علاقه‌مندی بسیاری از کشورها به داروهای ایرانی / لزوم توسعه ارتباطات با همسایگان

علاقه‌مندی بسیاری از کشورها به داروهای ایرانی / لزوم توسعه ارتباطات با همسایگان

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اشاره به توانمندی‌های علمی و تولیدی ایران بویژه در عرصه داروسازی و علاقه‌مندی بسیاری از کشورها به داروهای ایرانی، بر لزوم توسعه ارتباطات با همسایگان تاکید کرد.

به گزارش مجله ایرانی، دکتر محمدحسین نیکنام در نشست هماهنگی برگزاری اولین رویداد تخصصی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی تحت عنوان CDIE2024، با اشاره به تولید بیش از ۹۸ تا ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل گفت: البته این به معنای آن نیست که مشکلی در عرصه تولید نداریم؛ هیچ کشوری در عرصه تولیدات خود بی‌مشکل نیست. در عین حال تولید حدود ۹۹ درصد نیاز دارویی در داخل کشور عدد ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن رد شد. این توانمندی‌ها باعث افتخار کشور است.

وی با بیان اینکه باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، در عین حال به ضرورت ارتباطات بویژه با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: یکی از زمینه‌های خوب برای همکاری با کشورهای همسایه استفاده از محصولات یکدیگر است و محصولات ایرانی نیز مشهور است؛ به طوری که در برخی کشورها داروهای ما حتی در سوپرمارکت‌ها نیز به فروش می‌رسند. با توجه به علاقه‌مندی مسوولان به ارتباط با ما، باید از این فرصت استفاده کرد. 

وی ضمن تاکید بر لزوم حل مشکلات صنعت دارویی کشور، همچنین به توانمندی‌های آموزش پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل در ایران هستند. همچنین شعبه خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا فعال است و دانشجویان متقاضی بسیاری از عراق دارد. 

وی به توانمندی‌های ایران در زمینه‌های علمی و تولیدی اشاره کرد و گفت: روابط با همسایگان در اولویت ما است و یکی از زمینه‌های این روابط نیز صادرات و توانمندی‌هاست.

وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به ارتباطات ایران و کوبا به ویژه در حوزه بیوتکنولوژی و همچنین تولید مشترک واکسن پاستوکووک، گفت: این ارتباطات به ویژه با کشورهای همسایه لازمه پیشرفت و توسعه است؛ هرچه کار جمعی‌تر باشد، شاخص‌های توسعه یافتگی نیز بیشتر خود را نشان خواهد داد. 

سهم ایران از بازار محصولات بهداشتی منطقه رو به افول است 

همچنین در این نشست مهندس حمیدرضا کاکاوند ـ دبیر شورای سیاستگذاری CDIE2024 گفت: متأسفانه سهم ایران از بازار شوینده، بهداشتی و آرایشی در منطقه رو به افول است. صنعت شوینده و بهداشتی کشور ما از پتانسیل بالایی برخوردار است که می تواند بازار منطقه را تسخیر کند. 

وی گفت: در اولین رویداد CDIE2024 می خواهیم با حضور بزرگان صنعت و مدیران، وضعیت صنعت شوینده و بهداشتی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

گفتنی است؛ اولین رویداد تخصصی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی تحت عنوان CDIE2024، در روزهای ۳۰ آبان و یکم آذر ۱۴۰۳ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود. 

برگزاری پنل‌ها و سخنرانی‌های مختلف در حوزه آرایشی و بهداشتی، به همراه برپایی نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های داخلی، از جمله ویژگی‌های این رویداد به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا