آیا کاشت مو طبیعی به نظر می رسد؟ | بهترین متخصص کاشت مو طبیعی

ریزش موی سر یک چرخه طبیعی در بدن انسان می باشد. این ریزش تا زمانی که منجر به کم پشتی و یا حتی طاسی سر نشود موجب نگرانی نخواهد شد. اما دلایل مختلفی ریزش مو را از حالت طبیعی خود خارج می کنند و منجر به از دست رفتن بخش اعظم موهای سر می شوند که رشد دوباره و جایگزین کردن آن غیر ممکن است.

در چنین شرایطی متخصص پوست و مو مشهد عمل کاشت مو را به عنوان یک درمان موثر و سریع پیشنهاد می کنند. در ادامه قصد داریم به چند مورد از اصلی ترین دلایل ریزش مو بپردازیم که ممکن است هر یک از ما را به عمل کاش موی طبیعی نیازمند سازد:

ریزش موی ارثی: ریزش مو ارثی هم برای آقایان و هم برای خانم ها بسیار رایج است و برای آقایان با نام الگوی طاسی مردانه نیز شناخته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، در ریزش مو ارثی افراد ژن های ریزش مو را از نسل های پیش از خود به ارث می برند. این ژن ها موجب از بین رفتن تدریجی فولیکول های مو می شود، تا جایی که شانس رویش مجدد مو به طور کامل از بین می رود. نازک شدن تار موها از جمله مهمترین علائم ریزش مو ارثی به شما می رود، در چنین شرایطی، معمولا بهترین راه درمان عمل کاشت مو در بهترین کلینیک پوست در مشهد خواهد بود.

ریزش مو در اثر افزایش سن: در بسیاری از افراد ریزش مو حین افزایش سن اجتناب ناپذیر است، زیرا به مرور زمان رشد موها کاهش یافته و در نهایت متوقف خواهد شد. ریزش مو با افزایش سن معمولا با سفید شدن رنگ موها نیز همراه است. ممکن است برخی از درمان های دارویی به موقع، ریزش مو را به تعویق بیاندازند، اما اگر بیشتر موهای خود را به این دلیل از دست داده اید، می توانید برای کاشت موی طبیعی نیز اقدام نمایید.

ریزش مو در اثر بیماری آلوپسی: سیستم ایمنی افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند به فولیکول های مو حمله کرده و به تدریج آنها را از بین می برد. ریزش مو در اثر آلوپسی تنها در ناحیه سر اتفاق نمی افتد و ممکن است سایر نواحی مثل ابرو را نیز در بر بگیرد. شما می توانید بعد از مراجعه به پزشکان متخصص و تایید آنها، از درمان های مختلفی برای تحریک رشد مو و یا کاشت موی سر و کاشت موی ابرو بهره ببرید.

ریزش مو سر هورمونی: ریزش موی سر به دلایل هورمونی نیز هم در آقایان و هم در خانم ها اتفاق می افتد، اما عامل اصلی آن را می توان سندروم پلی کیستیک تخمدان در خانم ها دانست. بهتر است با درمان های به موقع از ریزش مو و طاسی نواحی مختلف سر پیشگیری نمایید و یا برای عمل کاشت مو به پزشک مراجعه کنید.

از دیگر دلایل می توان به عدم مراقبت و نگهداری درست از موها، استفاده از شامپوی نامناسب، خواب ناکافی، استرس زیاد، شیمی درمانی، و عفونت و بیماری های قارچی مربوط به سر اشاره کرد.

کاشت موی سر با استفاده از روش های مختلف انجام می پذیرد که هر یک ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. پر طرفدارترین و بهترین روش های کاشت مو عبارت اند از:

کاشت مو به روش SUT اس یو تی

از این روش در موارد بسیاری برای درمان مشکل ریزش مو در بانوان و آقایان استفاده شده است.

SUT در واقع یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است که طی آن فولیکول های مو با دستگاه لیزر از ناحیه مبدا جدا شده و سپس به پوست سر انتقال پیدا می کنند. این روش نسبت به سایر روش های کاشت مو طبیعی اثر بخشی بیشتری دارد، زیرا می توان از فولیکول ها به صورت فریز شده و در شرایط خاص نگهداری کرد و همین باعث می شود پزشکان از کاشت تعداد گرافت های کمتر مو نیز تراکم مو قابل قبولی دریافت کنند. SUT یکی از روش های کاشت موی سر است که بدون نیاز به جراحی و پانسمان انجام می پذیرد و از این رو طول درمان نیز در این روش تا حد چشمگیری کاهش می یابد.

کاشت مو به روش FUE

کاشت موی طبیعی به روش FUE جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی تر عمل کاشت مو به شمار می رود و با سرعت در میان متقاضیان کاشت مو به محبوبیت بالایی رسیده است.

برای انجام این روش بهتر است فرد بانک موی سالم و مناسبی در ناحیه پشت گردن و یا دو طرف سر داشته باشد تا بتوان فولیکول های مناسب کاشت را به درستی استخراج کرد. همچنین حالت موها، رنگ مو و بافت آن نیز عوامل موثری در عمل کاشت مو به روش FUE خواهند بود. در این روش در آن فولیکول های مو در محل اهدا شونده با تیغ از پشت و کنار سر تراشیده می شوند. سپس فولیکول های مو در محل بدون موی سر کاشته می شوند. به دلیل اینکه فولیکول ها به صورت تک تک انتقال می یابد، مدت زمان عمل FUE بیشتر از FUT است.

کاشت موی سر با استفاده از این روش به تجربه و تخصص بسیار بالای پزشک نیاز دارد تا به درستی انجام شود.

کاشت مو به روش FUT

FUT نیز یکی دیگر از روش های پر طرفدار کاشت موی طبیعی است که اثرات تهاجمی بسیار کمی دارد. هزینه کاشت مو به روش FUT کمتر از روش FUE است و در زمان کمتری انجام می شود.

به همین دلیل نیز بسیاری این روش کاشت مو را به دو روش قبلی ترجیح می دهند. در متخصصان فولیکول های مو را از پشت و یا دو طرف سر استخراج می کنند و سپس به نواحی بدون مو انتقال می دهند. این روش بیشترین تاثیر را برای افراد دارد که به دلیل ریزش مو با الگوی مردانه دچار طاسی و یا عقب رفتگی خط رویش مو شده اند.

کاشت مو به روش BHT

یک روش پیشرفته ترمیم مو است که با استخراج واحدهای فولیکولی از قسمت‌های مختلف بدن مانند ریش، سینه و پاها و پیوند زدن آن ها به سر انجام می شود. این روش به ویژه برای بیمارانی مفید است که موهای اهداکننده ناکافی روی پوست سر دارند و نمی توانند به راحتی عمل پیوند را انجام دهند. BHT با استفاده از استخراج واحد فولیکولی (FUE) انجام می‌شود، که در آن فولیکول‌های مو تک تک از ناحیه اهداکننده برداشته می‌شوند و به ناحیه گیرنده روی پوست سر پیوند می‌شوند.

فرآیند BHT دارای تفاوت‌هایی است که آن را از کاشت موی معمولی پوست سر متمایز می‌کند. موهای بدن چرخه رشد، بافت و زاویه رشد متفاوتی نسبت به موهای سر دارند. به همین دلیل، برای برداشت و کاشت این موها به مهارت و تخصص قابل توجهی نیاز است تا به طور یکپارچه با موهای موجود در پوست سر ترکیب شوند. علاوه بر این، موهای بدن ممکن است در مقایسه با موهای اهداکننده پوست سر، میزان بقای کمتری پس از پیوند داشته باشند، اگرچه جراحان با تجربه اغلب می‌توانند با انتخاب بیمار و تکنیک مناسب به نتایج موفقیت‌آمیزی دست یابند.

کاشت مو به روش FIT

نوعی استخراج واحد فولیکولی (FUE) است که شامل استخراج تک تک فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده بیمار، معمولاً پشت و کناره‌های سر، جایی که موها در برابر طاسی مقاومت بیشتری دارند، می‌باشد. FIT با رویکرد کم تهاجمی خود متمایز می شود زیرا شامل برداشتن یک نوار از پوست سر (برخلاف پیوند واحد فولیکولی یا FUT) نمی شود، در نتیجه از ایجاد اسکار خطی جلوگیری می کند. جراحان از سوزن های تخصصی جراحی برای استخراج واحدهای فولیکولی (گروهی از 1 تا 4 تار مو) استفاده می کنند که سپس به ناحیه گیرنده پیوند می زنند. این تکنیک به بیماران امکان می دهد زمان بهبودی سریع تر و انعطاف پذیری برای استفاده از مدل موهای کوتاه بدون جای زخم قابل مشاهده را داشته باشند.

اثربخشی FIT در کاشت مو به شدت به مهارت جراح بستگی دارد، زیرا برای استخراج و کاشت فولیکول‌های مو بدون آسیب رساندن به آنها، به دقت بالایی نیاز دارد. این روش خسته کننده و وقت گیر است، اما امکان استخراج مستقیم واحدهای فولیکولی را فراهم می کند و به جراح این امکان را می دهد تا به طور انتخابی فولیکول های مو را برداشت کند، که می تواند منجر به تراکم و خط موی طبیعی تر شود. تکنیک FIT همچنین می‌تواند نسبت به جراحی سنتی FUT مناسب تر باشد، زیرا شامل بخیه نمی‌شود و معمولاً منجر به ناراحتی کمتر پس از عمل و بازگشت سریع‌تر به فعالیت‌های عادی می‌شود.

عمل کاشت یک روش درمان برای ریزش مو ،بدون نیاز به استفاده دارو و حتی استفاده از داروهای دوره ای برای رویش مجدد مو میباشد و عملا یک روش پزشکی و کاملا اثبات شده می باشد. روش های دیگری برای جایگزینی روش کاشت وجود دارد که از جمله مهم ترین عوامل در برجسته نشان دادن روش کاشت نسبت به روش های دیگر موارد زیر میباشد :

کاشت مو قیمت مناسب

روش های جایگزینی بجای کاشت وجود دارند، که بعد از مدتی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، که این کار خود زمان بر و نیاز به هزینه بیشتری نسبت به عمل دارد، که بهترین و به صرفه ترین گزینه میباشد.

نگهداری و مراقبت کمتر بعد از عمل

مسلما روش هایی غیر از کاشت مشکلاتی دارد که از جمله مهترین آنها نگهداری ویژه از آن میباشد،که این کار با مزاج خیلی ها سازگار نیست که این خود یکی از دلایل کاشت برای افراد میباشد

درمان دائمی ریزش مو

بهترین کار برای برگشتن موهای از دست رفته کاشت مو میباشد ، به این دلیل که روش های دیگر یا یک روش ماندگار نیستند یا اینکه بعد از مدتی بدلیل مشکلات زیادی به حالت اولیه برگشت داده خواهند شد.

ماندگاری

از مهترین و متمایز ترین دلایل عمل ماندگاری آن نسبت به سایر روش های جایگذاری مو ماندگاری آن نسبت به سایر روش ها میباشد. بعد از عمل کاشت به ندرت پیش خواهد آمد که موهای کاشته شده باعث ریزش شود.

بهتر شدن ظاهر صورت بعد از کاشت مو

بعد از عمل شما مطمعنا ظاهر بهتری نسبت به گذشته خود خواهید داشت ، به این ترتیب که بعد از کاشت جاهای خالی روی پوست سر پر شده و درنهایت ظاهر بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

بهترین و جدیدترین روش کاشت مو

امروزه روش‌های مختلفی برای کاشت مو طبیعی دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. از مهم ترین و پیشرفته ترین روش‌های کاشت مو می‌توان بهBHT, FUE, FUT اشاره کرد که مزایت‌های فراوانی دارند. توجه داشته باشید شرایط فیزیکی هر فرد متفاوت است و ممکن است یک روش برای یک نفر مناسب و برای فرد دیگر نا مناسب باشد به همین دلیل مشورت یا یک متخصص پوست ضروری است.

امروزه کلینیک ایران نوین که به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های کشور شناخته می‌شود؛ بهترین روش‌ های کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند.شما می‌توانید با مشاوره رایگان، بهترین روش کاشت مو را برای خود انتخاب کرده و از مو‌های کاشته شده لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا