صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه

صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن اشاره به فعال شدن کمیته‌های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی به وجود یک استراتژی یکپارچه در حوزه صنایع ریلی اشاره کرد و گفت که بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن‌های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و…. تعیین کنیم.

به گزارش مجله ایرانی، طبق اعلام سازمان گسترس و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز (شنبه) با حضور مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی صنایع ریلی در محل این سازمان ایدروو با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست مدیران شرکت‌های تولیدی حوزه ریلی، به بیان مسائل و چالش‌های واحدهای تولیدی خود پرداخته و نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی، عدم توجیه سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی، لزوم هماهنگی بین شرکت راه‌آهن، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود لکوموتیو، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی را از جمله مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه عنوان کردند.

در این نشست، بابک احمدی – رئیس هیات عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران- با اشاره به فعال شدن کمیته‌های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی اظهار کرد : این کمیته‌ها با هدف بررسی چالش‌ها و مسائل صنایع مختلفی که صنایع را احصاء کرده و پیگیری راهکارهای رفع آن‌ها با حضور ذی‌نفعان برگزار می‌شود تا با ایجاد هم‌افزایی بتوان شاهد جهش تولید در این حوزه بود.

وی تصریح کرد: در جهت حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به یک استراتژی یکپارچه در این حوزه داریم؛ بنابراین بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن‌های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و…. تعیین کنیم.

معاون وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل، در تدوین برنامه‌های آتی خود بایستی راهبرد صادراتی و نگاه به بیرون را مدنظر قرار دهند، گفت: در این مسیر وزارت صمت حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان در مواردی همچون اخذ استانداردهای بین‌المللی و دسترسی به بازارهای هدف انجام خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا