نماد سایت مجله ایرانی

سنگینی سقف چهاردیواری‌ها بر سر کودکان!

سنگینی سقف چهاردیواری‌ها بر سر کودکان!

سنگینی سقف چهاردیواری‌ها بر سر کودکان!

مجله ایرانی / بوشهر شیوع ویروسی که تا دو سال پیش برای مردم جهان ناشناخته بود ، نوعی سردرگمی در نحوه مقابله با آن ایجاد کرده است و این توهمات سرانجام به چالش های بزرگ و کوچک روانشناختی تبدیل شده است …

حتی اگر این روزها با مشکلات روحی روبرو نیستیم ، اما در اطراف خود دیده ایم که آنها به دلیل محدودیت های عروق ویروس کرونا ، به ویژه محدودیت ارتباطاتشان ، آسیب های مختلف روانی متحمل شده اند.

کودکان یکی از اصلی ترین گروه های سنی هستند که به دلیل ایجاد قرنطینه در خانه به دلیل همه گیری و کاهش حضور افراد در جامعه در معرض آسیب های متعدد قرار دارند. ممنوعیتی که ادامه دارد و پایان آن مشخص نیست. یک روانشناس ارشد بالینی به مجله ایرانی گفت ، “پرخاشگری و عصبانیت غیرقابل کنترل در کودکان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که این روزها مشتریان با آن روبرو هستند ، بیشتر به دلیل آموزش آنلاین ، فعالیت بدنی کم و سرکوب.” احساسات در کودکان بروز می کند و آنها را تخلیه نمی کند.

فروزان هاشم زاده ادامه می دهد: کرونا زمان مشترک اعضای خانواده ، کودک قبل از همه گیری کرونا را در مدرسه و خارج از خانه افزایش داده و با افراد زیادی سپری کرده است ، اکنون در یک خانه محدود و تنها با اعضای خانواده سپری شده است. .

وی با اشاره به پیگیری مداوم اخبار مربوط به حوادث ویروس کرونا بر روان کودکان گفت: “از آنجا که این روزها بحث پیرامون محور تاج در همه جا داغ است ، کودکان داوطلبانه در معرض اخبار مربوط به این موضوع قرار می گیرند ، اما آنها به دلیل کمبود دانش و آگاهی در مورد مسئله و در نهایت رفتار پرخاشگرانه از آسیب روانی رنج می برند.

این روانشناس ارشد بالینی گفت: نحوه برخورد کودکان با بیماری ویروس کرونا قلب چالشی جدی است که بسیاری از خانواده ها با آن روبرو هستند. از ژانویه 2009 ، زمانی که شیوع ویروس کرونا در کشور شناسایی شد ، بسیاری از کودکان در قرنطینه در خانه قرار گرفته اند. بنابراین ، والدین باید سعی کنند ضمن توضیح عواقب بیماری ویروس کرونا قلب برای فرزندان ، وضعیت موجود و محدودیت های اعمال شده را توجیه کنند تا از آسیب روانی ناشی از ترس در آنها جلوگیری شود.

هاشم زاده توضیح داد: شما ممکن است کودکان پرخاشگری را دیده باشید که دائماً فریاد می زنند ، فحش می دهند و به سمت یکدیگر اشیا throw پرتاب می کنند یا به سر و صورت مادران خود مشت می زنند. این مسئله اغلب برای والدین به یک موضوع مهم و نگران کننده تبدیل می شود.

وی در مورد راه حل مناسب برای کنترل خشم و رفتار پرخاشگرانه گفت: “با کمک روانشناس و شناخت احساسات و عواطف کودک ، مردم می توانند از روش های کنترل خشم ، یکی از 10 راه مهارت زندگی استفاده کرده و عصبانیت فرزندان خود را کنترل کنند.” در کودکان. اما باید توجه داشت که پاسخ نامناسب والدین به این نوع رفتارهای کودک می تواند رفتار پرخاشگرانه را تقویت کند.

وی گفت: “آموزش كودك با استفاده از ابزارهایی مانند گفتگو یا تعامل با والدین و خواهر و برادر برای حل مشكلات و درخواستهای كودك بسیار مهم است.” به عنوان مثال ، وقتی کودکی با پرخاشگری چیزی را می خواهد و ما به او پاسخ می دهیم ، ساده ترین راه را برای انجام آن به دلخواه خود می بیند و در واقع ما صبر کودک را سرکوب کرده ایم.

فروزان هاشم زاده گفت که کودکان برخی رفتارهای پرخاشگرانه را در دنیای مجازی و برخی دیگر را در دنیای واقعی می آموزند. وجود ایده ها و کلیشه ها ، به گونه ای که پسران رفتار به اصطلاح قلدری بیش از دختران دارند ، بر افزایش آماری پسران خشن تأثیر می گذارد. طبق آخرین تحقیقات مداخله ای و مقالات علمی ، می توان گفت که دختران پرخاشگری بیشتر هستند در پسران

آنها گفتند: “برای جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه ، من به والدین پیشنهاد می كنم كه برای خود و فرزندانشان برنامه ریزی كنند – در این بین – بازی با كودكان و مطالعه كتاب از جمله راههایی است كه می تواند در جلوگیری از عصبانیت كودكان تأثیر مثبتی داشته باشد.”

“كودكان پرخاشگری را می آموزند و اولین شرط كنترل این رفتارها در كودك كنترل پرخاشگری در والدین است و اگر والدین و اطرافیان آنها رفتارهای سالمی دارند ، آنگاه بالینی” استاد ارشد روانشناسی گفت: مشكلات رفتاری كودكان نباید مربوط به تاج باشد. ” کودک کمک می کند ، زیرا کودکان با چشم و نه با گوش یاد می گیرند و والدین و صحنه های درگیری همه جا هستند ، بنابراین کنترل و نظارت در این موارد بسیار مفید است.

هاشم زاده اظهار داشت: اضطراب ناشی از بیماری ویروس کرونا قلب در مادران می تواند بر افکار و رفتار و کیفیت تعاملات آنها با کودکان تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به انواع اختلالات رفتاری و مقابله ای در کودکان شود ، بنابراین دوره کرونا را با حساسیت دنبال کنید تا پایان واکسیناسیون طبیعی و روشهای فرزندپروری قرنطینه به طوری که تأثیر منفی بر سلامت روان کودکان نداشته باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل