نماد سایت مجله ایرانی

فضانوردان ناسا با کپسول “دراگن” به زمین باز گشتند

فضانوردان ناسا با کپسول "دراگن" به زمین باز گشتند

به گزارش مجله ایرانی ، موفقیت نخستین ماموریت هدایت شده SpaceX ناسا با فضاپیمای سرنشین دار اقتباس شده است.

این مأموریت با نام DEMO-2 ، در تاریخ 30 ماه مه توسط داگلاس G. هورلی و رابرت ال. بیکن را راه اندازی می کند. آنها پس از فرود در ایستگاه فضایی بین المللی بیش از دو ماه ، آنها با موفقیت در خلیج مکزیک به زمین نشستند.

جیم بریدنشتاین در بیانیه مطبوعاتی پس از فرود اژدها گفت: “این یک پیروزی بزرگ است ، اما این فقط آغاز است.”

وی گفت: “ما در حال ورود به دوره جدیدی از فضاپیمای سرنشین دار هستیم.” جایی که ناسا دیگر تنها مالک و مجری تمام سخت افزارها نیست.

رئیس ناسا گفت: “ما قصد داریم یکی از مشتریان بازار تجاری برای پروازهای کم پرواز انسان باشیم.”

بهنکن یکی از فضانوردان این مأموریت ، این سفر را “کاملاً ادیسه” خواند. بنیانگذار SpaceX ، الن ماسک گفت که دعا می کند که این مأموریت را به موفقیت کامل برساند.

در این مأموریت ، اژدها از 28000 کیلومتر در ساعت به 560 کیلومتر در ساعت در مرحله ورود مجدد مدار و در نهایت 24 کیلومتر در ساعت برای فرود در آب شتاب گرفت.

ماموریت Crow-1 قرار است در ماه سپتامبر و با موفقیت با موفقیت ماموریت آزمایشی نسخه ی نمایشی -2 شروع شود. مأموریت Crow-1 SpaceX اولین پرواز “عملیاتی” با خدمه فضاپیمای Crown Dragon و دومین پرواز مداری با خدمه خواهد بود.

ناسا و شرکای بین المللی این کشور رسماً تعیین کرده اند که فضانوردان بهار سال 2021 در مأموریت “Crew-2” SpaceX به فضا بروند. این مأموریت دومین پرواز عملیاتی فضاپیمای Dragon Space Space’s را خواهد داشت.

2121

خروج از نسخه موبایل