اقتصادی

می‌توانیم شاهد رهایی از اقتصاد تک‌محصولی و جایگزینی نفت باشیم

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پیامی ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن، اعلام کرده است که در شرایطی که علیرغم تمامی مشکلات و نابسامانی‌ها، فعالان و تلاشگران صنعت و معدن کشور، خستگی‌ناپذیر عمل می‌کنند، می‌توان شاهد رشد و توسعه این بخش بزرگ در راستای سیاست رهایی از اقتصاد تک محصولی و جایگزینی آن به جای نفت باشیم.

به گزارش مجله ایرانی، بهرام سبحانی در پیام خود آورده است:

“دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن فرصت مناسبی است تا ضمن گرامیداشت این مناسبت، عرض تبریک و دستمریزاد به خدمت‌گذاران و تلاشگران عرصه معدن و صنعت کشور داشته باشیم که با وجود تمام مشکلات و نابسامانی‌های موجود در فضای کسب و کار، همچنان پرخروش و خستگی‌ناپذیر، طی طریق می‌کنند و راه را برای آینده‌ای پرامید هموار می‌سازند.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود دولت‌مردان و قانون‌گذاران نیز با عنایت به نقش پر رنگ معدن و صنایع معدنی در رونق اقتصادی، اشتغال و ارز آوری، با اتخاذ تدابیر منطقی تسهیل‌گر مسیر توسعه این بخش عظیم اقتصادی را بیش از پیش هموار کنند.

قطعاً با تلاش فعالان معدن و صنایع معدنی، می‌توان شاهد رشد و توسعه این بخش بزرگ در راستای سیاست رهایی از اقتصاد تک محصولی و جایگزینی آن به جای نفت باشیم. همچنین با توجه به مزیت‌های نسبی کشور از جمله برق، گاز و نیروی جوان قطعا این بخش می‌تواند نقشی اساسی در صادرات و ارزآوری کشور ایفا کند؛ اینجانب فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن را به تمامی تلاشگران این حوزه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با حمایت مسئولان شاهد رشد پایدار تولید و توسعه صادرات در معدن و صنایع معدنی کشور به ویژه صنعت استراتژیک فولاد باشیم. “

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا