی برای صرفه جویی در وقت و هزینه کند. همانطور که در این آموزش دیدیم، نصب پرینتر روی کامپیوتر کار چندان سختی نیست و تنها با طی کردن چند مرحله خودتان می توانید بدون نیاز به فرد متخصص در این حوزه پرینتر را به سیستم تان وصل کرده و از آن استفاده کنید. در انتها امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و در صورتی که هرگونه سوال یا ابهام در این زمینه دارید، می توانید آنها را در بخش نظرات همین مطلب با ما و سایر مخاطبان مجله تکنوسان به اشتراک گذارید

صال پرینتر به کامپیوتر اگرچه کار آسانی به نظر می‌رسد، اما هنوز هم بسیاری از افراد با آن مشکل دارند و نمی‌توانند چاپگر یا همان پرینتر خود را به درستی راه بیندازند. همانطور که می‌دانید، پرینترها در دو نوع سیمی و بیسیم در بازار موجود هستند. شما بسته به نیاز و یا علاقمندی‌های شخصی خود، می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. امروز و در این مقاله از به بررسی روش‌های اتصال هر دو پرینتر سیمی و بیسیم به کامپیوتر و لپ تاپ می‌پردازیم.

البته شما می‌توانید این دستگاه کاربردی را به موبایل نیز متصل کنید. بعد از اینکه به صورت کامل اتصال پرینتر به کامپیوتر را بررسی کردیم، راه‌های وصل کردن آن به انواع گوشی‌های اندروید و آیفون را نیز به شما نشان خواهیم داد. پس حتما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از هرچیز، ابتدا مطمئن شوید که را به همراه تمام اتصالاتش به درستی از جعبه خارج کرده‌اید. سپس آن را پیگربندی کنید و دوشاخه برق را به یک خروجی برق شهری متصل کنید. ممکن است پرینتر شما به صورت اتوماتیک روشن شود و یا لازم باشد برای راه اندازی آن، دکمه Power را فشار دهید. بعد از روشن کردن پرینتر باید به سراغ بروید.

چرا چاپگر به کامپیوتر وصل نمی شود | نحوه اتصال چاپگر hp به لپ تاپ بدون کابل | نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با کابل شبکه

اتصال پرینتر سیمی به کامپیوتر

در صورتی که یک پرینتر سیمی خریداری کرده باشید، در داخل جعبه یک کابل USB مشاهده خواهید کرد. یک سر این کابل باید به پرینتر و سر دیگرش به یکی از درگاه‌های USB کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شود. بسته به ویندوزی که بر روی رایانه شما نصب است، بعد از اتصال پرینتر، سیستم به شما پیغام می‌دهد که یک دستگاه جدید به کامپیوتر متصل شده است.

در صورتی که رایانه شما، در پایین و سمت راست، یک نوتیفیکیشن جهت راه اندازی پرینتر به شما بدهد، کار شما بسیار راحت می‌شود؛ زیرا به راحتی و با کلیک کردن بر روی این اعلان و دنبال کردن مراحل، پرینتر را راه اندازی می‌کنید. در صورتی که بعد از اتصال پرینتر به کامپیوتر نوتیفیکیشنی به شما داده نشد، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

تمام شد! پرینتر شما الان آماده استفاده است و می‌توانید هر سندی که دوست داشتید را با آن، پرینت بگیرید.

اتصال پرینتر بیسیم به کامپیوتر

اتصال یک پرینتر بی سیم به کامپیوتر، ممکن است کمی دشوارتر از اتصال نوع سیمی آن به نظر برسد. با اینحال مراحل انجام این کار نیز بسیار ساده و روان می‌باشند. برای اتصال پرینتر به کامپیوتر به صورت وایرلس، تنها کافیست چند گام زیر را بردارید:

اکنون پرینتر بیسیم شما به صورت کامل به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شده است. به همین راحتی و روانی!

اتصال پرینتر به آیفون یا آیید

چاپگرهای مجهز به که به طور خاص برای محصولات اپل طراحی شده‌اند، پاسخگوی خواسته‌های چاپ بیسیم شما هستند. AirPrint این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نصب درایورها و نرم‌افزارهای مخصوص پرینتر، عکس‌ها و اسناد خود را از طریق هر یک از محصولات شرکت اپل، چاپ کنید. در حال حاضر، صدتا پرینتر بیسیم با قابلیت AirPrint در بازار موجود هستند. در هنگام خرید یک پرینتر جدید و در دفترچه راهنمای آن، قابلیت Apple Support را بررسی کنید.

قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که پرینتر و دستگاه اپل شما، هر دو به یک شبکه مشترک، متصل شده‌اند. برای اینکار باید اول پرینتر و سپس آیفون یا آیپد خود را به یک شبکه Wi-Fi وصل کنید.

 اتصال پرینتر به اندروید

برای اینکه بتوانید با استفاده از دستگاه اندرویدی خود، از صفحات یا اسناد مختلف پرینت بگیرید، نیاز به نصب برنامه دارید. می‌توانید وارد فروشگاه‌های گوگل شده و نسخه متناسب با موبایل یا تلبت خود را شناسایی و دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه Google Cloud Print مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید در دستگاه اندروید خود، به صورت مستقیم پرینت بگیرید:

 

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا