دانش و سلامت

دستاوردهای «ادغام آموزش پزشکی» و «شبکه بهداشت» برای نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت و همچنین نظام شبکه بهداشت را از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت خواند.

به گزارش مجله ایرانی، دکتر بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاحیه «نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک» که صبح امروز، سه‌شنبه ۱۵ اسفند در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است به دستاوردهای مهمی دست یابد. قبل از انقلاب اسلامی، ایران یک کشور وابسته بود و میزان شاخص‌های بهداشتی کشور پایین بود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بهداشتی به دلیل دو مولفه به دست آمده است، گفت: شبکه نظام سلامت و ادغام آموزش و پژوهش در نظام سلامت موجب به دست آمدن دستاوردهای نظام سلامت شده است.

عین‌الهی درباره ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت خاطرنشان کرد: نظام آمورشی در سال ۶۵ در نظام سلامت ادغام یافت و این موضوع مهم است؛ چرا که از تمام امکانات موجود در نظام آموزش و پژوهش استفاده کردیم.

وزیر بهداشت افزود: شبکه نظام سلامت در گذشته مانند امروز نبود و با ارتقای نظام سلامت از منظر کیفی و کمی توانستیم در جهت ارتقای نظام سلامت گام برداریم.

ادامه دارد

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا