اجتماعمجله کسب و کار

مراحل و ترفند‌های یک اسباب کشی راحت

نکاتی کاربردی برای سریع و آسان

اسباب کشی یکی از سخت ترین و طاقت فرسا ترین کارهاست اما زمانی که بتوانید این کار را به درستی انجام دهیم به یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین کار ها تبدیل می شود. بسیاری از افراد برای جابه جایی وسایل به زمان زیادی نیاز دارند اگر قصد اسباب کشی دارید فقط کافیست با فنون این کار آشنا شوید تا بتوانید وسایلتان را سریع بسته بندی کنید و به راحتی اسباب کشی را انجام دهید .برای جابجایی وسایلتان باربری تهران به کمک شما می آید.

اتحادیه باربری تهران | باربری تهران به شهرستان | باربری تهران به مشهد

چگونه اسباب کشی راحت و بی دردسری داشته باشیم؟

1. کار را با نگران شروع نکنید

برای شروع اسباب کشی هیچ گاه نگران نباشید، یک نفس عمیق بکشید و سپس یک لیست کامل و جامع از وسایل مورد نیازتان در اسباب کشی تهیه کنید تا بتوانید ذهن خود را مدیریت کنید و دیگر به دنبال وسایل غیرضروری نگردید این کار سبب می شود که در وقتتان صرفه جویی کرده و بتوانید به راحتی وسایلتان را بسته بندی نمایید و به سرعت و به راحتی اسباب کشی کنید. انتخاب باربری مناسب در صرفه جویی وقت کمکتان می کند.

2. به پاکسازی وسایل اهمیت دهید

یکی از فوت و فن های اسباب کشی خلاص شدن از شر وسایل اضافی و به درد نخور در اسباب کشی است .برای این کار یک کیسه زباله احتیاج دارید و میتوانید وسایل به درد نخور و غ خرابتان را جمع آوری کرده و در این کیسه زباله بریزید از جمله وسایلی که می توان از شر آنان خلاص شد چراغ قوه های خراب، اسباب بازی های شکسته و پازل های گم شده است.

3. بسته بندی ظروف شکستنی را با دقت انجام دهید

برای شروع بسته بندی وسایل ،پیشنهاد می کنیم ابتدا ظروف شکستنی را بسته بندی کنید و با این کار مانع شکستن ظروف در زمان بسته بندی وسایل دیگر شوید .می توانید برای بسته بندی این ظروف از روزنامه های باطله و لباس های تان استفاده کنید، این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می کند.

برای اینکه کارتان صد در صد بهتر شود و به صورت کامل از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله های بزرگ را در کنار کف و دیواره های جعبه قرار دهید یک پیشنهاد دیگر این است که روی ظروف شکستنی نام آن را بنویسید تا در موقع اسباب کشی با احتیاط بیشتری حمل شود و اینکه هنگامی که به منزل جدید خود رفتید با سرعت بیشتری بتوانید وسایل را جا به جا کنید .

4. وسایل با ارزش و قیمتی را جدا از وسایل دیگر جابجا کنید

جواهرات ووسایل با ارزش قیمتی خود را در اسباب کشی در جای خاصی قرار دهید و آن ها را با سایر وسایلتان جابه جا نکنید و بهتر اسن آن ها را با وسیله نقلیه خود جابه جا کنید. برای بسته بندی طلا و جواهراتتان می توانید از کیسه های میان وعده استفاده کنید .این کار باعث می شود که شما از وسایل باارزشتان غافل نشوید وآن ها را گم نکنید.

چطور راحت‌تر اثاث کشی کنیم؟

هرچند اسباب‌کشی می‌تواند عملی وقت‌گیر و کم‌ و بیش هزینه‌بر باشد، اما با بررسی و انتخاب یک راهکار مشخص و دقیق می‌توان از بسیاری از اتفاقات پیش‌بینی‌نشده در اثاث‌کشی جلوگیری کرد و مدت‌ زمان این پروسه خسته‌کننده را کاهش داد.در این مطلب به چند ترفند و نکته کاربردی در و جابجایی وسایل منزل خواهیم پرداخت که با رعایت آن‌ها می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با بهینه‌سازی انرژی، زمان و هزینه، یک اسباب‌کشی آسان و بدون دردسر را تجربه کرد.

1زمان‌بندی صحیح و دقیق، پیش از شروع اثاث‌کشی

شاید اولین مسئله‌ای که پیش از اثاث‌کشی باید به آن توجه کرد، بررسی دقیق بازه زمانی جمع‌آوری، بسته‌بندی و جابجایی وسایل منزل باشد. در صورت مشخص کردن زمان لازم برای تمامی مراحل اثاث‌کشی می‌توان انتظار داشت که با مشکل کمبود وقت در اثاث‌کشی روبرو نشوید. بسیاری از اشخاص کم‌تجربه در این زمینه، تمامی فعالیت‌های لازم را به روز اثاث‌کشی موکول می‌کنند. موضوعی که باعث می‌شود اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی کوچک و بزرگ، بر سر راه یک جابجایی ساده و مطمئن قرار بگیرند.

2برنامه‌ریزی

برای اینکه در روزهای اسباب‌کشی سردرگم نشوید، بهتر است فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام دهید و وسایلی که باید جمع و جور کنید، تهیه کنید. شما می‌توانید یک برنامه زمان‌بندی برای بسته‌بندی کردن وسایل هم تدارک ببینید که مطابق آن وسایل‌ تان را جمع و جور کنید و تمام فشار کاری را در یک روز متحمل نشوید؛ البته سعی کنید این کار نفس‌گیر را بین اعضای خانواده تقسیم کنید و از آنها بخواهید هر روز مقداری از وسایل را بسته‌بندی کنند.

3روز موعود چه کنیم؟

قبل از اسباب‌کشی یک مسیر خوب برای روز اسباب‌ کشی انتخاب کنید تا خاور راحت بتواند از آن مسیر بیاید. همچنین برای بارگیری و تخلیه جای پارک فراهم کنید. برای این منظور می‌توانید با پارک کردن ماشین شخصی خود و نزدیکان‌تان به اندازه دو ماشین سواری جا نگه دارید تا هنگام بارگیری و تخلیه به مشکل برنخورید

مراحل و ترفند‌های یک اسباب کشی راحت

پیش از این اشاره کردیم که شما برای یک اسباب کشی راحت نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارید تا بتوانید فرآیند اسباب کشی را به خوبی و راحتی مدیریت کنید. همچنین اشاره کردیم که شما می‌توانید از یک الگوی سه مرحله‌ای برای این برنامه ریزی بهره بگیرید که هریک از این مرحله خود می‌تواند با ترفند‌هایی تکمیل و تقویت شود. این سه مرحله و ترفند‌های مربوط به هریک از آن‌ها عبارتند از:

مرحله اول: اقدامات اولیه پیش از بسته بندی وسایل

۱. بررسی کنید

قبل از هر کاری شما در گام اول باید بررسی کنید که وسایل منزلتان دارای چه ارزشی در منزل شما هستند. برای این کار یک لیست تهیه کنید و فهرست وسایل خود را در آن درج کنید. سپس بنا به تشخیص خود و براساس منزل جدیدتان، هر یک از این وسایل را در چهار گروه ذیل دسته بندی کنید.

الف) وسایل مورد نیاز و لازم: وسایلی که شما به هر ترتیب برای زندگی خود به آن‌ها نیاز دارید و باید به همراه خود به منزل جدید ببرید.
ب) وسایل اضافی و دور ریختنی: گاه برخی از وسایل بسیار کهنه شده اند و یا هیچ استفاده‌ای در زندگی شما ندارند. بهتر است چنین وسایلی را دور بریزید هرچند که ممکن است برای شما خاطره انگیز باشند. به یاد داشته باشید رفتن به منزل جدید به معنای شروع یک فصل جدید در زندگی است پس چندان نگران از دست دادن چنین وسایلی نباشید.
ت) وسایلی که باید در انبار نگه داشت: برخی از وسایل نیز اگر چه غیر ضروری هستند، اما در زمان‌های خاصی لازم می‌شوند. این وسایل را می‌توان در انبار نگهداری کرد و برای همین آن‌ها را لیست وسایل انبار قرار می‌دهیم.

۲. تهیه وسایل مورد نیاز اسباب کشی

طبیعی است که برای اسباب کشی و بسته بندی وسایل منزل نیاز به ابزار و وسایل مورد نیاز این کار است. برخی از ابزار و وسایلی که در فرآیند بسته بندی و اسباب کشی بسیار مورد نیاز است، می‌توان به شرح ذیل اشاره کرد:

ــ جعبه‌های ضخیم مقوایی در اندازه‌های مختلف: شما می‌توانید این قبیل جعبه‌ها را از فروشگاه‌هایی مانند سوپرمارکت‌ها به مبلغ اندک خریداری کنید.
ــ طناب: برای بستن برخی از جعبه‌های و وسایل (در صورت نیاز)
ــ چسب نواری پهن: برای چسب زدن کارتن‌های بسته بندی.
ــ روزنامه‌های باطله: روزنامه‌های باطله نیز می‌تواند همچون نایلون‌های حباب دار، در بسته بندی وسایل شکستنی مفید باشد.
ــ نایلون‌های ضخیم یا گونی‌های پلاستیکی بزرگ: این‌ها بهترین ابزار برای بسته بندی وسایل پلاستیکی و غیر شکستی همچون سبد‌های بزرگ لباس و وسایل یا ظروف پلاستیکی آشپزخانه هستند، زیرا می‌توانند تعداد زیادی از این وسایل را در خود جای دهند.

مرحله دوم: بسته بندی وسایل

حال که شما وسایل منزل خود را دسته بندی کردید و ابزار مورد نیاز اسباب کشی را تهیه کردید، حالا نوبت فرآیند بسیار مهم بسته بندی منزل است. این کار اگر فیزیکی و سخت به نظر می‌رسد، اما چون شما فرهست دقیقی از وسایل مورد نیاز خود تهیه کردید، به خوبی می‌دانید که با کدام وسایل سروکار خواهید داشت و این امر سرعت شما را زیادتر می‌کند. برای شروع بسته بندی باید به ترفند‌های ذیل دقت کنید؛

۱. اسباب کشی را از کجا شروع کنیم؟

از سخت‌ترین اتاق‌ها شروع کنید، بعضی اتاق ها، کار جمع آوری اسباب و اثاثیه آن‌ها قدری سخت و دشوار است. به این منظور تا خسته نشده اید و انرژی شما در مراحل اسباب کشی تلف نشده، سعی کنید از اتاق‌هایی که کار سخت تری در آن‌ها پیشرو دارید، شروع کنید. سعی کنید مرحله به مرحله به طرف راحت‌ترین اتاق‌ها بروید تا هر چه در زمان بسته بندی، بیشتر جلو می‌روید کار شما ساده‌تر شود.

ایده شروع کار از اتاقی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز می‌تواند کارآمد باشد. در چنین اتاقی اگر بسته بندی وسایل درون آن را انجام دهید، مسلما خللی در زندگی روزمره شما بوجود نخواهد آمد. زمانی که با چنین دیدگاهی آرام آرام شروع به جمع آوری و سپس بسته بندی بار و وسایل خود کنید، براحتی می‌توانید از پس این کار برآیید. در این صورت به هیچ وجه، بسته بندی اثاثیه و لوازم کاری سخت و طاقت فرسا نخواهد بود.

۲. وسایل را چگونه بسته بندی کنیم؟

وسایل خانه تنوع بسیاری زیادی دارند و از بزگ و کوچک گرفته تا سخت و شکستنی را در بر می‌گیرند که هریک از آن‌ها نیازمند بسته بندی خاص خود است. برای آشنایی با ترفند‌های بسته بندی این وسایل گوناگون به مطالب ذیل دقت کنید.

ــ بسته بندی ظروف شکستنی: اگر جعبه‌های هر یک از لوازم شکستنی را هنوز نگه داشته اید، در مرحله بسته بندی، ابتدا آن‌ها را در لا به لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک پیچیده سپس در داخل جعبه مخصوص شان قرار دهید. می‌توانید برای بسته بندی این ظروف از روزنامه‌های باطله، نایلون‌های حباب دار و یا حتی لباس‌های تان استفاده کنید،

 این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می‌کند. برای اینکه کارتان صد در صد بهتر شود و به صورت کامل از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله یا پارچه‌هایی را در کنار کف و دیواره‌های جعبه قرار دهید. به یاد داشته باشید پیش از قرار دادن لوازم در جعبه‌های مقوایی، از محکم بودن اتصالات آنها، اطمینان حاصل کنید.

می‌توانید به منظور محکم‌تر کردن اتصالات جعبه مقوایی می‌توانید از چسب‌های نواری پهن استفاده کنید. در روی هر جعبه پس از اتمام کار بسته بندی، برچسبی حاوی لیست وسایل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است، با ماژیک قرمز این کلمه و همچنین محلی را که این لوازم به آن تعلق دارند، به صورت درشت بر روی جعبه یا برچسب بنویسید

ــ وسایل صوتی و تصویری: برای حمل لوازم صوتی و تصویری از جعبه‌های مخصوص آن‌ها و یا یک جعبه دیگر با بسته بندی محکم در محل‌های حساس مانند شیشه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر استفاده کنید. به عبارتی، بهترین بسته بندی برای این وسایل جعبه‌های مخصوص آن هاست که دارای اسفنج‌های مخصوص حفاضتی است.

ــ مبلمان و سرویس خواب: مبلمان خود را به جهت کثیف نشدن می‌توان با ملحفه‌ها پوشاند و آن‌ها را با بند به بدنه مبل بست. اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه‌ای است، به هنگام اسباب کشی همه مبل‌ها را با روکش مخصوص شان پوشانده و سپس حمل کنید. برای سرویس خواب از همه مهمتر تشک شماست که همیشه بر روی آن می‌خوابید.

بهتر است تشک خود را با یک ملحفه و یا نایلون‌های حباب دار به خوبی بپوشانید و چسب بزنید. به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه‌ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی‌ها و به طور کلی مبلمان نیز از روزنامه‌های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید. به این ترتیب که آن‌ها را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.

در نهایت شما میتوانید برای یک اسباب کشی مناسب از صداقت بار کمک بگیرید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا