عمومیمجله کسب و کار

گیاه آپارتمانی برگنیا، گیاهی همیشه سبز و زینتی

برگنیا یک گیاه گلدار زیبا است که می‌تواند حتی یک باغبان بی تجربه نیز آن را رشد دهد. این گیاه در زمستان و تابستان به راحتی رشد می‌کند، بنابراین ارزش آن را دارد که برای برگنیا وقت بگذارید.

آشنایی با گیاه برگنیا و نحوه نگهداری آن

برگنیا یک گیاه همیشه سبز بومی آسیاست. همچنین به عنوان بادام، گوش فیل یا چای مغولی شناخته می‌شود. ارتفاع گلهای آن به 60 سانتیمتر می‌رسد و در پایه گیاه دارای برگهای زیبا و بزرگ بیضی شکل یا قلبی شکل است.

1) خاک مغذی و مناسب

برگنیا عاشق خاک مغذی، زهکشی خوب و رطوبت است. این گیاه آبیاری را به خصوص در زمستان دوست ندارد، زیرا می‌تواند منجر به پوسیدگی ریشه‌های آن شود. گیاه برگنیا با تقسیم ریزوم تکثیر می‌شود. این کار هر 4 سال یکبار ضروری است، زیرا ریشه‌ها و برگ‌ها بسیار متراکم می‌شوند و مانع از رشد خوب گیاه و شکوفه زیاد می‌شوند.

2) دوره گلدهی

دوره گلدهی برگنیا بین آوریل و ژوئن و همچنین از آگوست تا سپتامبر است. گل‌ها کوچک، سفید، صورتی، مایل به قرمز یا بنفش هستند که در گل آذین بزرگ جمع شده‌اند.

3) نور مناسب

برای شکوفایی زیاد، گیاه نیاز به سایه جزئی بدون نور مستقیم خورشید به ویژه در تابستان دارد که می‌تواند گلهای ظریف را از بین ببرد و همچنین باعث زرد شدن برگها شود. در سایه کامل گیاه به ندرت شکوفا می‌شود، اما دسته‌های زیبایی از برگهای سبز تیره ایجاد می‌کند.

خرید گیاه آپارتمانی برگنیا

این گیاه کاریزمای خاصی دارد و حتما تا اینجای مطلب شمارا جذب کرده است که این گیاه را خریداری کنید و آن را پرورش بدهید. اما چگونه و از کجا میشود این گیاه را تهیه کرد؟ تنها کافیست برای خریداری این گیاه به بازار گل تهران مراجعه کنید و گیاه را خریداری کنید.

اما اگر وقت آن را ندارید که به بازار گل مراجعه کنید و از شلوغی فراری هستید، میتوانید خرید گل و گیاه خود را به صورت آنلاین انجام دهید. برای خرید گل و گیاه آپارتمانی به صورت اینترنتی به همراه ارسال فوری و رایگان، تنها کافیست تا به لینک ذکر شده مراجعه کنید.

در پاییز رنگ برگ‌ها تغییر می‌کند و به دلیل کاهش دما، رنگ برنز و بنفش به خود می‌گیرد. در حقیقت، این گیاه سرما و خشکسالی را به خوبی تحمل می‌کند که باعث می‌شود بسیاری از باغداران آن را ترجیح دهند. برگنیا عمدتاً یک گیاه باغی چند ساله است، اما می‌توانید آن را در گلدان‌های بزرگ در بالکن نه خیلی عمیق (طوری که رطوبت را حفظ نکند) پرورش دهید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا