علاقه‌مندی بلاروس برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران

علاقه‌مندی بلاروس برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در ایران با دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان دیدار و گفت و کرد و در این دیدار، افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مجله ایرانی، در این دیدار که امروز (یکشنبه) 15 مهرماه در ستاد وزارت بهداشت انجام شد، دکتر محمدرضا ظفرقندی با اظهار امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌ها در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کشور بلاروس، خطاب به دیمیتری  کالتسوف سفیر این کشور در ایران گفت: از این که به حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی ایران توجه دارید و در نمایشگاه های تخصصی ما مثل نمایشگاه دارویی فارما شرکت کردید، سپاسگزارم.

وزیر بهداشت با اشاره به سفر سال گذشته دکتر باقری فرد، معاون آموزشی این وزارتخانه برای ارزیابی سطح کیفی دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس گفت: این سفر با هدف توسعه همکاری های آموزش پزشکی بین دو کشور صورت گرفت که نتایج مثمرثمری داشت.

ظفرقندی با اشاره به سوابق 40 ساله خود در حوزه آموزش علوم پزشکی به دانشجویان، به اهمیت و حساسیت استانداردها و کیفیت آموزش علوم پزشکی در ایران تاکید کرد و گفت: در بحث تبادل دانشجو باید از کیفیت و استاندارد لازم کشورها اطمینان پیدا کنیم.

وزیر بهداشت با بیان این که دانشجویان علوم پزشکی ایرانی که در کشورهای خارجی تحصیل می‌کنند برای کار در ایران باید آزمون بدهند، تصریح کرد: خوشبختانه در بازدید سال گذشته دکتر باقری فرد از بلاروس نتایج مثبتی حاصل شد و امید است که با ارزیابی‌های دوره‌ای که از طرف ایران از دانشگاه‌های علوم پزشکی بلاروس انجام خواهد شد، شاهد ارتقای مداوم کیفیت و استانداردهای آموزش پزشکی باشیم.

وی با اعلام این که در زمینه دارو با توجه به توانمندی‌های ایران، می توانیم همکاری ها را بین دو کشور ایران و بلاروس گسترش دهیم، گفت: موانع همکاری ها از جمله طولانی شدن ارزیابی داروها و مبادلات ارزی باید با کمک وزارت خارجه دو کشور مرتفع شود.

ظفرقندی در پایان برای بررسی راهکارهای توسعه همکاری ها در حوزه سلامت پیشنهاد داد کارگروه مشترک تخصصی بین دو کشور ایران و بلاروس تشکیل شود.

علاقه مندی بلاروس برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران

سفیر بلاروس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر بهداشت کشورمان، اظهار کرد: بلاروس با ایران بسیار روابط خوبی دارد و این روابط در حوزه سلامت قابل گسترش هستند.

دیمیتری کالتسوف با اشاره به آمادگی وزیر بهداشت بلاروس برای سفر به ایران در جهت ارتقای سطح همکاری های دو کشور در حوزه سلامت، افزود: در بلاروس چهار دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که پذیرای جمع زیادی از دانشجویان ایرانی هستند و آمادگی داریم این ظرفیت را ارتقا ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ملی بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته و امیدواریم پس از سفر معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران به بلاروس شاهد صدور تاییدیه ها از سوی ایران برای سایر دانشگاه ها باشیم.

سفیر بلاروس با اشاره به تولید 98 درصد داروهای مورد نیاز ایرانیان در داخل ایران، بر تمایل کشورش برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی از ایران تاکید کرد و گفت: حوزه سلامت در ایران بسیار پیشرفته است و  بلاروس آماده انعقاد تفاهم نامه در این حوزه برای ارتقای همکاری های دو کشور است.

وی در پایان از پیشنهاد وزیر بهداشت کشورمان برای تشکیل کارگروه تخصصی جهت گسترش همکاری های دو کشور در حوزه سلامت، استقبال کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا